(צילום: ירון ברנר)

עמיחי כרמלי, מתנדב ותיק באגף התנועה של המשטרה, נדרס למוות אתמול (שבת) כשרכב שנמלט מהמשטרה פרץ מחסום לבדיקת שכרות בכביש 412, סמוך לצומת בית דגן, ופגע בו בעוצמה. חמישה תושבי רהט שישבו ברכב הפוגע בילו לפי החשד במתחם בילויים בראשון לציון.
ניידת סיור שהבחינה בהם חשדה שהם תחת השפעת אלכוהול בעקבות התנהגותם, ופתחה במרדף אחריהם. אחיו של עמיחי, עמית כרמלי, סיפר הבוקר לאולפן ynet כי "במהלך המרדף פגע הרכב במונית, המשיך בנסיעה - וכ-20 שניות לאחר מכן פרץ את המחסום המשטרתי ודרס למוות את אחי". האירוע נחקר במישור הפלילי כחשד לרצח.
1 צפייה בגלריה
עמית כרמלי
עמית כרמלי
עמיחי ועמית כרמלי. "רצה לעזור ונתן מעצמו אלף אחוז"
(צילום: יריב כץ)
ספר לנו קצת על אחיך. "עמיחי התנדב במשטרה במשך 30 שנה. עוד בהיותו תלמיד תיכון הוא התנדב במסגרת מחויבות אישית, ולאחר מכן עבר למשטרת התנועה הארצית – בה, לצערנו, סיים את חייו. הוא היה אדם מאוד ערכי, רצה לעזור לכולם ונתן מעצמו אלף אחוז למען אחרים".
מדברים על האירוע הזה כרצח, מה דעתך? "לא נכנסתי לפרטי החקירה, אבל חשוב לי להגיד שאנחנו כמשפחה מאוד מחזקים את הפרקליטות והמשטרה. אנחנו חושבים שענישה הרתעתית תמנע ממקרים כאלו להישנות בעתיד. המשטרה והפרקליטות עושות את עבודתן נאמנה, וצריך לחזק את ידן ולעמוד מאחוריהן".
"עמיחי ואני מגיעים ממשפחה שכולה במשטרת ישראל – סבא שלנו, רפ"ק משה כרמלי, נהרג בפיגוע בערב יום כיפור בשנת 1973, כשרימון הושלך לעברו ברחובה הראשי של עזה. הכרנו את הסיכונים, שנינו. עמיחי היה זהיר בעבודתו וידע לעבוד בצורה מקצועית. שוטרים וקצינים שפיקדו עליו במסגרת התנדבותו אמרו שלא היה שוטר שלא רצה לעבוד איתו במשמרת".
משפחתו וחבריו של עמיחי כרמלי ז"ל
(צילום: טל שמעוני, אדם קוטב)

המפכ"ל יעקב שבתאי שספד אתמול לעמיחי, אמר כי "איבדנו את אחד המתנדבים הטובים והמובחרים שלנו. הוא היה דוגמה ומופת לתרומה לקהילה, למסירות ולאחריות דרך שירות משמעותי באגף התנועה של המשטרה". הוא הוסיף כי "רוב הזמן עמיחי התנדב בפעילות אכיפה מצילת חיים בלילה שבין שישי לשבת, כשבני הנוער יוצאים לבלות ושבים לביתם. הוא הציל שבוע אחר שבוע את חייהם של רבים הודות לפעילות המשטרתית ולאכיפה מצילת החיים שביצע בכבישים".
שבתאי ציין כי משמרת הלילה שבין שישי לשבת ידועה במורכבותה, אך "לא הרתיעה את עמיחי - והוא הקפיד דווקא בה לבוא להתנדב מתוך רוח השליחות והאמונה שבפעילותו הוא מציל את חייהם של נערים ונערות ששבים מהבילוי חזרה לביתם ולהוריהם".