חרבות ברזל, היום ה-123: דובר צה"ל מסר הבוקר (שלישי) כי מסוק קרב של חיל האוויר חיסל ארבעה מחבלים שניסו להציב אמצעי תצפית במרחב בית חאנון בצפון רצועת עזה, כחלק מהניסיון של ארגוני הטרור לשקם את מערכי איסוף המודיעין שלהם באזור שבו צמצם לאחרונה צה"ל את נוכחותו. המחבלים שחוסלו זוהו על ידי תצפיתניות יחידה 414.
הניסיון של חמאס לשקם את מערך המודיעין שלו מתבצע בכל הגזרות שבהן הפסיק צה"ל לתמרן וכעת מתמקד בפשיטות. מדובר בעיקר בהצבת מצלמות אבטחה עם עדשות לטווח ארוך ואיוש עמדות לשיגור רחפנים. ניסיונות כאלה, שהתרחשו גם במהלך הפסקת האש בנובמבר, זוהו לאחרונה גם בעיירות מרכז הרצועה.
חיסול מחבל שלטענת צה"ל לקח חלק בטבח
(צילום: דובר צה"ל)

1 צפייה בגלריה
אמצעי הלחימה שאותרו על ידי לוחמי צוות קרב חטיבת הצנחנים
אמצעי הלחימה שאותרו על ידי לוחמי צוות קרב חטיבת הצנחנים
אמצעי הלחימה שאיתרו לוחמי הצנחנים
(צילום: דובר צה"ל)
הכותרת
חוסר אמון? מאחורי הסנקציות האמריקניות
20:04
במקביל טוען דובר צה"ל כי במסגרת הלחימה שמנהלת אוגדה 98 באזור חאן יונס חוסלו ביממה האחרונה עשרות מחבלים, חלקם בלבוש אזרחי, ונעצרו 80 פלסטינים החשודים במעורבות בטרור ובטבח 7 באוקטובר.
על פי ההודעה, לוחמי צנחנים ואגוז איתרו במהלך פשיטות באזור טילי RPG, מטעני "שוואז", רובי קלצ'ניקוב ורימונים. עוד נטען כי פעיל ג'יהאד איסלאמי שהשתתף בטבח בניר עוז חוסל על ידי מטוס קרב במרחב דיר אל בלח.
על פי דובר צה"ל, חוליית מחבלים במרכז הרצועה הותקפה מהים ומהאוויר אחרי שזוהתה על ידי צוות הקרב של חטיבת הנח"ל, הפועל במסגרת אוגדה 162. על פי ההודעה, חלק מחברי החוליה חוסלו. עוד נמסר כי חטיבה 401 השמידה בשיתוף חיל האוויר מבנה שבו אוחסנו אמצעי חבלה.