צה"ל הודיע אמש (ראשון) כי חיילות החובה יוכלו לבחור מאוגוסט הקרוב בין שני סוגי מדים - המדים שאותן קיבלו בנות עד כה עם גיוסן לצבא, או מדים דומים לאלה שקיבלו החיילים שהתגייסו לצבא.
2 צפייה בגלריה
האפשרויות החדשות של החיילות בעת הגיוס
האפשרויות החדשות של החיילות בעת הגיוס
"מדי בנים" ו"מדי בנות". האפשרויות שיעמדו בפני החיילות מאוגוסט
(צילום: דובר צה"ל)
לפי הודעת צה"ל, חיילת בזרוע היבשה שתגיע לשרשרת החיול תקבל מהאפסנאות שלושה סטים של מדים לפי בחירתה: מכנסי דגמ"ח וחולצה בעלת שני כיסים, בדומה למדי הבנים, או דגם מכנסיים עם כיסים אחוריים וחולצה בעלת כיס אחד בדומה למדי הבנות. חיילות זרוע היבשה יוכלו גם לקבל שילוב של שני סוגי הסטים.
חיילות בחיל האוויר או חיל הים (מדים בצבע בז') יוכלו לבחור מכנסיים בעלי כיסים קדמיים ("קופיקו") עם חולצה בעלת שני כיסים, או מכנסיים בעל שני כיסים אחוריים עם חולצה בעלת כיס אחד.
2 צפייה בגלריה
האפשרויות החדשות של החיילות בעת הגיוס
האפשרויות החדשות של החיילות בעת הגיוס
הנעליים החדשות. פיילוט יחל בינואר
(צילום: דובר צה"ל)
חיילות שכבר בשירות, ונותרה להן יתרת שירות של יותר משישה חודשים, יוכלו לקבל סט מדים נוסף על פי בחירתן. בצה"ל אמרו כי שיטת החלוקה במקרה זה טרם נקבעה.
מלבד המדים, בצה"ל אמרו כי החליטו לייצר נעלי שלושה-רבעים משופרות, "מיני נעלי חי"ר". פיילוט השימוש בנעל החדשה יחל בחודש ינואר הקרוב, והיא תחולק לכמה חיילות שיבחנו את נוחיותן. אם הפיילוט יצליח כמתוכנן, כלל החיילות יקבלו זוג כבר במחזור גיוס נובמבר 2023. חלוקה לחיילות שנמצאות בשירות, כך נמסר, לא מתוכננת.
במקביל לרפורמה במדי הבנות, בזרוע היבשה של צה"ל החליטו לאחרונה להפסיק לחלק למתגייסים הקרביים החדשים את ערכת "שומר אחי", עקב קיצוץ תקציבי. כך נודע ל-ynet. מדובר בערכה שאותה קיבלו מדי שנה עשרות אלפי לוחמים בצה"ל ביום גיוסם.
הפסקת החלוקה החלה ואלפי חיילים קרביים כבר מסתובבים ללא האמצעים שעד לא מכבר ניתנו בערכה. נכללו בה חוסם עורקים מתקדם עם נקודת לחץ ואפשרות להניחו ישירות על בגד הפצוע, עם סקוצ'ים ותופסנים לנוחות ויעילות; תחבושת אישית אלסטית חדשנית; משקפי מגן למניעת פגיעת רסיסים בעיניים; ואטמי אוזניים. במאות מקרים אותם אמצעים סייעו להצלת חיים בשטח, בעיקר בעקבות אובדן דם, גורם תמותה מרכזי בפציעות של לוחמים.
פורסם לראשונה: 22:08, 04.12.22