ב"ניו יורק טיימס" דווח הערב (שבת) על הוכחות מצולמות של צה"ל לשימוש שעשה חמאס במנהרות מתחת לבית החולים שיפא בעזה. לפי הדיווח, גורם ישראלי אמר כי סרטון שצולם על-ידי מצלמה שהורדה לפיר על-ידי חיילים ביום שישי ואשר נבדק על-ידי העיתון האמריקני, מצביע על כך שמדובר במנהרה מעשה ידי-אדם, עם נתיב שמספיק למעבר בני אדם.
בדיווח צוין כי אורכה של המנהרה הוא לפחות 50 רגל (כ-15 מטרים), ובקצה שלה יש דלת משוריינת, שלפי הגורם הרשמי מבוצרת מפני חומרי נפץ. מהסרטון עולה עוד כי לדלת יש חרך קטן, שלדברי הגורם הישראלי מאפשר ירי בכיוון אחד - מהצד הפנימי של הדלת לתוך המנהרה.
1 צפייה בגלריה
פעילות כוחות צה״ל בבית החולים שיפאא׳
פעילות כוחות צה״ל בבית החולים שיפאא׳
פעילות כוחות צה״ל בבית החולים שיפא
(צילום: דובר צה"ל)
הקלטת שיחה בין צה"ל למנהל שיפא
(צילום: דובר צה"ל)

צה"ל הכחיש הבוקר דיווחים לפיהם דרש לפנות את בית החולים שיפא, אבל מסר כי הכוחות שפועלים שם "נענו" לבקשה מצד מנהל המתחם לאפשר ממנו פינוי בטוח של עזתים שמצאו בו מחסה, כלומר פליטים. כדי להוכיח את הטענות, צה"ל פרסם תיעוד של שיחה בין קצין בכיר במנהלת התיאום והקישור לעזה לבין המנהל, בו המנהל אומר כי הוא "רוצה שכל החולים, הפצועים והחוסים ייצאו".
על הבקשה הזו השיב לו הקצין הבכיר: "אני אסייע לך". בשלב מוקדם יותר בשיחה, אמר הקצין הבכיר למנהל כי "בקשר לחולים והפצועים, כשתהיה ההזדמנות והאפשרות מבחינה רפואית נעשה תיאום, דבר איתי ואדבר איתך". בתוך כך, משרד הבריאות בעזה, שנתון לשלטון חמאס, הודיע כי מאות בני אדם עזבו את בית החולים ולדבריו נותרו שם כעת 120 חולים, כמו גם כמה תינוקות פגים.
הצבא הודיע הבוקר גם כי "צוותים רפואיים ישארו בבית החולים לטובת החולים שאין ברצונם או ביכולתם להתפנות". עם זאת, משרד הבריאות בעזה טען מוקדם יותר כי בבית החולים נותרו רק רופאים בודדים, חמישה במספר, כדי לפקח על תהליך פינוי הפצועים.