ח"כ צבי סוכות (הציונות הדתית) מבקש להתגייס לצה"ל במסלול "שלב ב'", לאחר שבצעירותו ניתן לו פטור משירות על רקע חלקו במאבק נגד תוכנית ההתנתקות בשנת 2005. "הכוח שלנו מתבטא כשכל אחד מסתכל על עצמו וחושב מה הוא יכול לתרום יותר למאמץ לנצח את האויבים שלנו", הסביר את הסיבה להחלטתו.
2 צפייה בגלריה
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
ח"כ צבי סוכות
(צילום: שלו שלום)
"בנוסף לעשייה שלי כחבר כנסת, אני מעוניין לתרום גם במסלול הצבאי שבמשך שנים נבצר ממני לקחת בו חלק. זאת לא הפעם הראשונה שאני מנסה לבטל את הפטור שניתן לי אחרי הגירוש מגוש קטיף, אבל אני מקווה שהפעם הצבא לא יקל ראש בבקשה שלי ויאפשר לי לשרת בצבא".
ח"כ סוכות פנה כבר לפני כחודש לייעוץ המשפטי של הכנסת כדי לברר את האפשרויות החוקיות העומדות בפניו בבואו להתגייס לצה"ל. בפגישה שנערכה בינו לבין גורמי הייעוץ המשפטי הוסבר לו כי בודקים את בקשתו במטרה להביא לביטול הפטור שניתן לו בעבר, ולאפשר לו להתגייס לצה"ל כבר בפגרת הקיץ של הכנסת.
2 צפייה בגלריה
פעילות הכוחות ברצועת עזה
פעילות הכוחות ברצועת עזה
"לסייע לנצח את אויבינו". פעילות צה"ל ברצועת עזה
(צילום: דובר צה"ל)
כאמור, ח"כ סוכות לא גויס לצה"ל על רקע המחאות נגד פינוי היישובים היהודיים מגוש קטיף בחבל עזה בשנת 2005. לאחר מכן ניסה ח"כ סוכות לבטל את הפטור שניתן לו ולהתגייס לצה"ל, אך במשך שנים בצבא סירבו להיענות לבקשתו. כעת אומרים בלשכתו כי ח"כ סוכות מקווה שהמלחמה שינתה את גישת צה"ל גם בנושא זה, וכי הצבא ייאות לגייסו.
מדובר בגיוס "שלב ב'" המיועד בעיקרו לבני המגזר החרדי או למי שלא גויסו כצעירים לשירות מלא - אך מתאפשר להם להיות חלק ממערך המילואים. המשרתים במסלול זה מתגייסים לטירונות האורכת כשבועיים, ולאחר מכן ניתן להם תפקיד במילואים שאליו הם נקראים על פי צורכי הצבא כמו כל משרת מילואים פעיל. מאז ראשית הלחימה גויסו במסלול זה יותר מ-1,000 איש, מרביתם מהחברה החרדית.