הטלוויזיה הסורית הממלכתית דיווחה הלילה (בין שלישי לרביעי) כי ישראל תקפה כמה יעדים באזור דמשק. לפי הדיווח, הדי פיצוצים נשמעו ומערכות ההגנה האווירית הופעלו. המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם, ארגון אופוזיציה שמקום מושבו בבריטניה, דיווח כי היעדים שהותקפו הם מחסני נשק ששייכים ללוחמי מיליציות פרו-איראניות.
גורם צבאי מסר לסוכנות הידיעות הסורית סאנא כי חייל סורי נפצע באורח קשה ושנגרם נזק כבד לרכוש כתוצאה מהתקיפה שהתרחשה דרומית-מערבית לדמשק. הוא הוסיף שמערכות ההגנה האווירית של סוריה יירטו טילים ששיגר חיל האוויר הישראלי מרמת הגולן בשעה 01:05 - והפילו חלק מהם. לפי הדיווחים, התקיפה הייתה באזור העיר אל-כיסווה שבפרברי דמשק, שם ישראל תקפה לפי פרסומים זרים כמה פעמים בעבר. עוד דווח ששריפה פרצה באזור התקיפה כתוצאה מפגיעת טיל.
גורם ביטחוני בסוריה אמר לסוכנות הידיעות ספוטניק בשפה הערבית כי "מערכות ההגנה האווירית פעלו נגד תקיפה ישראלית במספר מוקדים באזור דמשק. התקיפה בוצעה על ידי מטוסי חיל האוויר הישראלי באמצעות טילים ששוגרו מעל שטח ישראל בשני גלים. מערכות ההגנה האווירית הסוריות הצליחו ליירט בהצלחה את רוב הטילים הישראלים לפני שפגעו ביעדים".
התקיפה האחרונה שיוחסה לישראל בסוריה אירעה לפני כשבועיים, גם אז באזור הבירה דמשק. המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם דיווח אז כי "התקיפה הישראלית בוצעה בשני גלים. יעד אחד היה בסיס הגנה אווירית סורי שיש בו פעילים של חיזבאללה והיעד השני היה באזור שדה התעופה הבינלאומי של דמשק". לפי מרכז המעקב, ייתכן שאחד מטילי הנ"מ שירו הסורים התפוצץ בשכונה בדמשק: "אמבולנסים הגיעו למקום".
בתחילת החודש שעבר הושבת נמל התעופה הבינלאומי בחלב בעקבות תקיפה שיוחסה לחיל האוויר. גורמי אופוזיציה טענו אז שבאותה תקיפה - שהייתה השלישית תוך שמונה ימים - הותקפו יעדים שמשמשים את הכוחות הפרו-איראניים בקרבת נמל התעופה בחלב. לפי מרכז המעקב, יעד התקיפה אז היה מחסן אמצעי לחימה ששייך לחיזבאללה - והוא הושמד כליל.
נתניהו במסר לארה"ב: "שום הסכם עם איראן לא יחייב את ישראל"
(צילום: ערוץ כנסת)
בימים שלפני אותה תקיפה סוריה ייחסה לישראל שתי תקיפות נוספות בשטחה. חצי יממה אחרי ששר החוץ האיראני נפגש עם מזכ"ל חיזבאללה ותצפת מגבול לבנון על ישראל, האשימה סוריה את ישראל בתקיפה במחוז חומס. באותה תקיפה נפגע לפי הדיווחים מחסן אמצעי לחימה של חיזבאללה שהותקף בעבר על-ידי ישראל. לאחר התקיפה הראשונה מבין השלוש דיווח מרכז המעקב הסורי כי ישראל הפגיזה בארטילריה עמדת תצפית של חיזבאללה סמוך לגבול. לפי הדיווח, נורו יותר מ-20 פגזים לעמדה הממוקמת מערבית לכפר חאדר שבמחוז קונייטרה.
על רקע הדיווחים על התקדמות לעבר הסכם גרעין חדש בין ארה"ב לאיראן, אתמול ציין ראש הממשלה בנימין נתניהו בחלק הסגור של ועדת חוץ וביטחון כי הוא מעריך שארצות הברית לא תחזור להסכם הגרעין המקורי (JCPOA), אך תגיע עם איראן להסדר שיכלול הפשרה של עשרות מיליארדי דולרים קפואים והחזרת שבויים, וימנע ממנה להעשיר אורניום לרמה של 90%.
בפתח הדיון אמר נתניהו: "יותר מ-90% מהבעיות הביטחוניות שלנו נובעות מאיראן וגרורותיה. לצד הרחבת מעגל השלום, המדיניות שלנו מכוונת לבלימתן. העמדה שלנו ברורה, שום הסכם עם איראן לא יחייב את ישראל, שתמשיך לעשות הכול כדי להגן על עצמה. ההתנגדות שלנו לחזרה להסכם המקורי עם איראן, אני חושב שהיא פועלת, אבל יש עדיין ניגודי השקפות ואנחנו לא מסתירים אותם, גם אם הם בדברים קטנים. אנחנו אומרים את עמדתנו בצורה ברורה - גם בחדרים סגורים וגם בפתוחים. ביד אחת אנחנו פועלים לבלום את איראן, וביד השנייה אנחנו פועלים במרץ להרחיב את מעגל השלום. הדברים הללו מעמידים בפנינו אתגרים גדולים וגם הזדמנויות גדולות".