איש העסקים יותם דנקנר, שמשמש סגן נשיא בחברת השקעות נדל"ן אמריקנית, נעצר בניו יורק ומואשם בתקיפה ובחניקה של מפגין פרו-פלסטיני.
לפי כתב האישום שהוגש נגד דנקנר, סגן נשיא חברת "כרמל פרטנרס", הוא הלך עם חבריו במנהטן ב-26 בינואר. החבורה חלפה על פני פעיל שחילק עלונים לעוברים ושבים, החליפה איתו דברים - והמשיכה. כעבור 10 דקות, לפי התובעים, שב דנקנר למקום, תפס את הפעיל סיימון מילר בגרונו, הטיח אותו בבטון וחנק אותו מאחור, כרך את זרועותיו סביב גרונו וגרם לו לאיבוד הכרה - לפני שברח מהמקום. מילר סבל מחבלות חתכים בצוואר וביד.
2 צפייה בגלריה
יותם דנקנר
יותם דנקנר
יותם דנקנר. ניחש שהעלונים הכילו "שפה אנטישמית"
(מתוך פייסבוק)
פרקליטיו של דנקנר טענו כי פעל מתוך הגנה עצמית לאחר שה"קנאי האנטישמי", לדבריהם, כינה אותו שוב ושוב "יהודי רצח עם". "הלקוח שלנו לא עשה שום דבר אלא פשוט ניסה לחטוף ארוחת צהריים", אמרו, בזמן שמילר, שלכאורה הפגין נגד ישראל, החל לפלוט "דברי שנאה". "כאשר מרשנו חזר מארוחת הצהריים שלו, הקנאי האנטישמי הזה המשיך להטריד, לתקוף אותו בשפה אנטישמית מחרידה", אמרו עורכי הדין והוסיף כי דנקנר ברח רק בגלל שחשש ש"חייו בסכנה". השופטת שאלה מה היה כתוב בעלונים שחילק הקורבן, אבל עורכי דינו של דנקר אמר שהוא "ניחש" שהם מכילים את אותה "שפה אנטישמית" שהוטחה בדנקנר.
עורך דינו של דנקנר אמר בבית המשפט כי התקיפה מצד דנקנר הגיעה לאחר שהוא כונה שוב ושוב "יהודי רוצח עם", והוסיף כי יש לשחרר את מרשו מאחר שמעולם לא הייתה לו הסתבכות עם החוק. הוא אף תקף את התביעה בניו יורק על כך שהחליטה "להשמיע את קולה לגבי המצב הנוכחי של עזה-ישראל על ידי מעצר והאשמה של אזרח פרטי שהועלב על ידי אנטישמי, קנאי שקרא לו שוב ושוב יהודי רצח עם". דנקנר שוחרר בערבות וממתין להמשך ההליך המשפטי נגדו.
2 צפייה בגלריה
הפגנה פרו פלסטינית בניויורק
הפגנה פרו פלסטינית בניויורק
מפגינים פרו-פלסטינים בניו יורק. "טרור הסברתי"
(צילום: Charly TRIBALLEAU / AFP)
בפוסט זועם שפרסם במאי 2021, כתב דנקנר על מאורע דומה בניו יורק: "השבוע צפיתי בהפגנה נגד ישראל בניו יורק, אותה הפגנה שבה שני ישראלים נלחמו נגד המון ערבי (לצערי זה בטח קרה 10 דקות לפני שירדתי מהמשרד). ישבתי במשרד ושמעתי צרחות מרחוב אז ירדתי לראות מה קורה. 600-500 מפגינים (מחציתם אמריקאים לבנים בשנות העשרים) בקריאות שנאה כלפי ישראל ותמיכה בחמאס וקריאה לאינתפאדה. שיא האבסורד הגיע כאשר בחורה צעירה מקועקעת הניפה את דגל הגאווה וקראה לפירוק ישראל. מעניין מה היה קורה לאותה נערה אם היא הייתה מנסה להכנס לעזה עם דגל הגאווה".
הוא הוסיף אז: "יש כאן טרור הסברתי במימון של לפחות מדינה אחת אם לא יותר שבמשך שנים מחלחל לציבור שלם של אמריקנים ובצד שלנו אנחנו נתלים בכל מיני גופים פרטיים עם יוזמות מבורכות אבל לא מספיקות".