2 צפייה בגלריה
מאי גולן. למרות התמונה עם נתניהו, מינויה לסגנית שר לא יאושר בישיבת הממשלה
מאי גולן. למרות התמונה עם נתניהו, מינויה לסגנית שר לא יאושר בישיבת הממשלה
מאי גולן. למרות התמונה עם נתניהו, מינויה לסגנית שר לא יאושר בישיבת הממשלה
הממשלה תאשר היום (שלישי) בישיבתה את הרכב הקבינט המדיני-ביטחוני, שימנה 11 חברים ובהם אישה אחת, השרה מירי רגב. 31 שרים יכהנו בממשלה, והיום היא תאשר גם את מינוים של שישה סגני שרים - אף שהכוונה המקורית, שלא ברור אם תתממש, הייתה למנות שמונה סגנים.
לפי התכנון, מאי גולן מהליכוד ואלמוג כהן מעוצמה יהודית היו אמורים להתמנות כסגני שרים במשרד ראש הממשלה, אבל החוק הנוכחי לא מאפשר יותר משני סגני שרים במשרד. לכן, הם לא ימונו בישיבת הממשלה הקרובה. בכל מקרה, בהצעת המחליטים שהועברה נכתב כי לפי אומדן משרד האוצר העלות התקציבית לסגן שר נאמדת בכ-2.6 מיליון שקלים לשנה.

בקבינט המדיני-ביטחוני (ועדת השרים לענייני ביטחון לאומי) יהיו חברים ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט, שר החוץ אלי כהן, שר המשפטים יריב לוין, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' והשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר - כל אלו עקב תפקידם, על פי החוק.
אליהם יצטרפו בקבינט המשנה לראש הממשלה ושר הפנים אריה דרעי, השר לעניינים אסטרטגיים רון דרמר, שר החקלאות אבי דיכטר, שר האנרגיה ישראל כץ וכאמור - שרת התחבורה רגב. הקבינט בממשלת בנט-לפיד הורכב מ-12 שרים, ובהם שלוש שרות.
2 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה
ישיבת ממשלה
רגב. האישה היחידה בקבינט
( צילום: אוהד צויגנברג)
כאמור, היום תאשר הממשלה גם את מינוים של שישה סגני שרים - יעקב טסלר מיהדות התורה (במשרד התרבות והספורט), מיכל וולדיגר מהציונות הדתית (במשרד האוצר), משה אבוטבול מש"ס (במשרד החקלאות), משה ארבל מש"ס (במשרד הפנים ובמשרד הבריאות), אורי מקלב מיהדות התורה (במשרד ראש הממשלה ובמשרד התחבורה) ואבי מעוז מנעם (במשרד ראש הממשלה).
כדי למנות את מקלב וארבל לסגני שרים בשני משרדים היה צריך לשנות את חוק יסוד: הממשלה, והדבר פורט בהסכם הקואליציוני. אבל כאמור, אין זה התיקון היחיד בחוק הנדרש.
הממשלה תאשר גם את הקמת ועדת שרים לענייני שב"כ בראשות נתניהו. שר המשפטים לוין ישמש כמ"מ יו"ר הוועדה, שבה יהיו חברים גם השרים גלנט, בן גביר וקיש. בממשלה הקודמת של נתניהו שר המודיעין אלי כהן עמד בראשה בפועל כממלא מקום ראש הממשלה, ואילו הפעם מינה נתניהו את מקורבו לוין - ולא את שרת המודיעין גילה גמליאל.
הוועדה אחראית בין היתר על אבטחת משפחת נתניהו וסביר גם שבישיבתה הראשונה היא תחזיר את האבטחה עליהם. היא גם אחראית לאשר אבטחת ראשי ממשלה בעבר, וייתכן שנתניהו יבקש לנקום ולבטל את האבטחה עליהם.