כוחות צה"ל שבו לפני מספר ימים באחד הכפרים בדרום לבנון מחבל חיזבאללה, שנמצא כעת בחקירה. המחבל נלכד לאחר שהכוחות איתרו פיר בשטח הכפר. בתיעוד מרגע מעצרו, שהגיע לידי ynet, ניתן לראות את המחבל מטפס על סולם מתוואי תת-קרקעי, לאחר שהופשט.
חוקרי יחידה 504, שהתלוו לפעילות, קראו למחבל לצאת וחקרו אותו. בשטח אותרו גם אמצעי לחימה. צפו בתיעוד הנדיר מדרום לבנון:
תיעוד נדיר מלבנון: צה"ל שבה מחבל שעלה ממנהרה
(צילום: דובר צה"ל)

2 צפייה בגלריה
תיעוד נדיר מלבנון: צה"ל לכד מחבל שעלה ממנהרה
תיעוד נדיר מלבנון: צה"ל לכד מחבל שעלה ממנהרה
פיר המנהרה
(צילום: דובר צה"ל )
2 צפייה בגלריה
תיעוד נדיר מלבנון: צה"ל לכד מחבל שעלה ממנהרה
תיעוד נדיר מלבנון: צה"ל לכד מחבל שעלה ממנהרה
המחבל שנתפס
(צילום: דובר צה"ל )
"הבגדים שלך מחוץ לפתח המנהרה, צא לפני שהחיים שלך ייגמרו", אמרו הלוחמים למחבל בצאתו מהמנהרה. "מה זה הנייר הזה שבידיים שלך?", הם שאלו. "גרביים", הוא השיב. "מחכים לך, אתה רוצה גם סיגריה עם קפה ו-5,000 דולר?", שאלו הלוחמים את המחבל שהתמהמה בצאתו. "תוציא את הידיים שלך לאט-לאט, צא גיבור, אל תפחד. הידיים על הראש, צא אליי".
דובר צה״ל מסר כי במהלך הפעילות בדרום לבנון, הכוחות איתרו פיר תת-קרקעי במבנה המוביל למרחב שהייה למחבלים עם פיר יציאה סמוך.
הכוחות כיתרו את המבנה, חקרו את פיר המנהרה ואיתרו מתחם תת-קרקעי בעומק של כשבעה מטרים ו-50 מטרים של מרחב שהייה בו התבצר מחבל של חיזבאללה לצד אמצעי לחימה וציוד לשהייה לזמן ארוך. לאחר שהמחבל נכנע ונעצר, הלוחמים תחקרו אותו בשטח ולאחר מכן הביאו אותו למתקן כליאה להמשך חקירה בשטח הארץ.
הבוקר פרסם דובר צה"ל תיעוד רחפן מפיר שאותר במרחב אזרחי בלב כפר בדרום לבנון, ועדכן על המשך הפעילות של לוחמי צוות הקרב של חטיבת "הזקן" (8) בשיתוף כוחות יחידת הלוט"ר של חטיבת המרום בפיקוד אוגדה 91 בדרום לבנון. דובר צה"ל מסר שהכוחות מנהלים קרבות פנים אל פנים, מחסלים מחבלים ומשמידים תשתיות טרור שחיזבאללה פרס לאורך הגבול.
הכוחות איתרו, החרימו והשמידו אמצעי לחימה רבים, וביניהם עשרות רקטות, קלאצ'ים, טילי קורנט, רימונים ותחמושת שנועדו לשימוש "כוח רדואן" ביום פקודה. בנוסף, הכוחות איתרו מספר מחסני אמצעי לחימה מצוידים בעשרות טילים בבתים אזרחיים.
בתת-קרקע, בהכוונת הכוחות, אותרו תשתיות תת-קרקעיות בלב כפר ובנוסף, אותרו עשרות תשתיות תת-קרקעיות שבהן נמצאו אזורי שהייה של המחבלים ואמצעי לחימה רבים. בנוסף, בהכוונת כלי טיס של חיל האוויר, חיסלו כוחות צוות הקרב מחבלים רבים של חיזבאללה.
גם לוחמי אוגדה 36 המשיכו הלילה את הפעילות הממוקדת והמתוחמת בדרום לבנון נגד יעדי ותשתיות טרור של חיזבאללה באזור. במסגרת הפעילות, חיל האוויר, בשיתוף כוחות האוגדה, תקפו עשרות מטרות טרור של חיזבאללה, בהן משגרים, עמדות נ"ט, מחסני אמל"ח ומטרות טרור נוספות. מדובר צה"ל נמסר בנוסף כי חיל האוויר, בשיתוף פיקוד הצפון, תקף בדרום ובעומק לבנון כ-200 מטרות טרור של חיזבאללה ביממה האחרונה. בין המטרות שהותקפו: חוליות מחבלים, משגרים, מבנים צבאיים, עמדות נ"ט ומפקדות צבאיות.
פורסם לראשונה: 10:39, 13.10.24