זה עלול היה להסתיים באסון כבד כששני מטוסי F-16 דו-מושביים חמושים בפצצות לפני תקיפה בלבנון כמעט התנגשו על המסלול ברמת דוד, וכעת מתבררים הסיבות והעונש. נגד מילואים במגדל הפיקוח לא ביצע את הנהלים הנדרשים, ולטענת גורמים בחיל האוויר שתחקרו את האירוע החמור שהתרחש בחודש שעבר - הנגד, פקח טיסה, גם היה עסוק בטלפון הנייד בזמן התקרית.
התיעוד הדרמטי מרמת דוד

פקח הטיסה נתן את אישור ההמראה לאחד המטוסים, במקביל לאישור שנתן למטוס חמוש אחר לחצות אותו. ל-ynet נודע כי באחד המטוסים ישב קצין בדרגת תת-אלוף, מפקד חטיבת התקיפה בחיל האוויר, ועוד שלושה קצינים בדרגת רב-סרן.
הטייס שקיבל אישור ממגדל הפיקוח להמריא הצליח להסיט את המטוס כ-300 מטרים בלבד ממטוס הקרב השני. נסיבות האירוע תוחקרו בחיל האוויר, מוקד התקלה היה כאמור במגדל הפיקוח והפקח נשפט לשמונה ימי מחבוש על-ידי מפקד וקצין בדרגת סגן-אלוף. מלבד ימי המחבוש, הוא גם הודח מתפקידו.
1 צפייה בגלריה
תיעוד: טייס קרב של חיל האוויר מזהה מולו מטוס קרב נוסף לאחר שקיבל אישור המראה ממגדל הפיקוח
תיעוד: טייס קרב של חיל האוויר מזהה מולו מטוס קרב נוסף לאחר שקיבל אישור המראה ממגדל הפיקוח
מתוך תיעוד תקרית הבטיחות
גורמים בחיל האוויר אמרו כי העונש אינו חמור מספיק אל מול עבירות הבטיחות והאסון שנמנע ברגע האחרון. "על עבירות משמעת קלות בהרבה נשלחים חיילים ל-28 ימים בכלא", אמרו הגורמים. הם הוסיפו כי הוא היה מעורב בעבר בבעיות מקצועיות. מנגד, בחיל עצמו טוענים כי שמונה ימי מחבוש בזמן מלחמה והדחה מהתפקיד זה עונש מספק.
טייס הקרב שנשמע בסרטון שתיעד את התקרית ובתושייתו מנע את התאונה הוא תת-אלוף שמכהן גם כראש החטיבה הרב-זרועית. בסרטון הוא נשמע אומר, ככל הנראה למגדל הפיקוח: "אתה ראית את המטוס הזה במסלול?".
מדובר צה"ל נמסר: "בעקבות האירוע התקיים תחקיר מעמיק, ממנו הופקו לקחים שיושמו באופן מיידי. מגדל הפיקוח והבסיס המשיכו לפעול מיד לאחר האירוע. עקב חומרת האירוע ותפקודו, פקח הטיסה האחראי נשפט ונענש בשמונה ימי מחבוש. בעקבות האירוע מפקד חיל האוויר מינה ועדת חקירה בראשות קצין בדרגת אלוף-משנה".