לאחר שהסתתר במשך יותר מחודשיים, המשטרה עצרה אתמול את שקד סיבוני (22) מפתח תקווה, שחשוד בהשתתפות בניסיון לינץ' ממניע לאומני בערבי תושב טייבה, בחניון מסגד סידנא עלי בהרצליה.
1 צפייה בגלריה
מסגד סידני עלי בהרצליה
מסגד סידני עלי בהרצליה
מסגד סידנא עלי בהרצליה
(צילום: טל חנוכי)
גסאן חאג' יחיא, שהותקף בהרצליה
(צילום: חסן שעלאן)

על פי החשד, בחודש מאי השנה בזמן מבצע שומר החומות והמהומות בערי ישראל, הגיע סיבוני יחד עם אחרים להרצליה והבחינו בגסאן חאג' יחיא מטייבה בחניון של המסגד. הם הבחינו בו בעת שהיה ברכבו ותקפו אותו באמצעות אבנים וסכינים ואף ניסו להצית את רכבו. חאג' יחיא נפצע באורח בינוני וחייו ניצלו בזכות יהודי שסייע לו והזעיק את את מד"א והמשטרה.
במהלך החקירה בשיתוף השב"כ נעצרו מספר חשודים ונגד שלושה מהם הוגשו כתבי אישום בבית המשפט המחוזי בתל אביב. זהותו של סיבוני הייתה ידועה ועצורים אחרים בלינץ' הפלילו אותו. מאז האירוע היה סיבוני בבריחה וכל ניסיונות המשטרה לאתרו שכללו עשרות פעולות, שיחות למשפחתו וביקורים בביתו - לא צלחו.

הנזק וההרס בטייבה וכביש 65 לאחר ההתפרעויות במאי
(צילום: עידו ארז)

אתמול הוא נעצר על ידי שוטרי משטרת גלילות בדירה בפתח תקווה. היום (שלישי) הוארך מעצרו בארבעה ימים בבית משפט השלום בתל אביב, שם הציגה המשטרה הצהרת תובע על הכוונה להגיש נגדו כתב אישום בימים הקרובים.
כחודש לאחר המקרה סיפר חאג' יחיא לכתבנו חסן שעלאן על מאורעות אותו יום. "ראיתי חבר'ה עם רצח בעיניים, הם חיפשו מישהו לרצוח ולא משנה אם הוא קשור או לא קשור. ריססו אותי בגז פלפל, ניסו למשוך אותי מהאוטו, וכשלא הצליחו דקרו אותי עם סכין. הייתי בטוח שאני מת. התוקפים שברו את חלון הרכב והוא היה מלא באבנים. הם רצו לרצוח אותי וציינו כל הזמן שאני ערבי. הייתי בפחד, בשוק ובהלם".