בבית משפט השלום בתל אביב צפוי להתקיים הערב (שבת) דיון בעניינה של נועה גולדנברג, שנעצרה אתמול בחשד שזרקה חול על השר איתמר בן גביר. במשטרה טענו הערב כי לעבר בן גביר הושלך "חופן של בוץ, ממש כדור בוץ לעבר גבו". נועה, בת 27, נעצרה אתמול בחוף בתל אביב ולפי פעילים תועדה מובלת מחוץ לתחנת לב ת"א כשהיא אזוקה בידיים וגם ברגליים.
תיעוד: השלכת החול לעבר בן גביר בחוף הים

"השר לביטחון לאומי שהה עם ילדיו הקטנים בחוף בתל אביב. זה הלם בו, זה פגע בו", אמר סגן-ניצב עדי ברקוביץ', קצין אגף חקירות ומודיעין במרחב ירקון בחדשות קשת. "בהתחלה זה נראה באמת כחופן חול שפוזר לכל עבר, אך כשאתה מרים, ועשיתי את זה בעברי, גם בעת ששיחקתי עם ילדיי בים, כשאתה מרים חופן בוץ ומאגד אותו לכדי כדור, הוא נשאר קשיח וברגע שאתה מעיף אותו הוא פוגע באותו אדם ויכול לגרום לו אף לחבלה. מדובר בדבר שהוא כואב, הוא לא דבר שהוא נעים לאף אחד מאיתנו, ובטח ובטח במקרה הזה".
לטענתו, "מה שאנחנו רואים בסרטון זה החלק האחרון של האירוע, זאת אומרת שלא ניתן ללמוד ממנו ולראות באמת את עוצמת המכה, את עוצמת החבטה של אותו כדור בוץ בגבו של השר לביטחון לאומי. המצב הוא לא נעים. הייתה סכנה. זה יכול היה לפגוע בכל איבר אחר בגופו, כמו שזה פגע לו בגב. זה לא משנה כרגע אם זה השר לביטחון לאומי או כל אדם אחר שמתהלך עם משפחתו להנאתו בחוף הים. לא צריך לחוות אירוע כזה, אירוע של פגיעה. יש פה פגיעה בנבחר ציבור, שזה עוד יותר מחמיר את העניין. הדבר הוא חמור, כך התייחסנו אליו".
תיעוד: המהומה בחוף הים בת"א, אתמול

מחוץ לבית המשפט מחו מפגינים שהביאו עימם חול וזרקו אותו על תמונות של השר בן גביר שהוצבו על הכביש. לפני הדיון אמר סבה של נועה: "שמענו וראינו הרבה דברים. לא ראיתי שום עדות של מישהו חוץ מאנשים שהם בעלי עניין שמישהו ראה או צילם שהיא זרקה משהו. גם אם היא זרקה, בחורה ששירתה בלשכת הרמטכ"ל, מוציאים אותה עם בגד ים מהים ואזיקים על הרגליים. אני מבין שהיא מהווה איום למדינה. איזו סיבה יש להשאיר אותה במעצר חוץ מאינטרס של מישהו?".
"לא ייתכן שהגענו למצב שהבת שלי נעלמה לשלוש-ארבע שעות", אמרה שרון, אמא של נועה. "אני מקווה הסיפור הזה יסתיים היום. אני מבקשת גם מהמשטרה - יופי, הוכחתם את הנקודה שלכם. אתם בעלי הבית אבל תנו לי את הבת שלי הביתה".
הבוקר טען בכיר במשטרה כי הצעירה שנעצרה נשארה בים 15 דקות למרות שביקשו ממנה לצאת. "היא מסרבת לשתף פעולה עם החקירה", הוסיף הבכיר, שציין כי עדות נלקחה מבן גביר. "לא היססנו לרגע, גם בעת שביקשנו ממנה לצאת מן המים, אותה חשודה, ולברר את הפרטים, היא סירבה, היא לא שיתפה פעולה, היא נשארה בתוך הים, ולא רצתה לצאת החוצה, וגם כשהיא יצאה החוצה, לצורך העניין, אז אכן, נכון, היא נעצרה. כל אדם שמתנהג בבריונות כלפי אדם אחר - מקומו מאחורי סורג ובריח", אמר ברקוביץ'.
כשנשאל ברקוביץ' למה לא נעצרו חשודים בפרשות אחרות, כמו פיצוץ מטען ביפו, השיב: "חשוב מאוד שמשטרת ישראל תיתן דעתה לכל עבירה. משטרת ישראל מפעילה את כל כליה ואת כל אנשיה על מנת להגיע לחקר האמת". המשטרה, נזכיר, גם לא עצרה עדיין אף חשוד במעורבות בפריצה לבסיס שדה תימן או בסיס בית ליד.
הפגנה מחוץ לנווה תרצה, היום
(צילום: מאיר תורג'מן )

מחוץ לחומות כלא נווה תרצה, שם הוחזקה גולדנברג, הפגינו בצהריים כ-20 איש. שרון, אמה של העצורה שהציוץ שלה הלילה "איפה נועה" הפך להאשטאג פופולרי, אמרה: "הייתי שם הלילה. עוד לא קיבלתי עדכון על המצב שלה ולא נתנו לי להיכנס ולבדוק מול שב"ס. הנתק הזה מהמשפחה לא בסדר, מדובר במישהי חולה. הבת שלי איבדה שבעה מחבריה בנובה, היא לא חלק משום מחאה, לא הולכת להפגנות. היא הייתה בים עם חברים והפכה לניסוי משטרתי של להלך אימים על מפגינים למרות שהיא בכלל לא הפגינה".
בכתבה זו שולבו סרטונים ותמונות מהרשתות החברתיות בשימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. אם ידוע לכם מי צילם אותם - שלחו לנו במייל אדום