אמם של ראשד דויכאת וסראג' דויקאת מספרת על בניה, שני אחים אשר נרצחו בהפרש של פחות משנה

האלימות משתוללת בחברה הערבית - ומשפחה אחת שילמה מחיר כבד במיוחד - 3 אחים שנהרגו: חוסיין דויקאת (30) נהרג הלילה (בין שישי לשבת) כתוצאה מפיצוץ מטען שהוסלק ברכבו ליד לוד. במשטרה מעריכים כי מדובר ב"תאונת עבודה" של עבריינים, שמטעני חבלה התפוצצו ברכבם לפני שהספיקו להשתמש בהם, אך כל כיווני החקירה נבדקים. שני אחיו של דויקאת שנהרג הלילה נרצחו בעבר בתקריות ירי.
במקרה הראשון, שקרה בסוף דצמבר 2019, נורה למוות סראג' דויקאת (23) על ידי רוכב אופנוע, בזמן שעמד ליד בית עסק בפינת הרחובות מנדס פרנס-יפת בתל אביב. האח השני, ראשד דויקאת (35), נורה למוות בספטמבר 2020 כששהה בתוך מכונית. על פי החשד, כשהוא הגיע עם רכבו לרחוב רובינשטיין ביפו, הרוצחים ארבו לו וירו עליו מטווח קצר. המשטרה מעריכה כי מדובר בחיסול חשבונות על רקע פלילי, ומסרה שעצרה חמישה חשודים במעורבות ברציחות.
3 צפייה בגלריה
חוסין דויקאת
חוסין דויקאת
הבן השלישי שנהרג במשפחת דויקאת. חוסיין דויקאת
3 צפייה בגלריה
זירת הפיצוץ
זירת הפיצוץ
במשטרה מעריכים כי מדובר ב"תאונת עבודה" של עבריינים. הרכב שהתפוצץ
(צילום: יאיר שגיא)
תושבים בלוד אמרו היום כי הם עוד לא יודעים את הרקע לפיצוץ ברכב. "שני ההרוגים והפצועים לא מתגוררים בלוד, ולא ידוע איך ולמה התפוצץ המטען", סיפרו. סטודנט לרפואה שלומד בירדן והגיע לביתו לחופשה, והיה עד לתקרית הלילה, סיפר: "הגעתי לאיש שבקושי נשם, שמתי לו חוסם עורקים, אבל נראה שהיה בנשימותיו האחרונות".
אימם של שלושת האחים, וודעה, אמרה בעבר בריאיון ל-ynet: "מצבי הנפשי קשה מאוד. אני מתגעגעת לשני הבנים ויושבת ומחכה כל היום שידפקו בדלת ויחבקו אותי. אני לא מעכלת שאיבדתי אותם". עוד הוסיפה ודעה כי "הייתי רוצה שהם יקברו אותי ואת בעלי, ולא שאני אקבור אותם".
האם סיפרה על שני הבנים שנרצחו: "סראג' הלך בדרך רעה, אך בשלב מסוים הוא החליט לנטוש אותה ולהתפרנס בכבוד. הוא הקים בית, התחתן ועבד. הוא נרצח רק בגלל שבחר בדרך הישר. אנשים איימו עליו ורצו שיישאר בעולם הפשע – הוא לא הסכים". וודעה הוסיפה לתאר איך נרצח בנה השני: "בני ראשד נרצח באמצע הכביש בלי שעשה דבר. הוא היה כמה פעמים בכלא, שוחרר והמשיך בחייו. ראשד היה נשוי ואב לשלוש ילדות וילד".
האם סיפרה על הרגעים האחרונים לפני רציחת סראג' ואמרה כי הוא הגיע לבית, נכנס לחדרה של ודעה ונישק אותה. לאחר מכן אמר לה שהוא הביא לה אוכל שהיא אוהבת. סראג' ישב ודיבר איתה, ולפני שיצא אמר לה, "תשמרי על אחותי ועל עצמך". "הוא הלך ולא חזר" הוסיפה.
ראשד התקשר לאימו יום לפני שנרצח וביקש ממנה להגיע לביתו, שכן הוא רצה להזמינה ל"ארוחת דגים". וודעה הגיעה ואכלה יחד עמו. בסוף ביקורה הוא אמר לה, "אני הולך לישון תרגישו טוב". אלו היו הרגעים האחרונים של ראשד עם אימו.
3 צפייה בגלריה
ראשד דויכאת וסראג' דויכאת שני אחים אשר נרצחו בהפרש של פחות משנה
ראשד דויכאת וסראג' דויכאת שני אחים אשר נרצחו בהפרש של פחות משנה
"מחכה כל היום שידפקו בדלת ויחבקו אותי. אני לא מעכלת שאיבדתי אותם". ראשד וסראג' דויקאת
היא הוסיפה כי נכדה, בנו של ראשד, יושב כל יום בכניסה לבית ואומר שהוא "מחכה לאבא עד שיגיע, כדי שאשב על רגליו ואחבק אותו". "מתי הוא יחזור?" שאל הילד והוסיף, "אני בטוח שהוא יגיע, כי הוא מתגעגע אלינו".
האם אמרה אז שאחרי הרצח הראשון של בנה, סראג', רבים ביקרו בביתה, אך ביום שבו נרצח ראשד אנשים כבר פחדו ולא הגיעו לשם. "אני חוששת לחיי ולחיי הבנים שלי. אם רצחו לי שניים, הם יכולים לרצוח עוד".