כומר פיליפיני בן 74 שעצור בכלא במנילה, ומבוקש בארה"ב על סחר בנערות למטרות מין, נרשם היום (שלישי) כמועמד בבחירות לסנאט בפיליפינים שיתקיימו בחודש מאי.
3 צפייה בגלריה
הפיליפינים עורך דינו של מנהיג הכת אפולו קוויבולוי עם טופס ההרשמה ב בחירות
הפיליפינים עורך דינו של מנהיג הכת אפולו קוויבולוי עם טופס ההרשמה ב בחירות
עורך דינו של מנהיג הכת הכלוא במנילה
(צילום: Jam Sta Rosa / AFP)
הכומר אפולו קוויבולוי, מנהיג כת עם מיליוני חברים שמכנה את עצמו "הבן של אלוהים", נחשב לדמות בעלת השפעה פוליטית גדולה ולמקורבו של הנשיא לשעבר רודריגו דוטרטה - ובעבר אף שימש בתור "היועץ הרוחני" שלו. בשנת 2002 נפרד דוטרטה מתפקיד הנשיא, ומאז החלו הרשויות להגיש כתבי אישום נגד קוויבולוי ולטענת תומכיו "רודפות אותו".
קוויבולוי מואשם בארצו בהתעללות בנערות, בעבירות מין ובסחר בנשים. הוא גם מבוקש על-ידי ה-FBI אחרי שבשנת 2021 הוגש נגדו כתב אישום על סחר למטרות מין, כולל של נערות. בחודש שעבר הוא נעצר אחרי 16 ימים שבהם כיתרה המשטרה את הכנסייה שהקים ב-1985 בעיר דבאו בדרום המדינה, אחרי שלטענתו הוא "שמע את קולו של אלוהים".
3 צפייה בגלריה
אפולו קוויבולוי מנהיג כת נמלט הפיליפינים
אפולו קוויבולוי מנהיג כת נמלט הפיליפינים
אפולו קוויבולוי. החוק לא אוסר עליו לכהן בסנאט
(צילום: AP Photo, File)
אחד מעורכי דינו של הכומר נרשם בשמו כמועמד בבחירות לסנאט הפיליפיני. "הוא רוצה להיות חלק מהפתרון לכל הבעיות במדינה שלנו", אמר עורך הדין מארק כריסטופר טולנטינו, והוסיף שהסיבות שקוויבולוי רץ בבחירות הן "אלוהים והפיליפינים האהובים שלנו".
פוליטיקאים רצו בעבר לסנאט הפיליפיני גם אחרי הגשת כתבי אישום ואפילו בזמן שריצו עונש מאסר. חוקי הבחירות בפיליפינים קובעים כי יש לפסול מועמדים רק אם ייקבע שהם "לא שפויים או בלתי כשירים", או לאחר דחייה סופית של הערעורים שהגישו "על חתרנות, מרידה, התקוממות או כל עבירה שבגינה נידונו ליותר מ-18 חודשי מאסר על עבירה שכרוכה בשחיתות מוסרית".
3 צפייה בגלריה
 הנשיא לשעבר דוטרטה
 הנשיא לשעבר דוטרטה
הנשיא לשעבר דוטרטה
(צילום: רויטרס)
בשנת 2016 נבחרה לסנאט הפיליפיני ליילה דה לימה, מהמתנגדות הבולטות לדוטרטה ולאכזריות שבה ניהל את המלחמה בסוחרי הסמים במדינה. שנה לאחר מכן היא נעצרה על עבירות סמים והשלימה מבית הסוהר כהונה של שש שנים כסנאטורית. השנה היא זוכתה.