מסר ישיר לחטופים וביקורת חריפה על השר היחיד בממשלה שהתייחס לתקיפה המיוחסת לישראל באיראן: יו"ר המחנה הממלכתי השר בני גנץ נשא אחר הצהריים (ראשון) הצהרה שבה התייחס למצבם של החטופים שנמצאים בשבי חמאס כבר 198 ימים: "פגשתי בשבועות האחרונים חטופות וחטופים ששבו, אי אפשר לדמיין את מה שעברו. כל מנהיג צריך להקשיב להם, ולהבין איזו חובה מוסרית דחופה ועליונה עומדת בפנינו. בשבועות האחרונים המערכת כולה, ואני באופן אישי, ממשיכים בחיפוש דרכים שיאפשרו להחזיר את חטופינו".
גנץ: "שרים שפוגעים בביטחון המדינה – לא צריכים לשבת בקבינט"
(צילום: לע"מ)

לקראת ליל הסדר, גנץ אמר עוד בנוגע לחטופים: "אני מבקש לפנות לחטופים עצמם, אפילו אם אחד או אחת מכם שומעים אותי. לא נפסיק לרגע לפעול כדי שהכיסאות הריקים והלבבות העצובים בליל הסדר הזה יתמלאו כמה שיותר מהר. לא נשכח אתכם לרגע, ולא ננוח, עד שנראה אתכם איתנו".
בדבריו מתח השר גנץ ביקורת על השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר מבלי לנקוב בשמו, והביע מורת רוח בכל הקשור להתנהלות בכינוס הקבינטים: "מצופה מהמנהיגות שתתעלה לגודל השעה. שרים שפוגעים בביטחון המדינה לא צריכים לשבת בקבינט. אני מצר על כך ששרים מתבטאים לעיתים בצורה לא אחראית. דיונים קריטיים לקידום מטרות המלחמה חייבים להתקיים, גם בשבתות וחגים. לחטופים אין זמן, החיילים לא עוצרים בשדה הקרב, כך גם צריכים לנהוג המדינאים. עלינו לתת דוגמה אישית, ובוודאי שלא לעסוק בפילוג או בניסיונות להעביר חוקים והחלטות שפוגעים בביטחון ובאינטרסים המדיניים שלנו".
בן גביר, שמתח ביקורת על התקיפה שמיוחסת לישראל באיראן וכינה אותה "דרדלה", אמר בתגובה לדברי יו"ר המחנה הממלכתי: "בני גנץ טול קורה מבין עיניך - מי שפגע בביטחון מדינת ישראל, הוביל קונספציה של הכלה וכניעה לחמאס, סיכן את חיילי גולני, הכניס פועלים מעזה, פתח את המחסומים ביו"ש, סגר את כיתות הכוננות ואירח את אבו מאזן בביתו - היה גנץ. לדעתי, אחד כמוהו לא ראוי שישב בקבינט".
גנץ אמר עוד: "ביקשתי להתייצב כאן בשעות המאתגרות האלו ולפנות למשפחות החטופים שכל החברה הישראלית מחבקת. לתושבי הצפון והדרום שעדיין לא שבו לבתיהם – ואנחנו מחויבים להם. למשפחות הנופלים – ששילמו את המחיר היקר מכול, ואנו מבקשים לחזק אותן. לפצועים שכולנו מייחלים להחלמתם. ואל כל הלוחמים ואנשי זרועות הביטחון, ארגוני ההצלה והארגונים האזרחיים, שנמצאים בחזית העשייה.
"יש לנו הישגים בשדה הקרב. השבנו חלק מבנותינו ובנינו לגבולם, חיסלנו רבים מבכירי חמאס, פגענו ביכולותיו הצבאיות, וגבינו מחיר משמעותי מחיזבאללה. הוכחנו גם שלישראל עליונות טכנולוגית וביטחונית, ובעזרת ידידותינו בלמנו את איראן. ולצד זאת, צריך לומר לציבור הישראלי באופן ישר וכן, שעוד לא השלמנו את יעדינו ובראשם השבת החטופים והתושבים לבתיהם. עוד לא הצלחנו – אבל ממש לא ויתרנו. ולעולם לא נוותר. זו האחריות שלנו כהנהגה".
חבר קבינט ניהול המלחמה ציין עוד בדבריו כי ישראל "מחויבת לייצר חלופה שלטונית לחמאס". לדברי גנץ, "זו משימה קריטית שמשרתת את שתי מטרות המלחמה בעזה: השבת החטופים וגריעת היכולות השלטוניות והצבאיות של חמאס. הקואליציה האזורית בהובלת ארה"ב, שהוכיחה את עצמה נגד איראן, חייבת להיות חלק מתוכנית הפעולה שלנו להיפוך אסטרטגי במזרח התיכון, וחלק מהיום שאחרי ברצועת עזה. למהלך הצבאי חייב להצטרף מהלך מדיני".
בהתייחס להתרחשויות בצפון אמר השר גנץ: "אנו מתקרבים לנקודת ההכרעה באשר לאופן הפעולה בהמשך הדרך הצבאית. זו הזירה האופרטיבית עם האתגר הגדול והדחוף ביותר, וכך עלינו להתייחס אליה. אני פונה מכאן למפונים, שיעשו גם את ליל הסדר מחוץ לבתיהם, ומבטיח – אנחנו רואים אתכם, מכירים בקושי העצום ובאומץ הגדול שלכם. אנחנו נפעל כדי להחזיר אתכם הביתה בביטחון, עוד לפני פתיחת שנת הלימודים".
בהתייחס לדברי ח"כ מתן כהנא ממפלגתו שקרא לו ולשר גדי איזנקוט לשקול פרישה מהממשלה, ציין השר גנץ: "דעתם של כלל חברי הסיעה היא מאוד חשובה, דעתו של מתן חשובה לא פחות מהם. אני שמח שמתקיים השיח בתוך החדר, לעיתים מחוץ לחדר, זה חלק נכבד מהדרך שלי. אנו שוקלים את צעדינו כל יום וכל היום. כשיגיע הרגע - נחליט".
גנץ הוסיף: "שיהיה ברור, לא באתי לשותפות פוליטית. באתי לצרכים של מדינת ישראל, וכל עוד שאני אחשוב שאני משרת את הצרכים של מדינת ישראל מעצם הימצאותי - אני אעשה זאת, וביום שאגיע למסקנה שזה איננו רלוונטי עוד, נראה לי שאנחנו נמשיך לגבות את ישראל מבחוץ. לא קל להימצא בתוך מסגרת פוליטית שאתה בא אליה ואתה לא שלם עם הכיוון הפוליטי שאליו היא הולכת. כשנחשוב שאנחנו צריכים לצאת - נעשה את זה".