1 צפייה בגלריה
אילוס אזיקים/תקיפה/אישום תקיפה תוקף אילוסתוקף אילוסתקיפה
אילוס אזיקים/תקיפה/אישום תקיפה תוקף אילוסתוקף אילוסתקיפה
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
נהג אמבולנס (32) וחברו (31), תושבי נצרת, חשודים שתקפו קשישה בת 82 מהצפון בביתה ושדדו ממנה תכשיטים בשווי אלפי שקלים. מחר צפויה פרקליטות מחוז צפון להגיש כתב אישום נגד השניים לבית המשפט המחוזי בנצרת. הם חשודים בשוד בנסיבות מחמירות ובתקיפה של חסר ישע.
התקיפה התרחשה לפני כשבועיים בשעת לילה. לפי עדות הקשישה, היא שמעה נקישות בדלת ביתה ושני אלמונים הזדהו כשכניה. כשפתחה את הדלת, הם התנפלו עליה ותקפו אותה, תוך כדי שאחד החשודים חוסם את פיה בכוח וגורם לה לשברים באף. החשודים שדדו שני צמידי זהב שהיו על ידי הקשישה ונמלטו מהמקום ברגל. לאחר התקיפה נזקקה הקשישה לטיפול רפואי.
חוקרי המשטרה שהוזעקו למקום אספו צילומים ממצלמות לאורך הרחוב שבו מתגוררת הקשישה והצליחו לזהות את החשודים ואת חלק ממסלול ההגעה לבית. כשבוע לאחר השוד הם נעצרו בבתיהם ועומתו עם הראיות שנצברו נגדם.
רב-פקד רותם דאי, קצין חקירות ומודיעין בכיר במרחב העמקים, אמר שבחקירה התברר שאחד החשודים הוא נהג אמבולנס ופרמדיק בחברה פרטית בצפון. לדבריו, הוא לא מוכר למשטרה. לדבריו, בחקירה סיפר נהג האמבולנס כי שותפו שכנע אותו להשתתף בשוד והוא נגרר אחריו. "מדובר באירוע חמור, שהיה עלול להסתיים במותה של הקשישה", אמר דאי. "עצוב שפרמדיק שעסוק ביום בהצלת חיים ובטיפול בפצועים מידרדר לשוד אלים ואכזרי של קשישה חסרת ישע". הצמידים לא נמצאו וההערכה היא שהם נמכרו לצורפים בצפון.
רפ"ק רותם דאירפ"ק דאיצילום: דוברות המשטרה
עו"ד מארון אבו נאסרעו"ד אבו נאסרצילום: שרון צור
עו"ד חאלד אבו אחמד, שמייצג את נהג האמבולנס, מסר בתגובה: "מדובר באזרח הכי נורמטיבי שקיים, עובד לפרנסתו כפרמדיק ונהג אמבולנס, בעל משפחה למופת. נפעל לשחרורו ממעצר, אין מקום להחזיק אזרח שומר חוק כמוהו מאחורי סורג ובריח. המקום של התיק הזה הוא בטיפול שיקומי ולא ענישתי".
עו"ד מארון אבו נאסר, שמייצג את החשוד השני, מסר: "מרשי כופר בכל המיוחס לו. הוא נורמטיבי לחלוטין, הוא עובד לפרנסתו, אזרח ישר והגון, אין לו מושג למה הוא נעצר".