יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, כינס היום (חמישי) פעילים מרכזיים במפלגתו אחרי הודעת המחנה הממלכתי על הגשת הצעת חוק לפיזור הכנסת, כחלק מתהליך הפרישה מהממשלה שהולך ומתקרב. במפגש, ליברמן ביקש מהפעילים להיערך לאירועים הפוליטיים הבאים, ואמר שעל אף שייקח זמן לגייס רוב לפיזור הכנסת - המהלך המיידי והחשוב יותר כעת הוא חוק הפטור מגיוס.
2 צפייה בגלריה
אביגדור ליברמן, ישיבת סיעה ישראל ביתנו
אביגדור ליברמן, ישיבת סיעה ישראל ביתנו
ליברמן. "ליצור חזית אחידה באופוזיציה"
(צילום: אלכס קולומויסקי )
לדברי ליברמן, "שמחתי לראות שבכחול לבן נפלה ההחלטה לפרוש ומה שמצופה מהם עכשיו זה ליצור חזית אחידה באופוזיציה ולא להתחרות ביניהם. לכל אחת מהמפלגות יש הצעות חוק לפיזור הכנסת וצריך להגיש הצעה כזאת באופן מתואם ורק כשיש לזה רוב. המשמעות של להגיש סתם הצעה, לצורכי כותרת או יח"צנות, היא לשרוף את ההצעה לחצי שנה שבמהלכה לא ניתן יהיה להעלות אותה שוב".
ליברמן, שמעוניין בהתפוררות הקואליציה מבפנים, הוסיף כי "המבחן הגדול הוא חוק הגיוס ורצוי שהמאמץ יהיה מתואם שלא כולם יעבדו על אותם חברי כנסת, אלא שכל אחד ייקח גזרה אחרת מהקואליציה וידאג שיצביעו נגד או שיצאו מהמליאה. זה מאמץ שחייב להיות מתואם כדי שיצליח. אם כל אחד יתעסק ביחסי ציבור של עצמו זה יפגע במהלך. אני קורא לגנץ להצטרף למאמץ המשותף ולא ליצור תחרות באופוזיציה".
בין השאר, ידוע כי חברת הכנסת טלי גוטליב מתנגדת להצעת הפטור מגיוס, וכך גם שר הביטחון יואב גלנט - אך לא ברור אם יתנגד בפועל, יתקזז או פשוט לא יגיע להצביע. יו"ר ועדת חוץ וביטחון יולי אדלשטיין מוגדר "מתנדנד", אחרי שהודיע שגם אם החוק יעבור ההצעה לא תצא מהוועדה בראשותו כמו שנכנסה אליה. בשלב זה גם חבר הכנסת דן אילוז מהליכוד מוגדר כמי שמתנדנד.
2 צפייה בגלריה
 פגישת לפיד סער ליברמן בלשכת לפיד
 פגישת לפיד סער ליברמן בלשכת לפיד
פגישת לפיד סער ליברמן. סיכמו על תיאום מהלכים
הכינוס היום הוא המשך לפגישה שקיים אתמול עם ראש האופוזיציה יאיר לפיד ויו"ר הימין החדש גדעון סער. בפגישה המשולשת סיכמו השלושה להיות מתואמים ביניהם במהלכים בכנסת וליזום יחד מהלכים נגד הקואליציה על מנת להוביל לבחירות במועד הקרוב ביותר האפשרי. גנץ אומנם לא נכח בפגישה אולם החל כבר בסדרת פעולות משל עצמו על מנת לאותת שהוא כבר לא חלק מהממשלה הנוכחית.
אתמול יצא השר גדי איזנקוט במתקפה חריפה וחסרת תקדים נגד נתניהו והתנהלותו והיום כזכור הוגשה לראשונה על ידי סיעתו של גנץ ההצעה לפיזור הכנסת. השבוע הקרוב יוקדש בכנסת לסדר היום הנפיץ שמאיים עד רגע זה על הממשלה: גיוס חרדים לצה"ל כשברקע, בג"ץ עוד אמור להכריע ולומר את דברו.