אביו של סמ"ר אורן ז"ל: "עליית מדרגה בהשחתת המצפור"
(צילום: גיל נחושתן)

סמ"ר אורן שמחה נח ז"ל נהרג בקרב בסג'עייה במבצע צוק איתן. האסון שהכה את חבריו ומשפחתו השאיר אותם כאובים ומתגעגעים, אך החברים מהושעיה שבגליל התחתון ומהמכינה שבה אורן למד בחרו לא לשקוע באבל: הם הקימו מצפור לזכרו. כיום, המצפור עובר השחתות חוזרות ונשנות, והמשפחה מבקשת סיוע.
3 צפייה בגלריה
המצפה לזכרו של אורן שמחה ז"ל
המצפה לזכרו של אורן שמחה ז"ל
השחתת המצפור לזכרו של אורן שמחה ז"ל
(באדיבות המשפחה)
אורן שמחה נח נולד בשנת 1992. הוא התחנך במכינה הקדם צבאית עוצם, והתנדב לשרת בגולני. "הם נלחמו, ובשלב מסוים הנגמ"ש שלהם נתקע. לאחר כמה דקות הגיח מחבל מפתח מנהרה, וירה טיל לעברם. מעוצמת הפגיעה נהרגו אורן ושישה מחבריו הלוחמים", סיפר יגאל, אביו של אורן.
כמעט שנתיים לאחר האסון, הקימו חבריו של אורן מהושעיה ומהמכינה את המצפור לזכרו, סמוך ליישוב הושעיה שבו גרה משפחתו. המצפור כולל שבילים מעגליים, שתי רחבות תצפית, האחת לכיוון מזרח והשנייה לצפון מערב, שמשמשות כריכוז וכנקודת מפגש עבור המטיילים.
3 צפייה בגלריה
אורן שמחה נח ז"ל
אורן שמחה נח ז"ל
אורן שמחה נח ז"ל
(צילום: גלעד מור)
"הפגיעה הראשונה במצפה התחילה זמן קצר לאחר שהקמנו אותו. מחשב ההשקיה נגנב, רכשנו חדש וגם השני נגנב בתוך זמן קצר. בפעם אחרת שברו את הגדר שמגינה על המצפה מכניסת עדרים, ועכשיו גם שברו את לוח ההסבר על המקום", מתאר יגאל.
"אני פונה לציבור הרחב ומבקש לבוא ולפקוד את המקום. בואו, תיהנו מהנוף, רק תשאירו נקי ומסודר כשתלכו". בנוסף, הוא מבקש: "מעולם לא הגשנו תלונה במשטרה, אבל אני מבקש מהשיטור הקהילתי וממג"ב לפקוד את המקום הזה ולקיים בו נוכחות מרתיעה - כדי למנוע תופעות מכוערות כאלה בעתיד. כל פגיעה או השחתה של המצפה פוגעת בנו וגורמת לנו צער רב".
3 צפייה בגלריה
יגאל שמחה ליד המצפה לזכר בנו, אורן שמחה ז"ל
יגאל שמחה ליד המצפה לזכר בנו, אורן שמחה ז"ל
יגאל שמחה ליד המצפור לזכר בנו, אורן שמחה ז"ל
(צילום: גיל נחושתן)
בעקבות אירועי ההשחתה החוזרים ונשנים פנה חבר הכנסת משה סלומון (הציונות הדתית) אל מפקד המחוז הצפוני במשטרה שוקי תחאוכה, וכן למנכ"לית רשות הטבע והגנים רעיה שורקי, בבקשה להגביר את האכיפה באזור המצפה, ולנקוט צעדים כדי להפסיק את אירועי ההשחתה המבישים.
סולומון מסר: "למדינת ישראל יש את המחויבות לשמור על המצפה על שם אורן נח ועל כלל מפעלי ההנצחה לחללי מערכות הביטחון. ישנה חשיבות רבה להגביר את האכיפה והשמירה סביב מקומות אלו, לא רק כדי למנוע כאב גדול להורים השכולים, אלא כדי להביע אמירה ציבורית, כי אנו שומרים על קדושתם של אלו שנפלו בקרב ואיפשרו לנו להגשים את החלום הציוני בארץ ישראל".