קבוצת צעירי מטה משפחות החטופים הגיעה היום (שלישי) למשכן הכנסת, במטרה להחתים חברי כנסת על מסמך הקורא לממשלה לאשר את העסקה שעל הפרק לשחרור יקיריהם. הם ימשיכו את פעילות איסוף החתימות גם מחר - בשאיפה להגיע ל-100 חתימות ויותר. עד כה, כ-70 חברי כנסת כבר חתמו על המסמך.
"הם מפחדים להסתכל לנו בעיניים"
(צילום: אלכס גמבורג)

הצעירים, שקבוצתם מכונה "חסמבה", סיכמו עד כה כי יש כמה סיעות שכל חבריהן הביעו תמיכה מלאה בעסקה. אלו הן סיעות המחנה הממלכתי, ש"ס, יהדות התורה, יש עתיד, חד"ש-תע"ל, רע"ם והעבודה. לפי אנשי הקבוצה, בשלוש סיעות נוספות, הציונות הדתית, ישראל ביתנו והליכוד - רק חלק מחבריהן הביעו תמיכה, רבים מהם הביעו תמיכה מסויגת בלבד (מהציונות הדתית נמסר שאיש מחברי הסיעה לא חתם). הסיעה היחידה שכל חבריה סירבו להביע תמיכה בעסקה היא עוצמה יהודית.
קרובי החטופים מסרו כי "המהלך מסמן רגע של אחדות בכנסת ישראל, כאשר נציגים ממגוון רחב של סיעות ומגזרים מביעים תמיכה בצעד שנועד לשחרר את החטופים ולהשיב אותם לבתיהם". הם פרסמו גם את שמותיהם של הח"כים מהליכוד שאת תמיכתם בעסקה הגדירו כ"מסתמנת": אבי דיכטר, גילה גמליאל, ישראל כ"ץ, מירי רגב, יואב גלנט, רון דרמר, אופיר כץ, אושר שקלים, אלי דלל, בועז ביסמוט, גלית דיסטל, דוד ביטן, חיים כץ, חנוך מילביצקי, משה סעדה ועידית סילמן.
מור קורנגולד, אחיו של החטוף טל שוהם שמוחזק בשבי חמאס, סיפר על המחלוקת בליכוד: "הם מפחדים להסתכל לנו בעיניים, הם מתחמקים. בתוך הליכוד יש חברי כנסת שלא-למצלמות תומכים בעסקה. אנחנו מנסים למפות את כולם, ולהבין שאנחנו במצב שכולם יתמכו בעסקה שתגיע בעזרת השם בקרוב. אנחנו עייפים, גמורים - ורק רוצים את היקרים שלנו בבית".
הקבוצה מסרה כי "על-פי הרשומות, התמיכה בעסקה חוצה מגזרים, קואליציה ואופוזיציה, דתיים, חילונים, יהודים וערבים כאחד. יו"ר הקואליציה ויו"ר האופוזיציה הביעו שניהם תמיכה במהלך".
1 צפייה בגלריה
צעירי מטה משפחות החטופים מסמנים מי מחברי הכנסת חתם בעד העסקה
צעירי מטה משפחות החטופים מסמנים מי מחברי הכנסת חתם בעד העסקה
רשימת הח"כים של צעירי המטה
גיל דיקמן, בן דודה של כרמל גת שנחטפה לעזה מקיבוץ בארי ודובר "חסמבה" אמר: "זה הנושא הראשון זה הרבה זמן שאנחנו רואים בו אחדות אמיתית - אחדות בתמיכה ב'עסקת נתניהו' ובהחזרת החטופים. לא ידענו איך יגיבו חברי כנסת ושרים מהמפלגות השונות, והיינו מאושרים לגלות שכמו בעסקה הקודמת - התמיכה היא חוצת גבולות, ממש כמו התמיכה בעם. עם ישראל אומר את דברו וחברי הכנסת מקשיבים ותומכים. הקולות שמתנגדים הם מיעוט זעיר שעושה רעש אדיר, אבל הרוב הדומם מרגיש שהחטופים הם הילדים שלו, האבות שלו, הסבא והסבתא שלו. לכן הרוב הדומם תומך בעסקה".
מוקדם יותר, אמר דובר המועצה לביטחון לאומי בבית הלבן, ג'ון קירבי, כי נשיא ארה"ב ג'ו ביידן חושב שההצעה הישראלית לעסקה שמונחת כעת על השולחן, "היא ההזדמנות הטובה ביותר לשחרור החטופים וסיום המלחמה". במקביל, ולמרות שבישראל ממתינים לתשובת חמאס, ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בשיחה שקיים עם נשיא צרפת עמנואל מקרון כי "המתווה לשחרור החטופים מאפשר לישראל לממש את כל מטרות המלחמה, לרבות חיסול חמאס".