מפקד חטיבת אפרים, אלוף-משנה נתנאל שמכה, חיסל בעצמו אמש (שני) את המחבל שביצע פיגוע ירי במוסך בקלקיליה. "זמן קצר לאחר קבלת הדיווח על הפיגוע קפצנו לנקודה, חתרנו למגע, נתקלנו במחבל שהיה רכוב, פתחנו באש מטווח קרוב וחיסלנו אותו", שחזר. "ברכב של המחבל נמצאו אמל"ח ונשק".
המח"ט שחיסל את המחבל: "חתרנו למגע"
(צילום: דובר צה"ל)

2 צפייה בגלריה
אמצעי הלחימה שנמצאו ברכבו של המחבל שביצע פיגוע בקלקיליה
אמצעי הלחימה שנמצאו ברכבו של המחבל שביצע פיגוע בקלקיליה
אמצעי הלחימה שנמצאו ברכבו של המחבל
(צילום: דובר צה"ל )
אל"מ שמכה, שנכנס לתפקיד מח"ט אפרים ביולי אשתקד, הוסיף איחולי החלמה מהירה לפצוע שפונה במצב קשה לבית החולים מאיר בכפר סבא, והדגיש: "לכל אזרחי ישראל, לא להיכנס לשטחי A בבקשה".
בפיגוע הירי אמש נפצע באורח קשה גבר ישראלי-יהודי כבן 60. הוא פונה תחילה לקבלת טיפול בבית חולים פלסטיני, ולאחר שמצבו התייצב הועבר לבית החולים מאיר בכפר סבא. מהירי נפצעו גם שני פלסטינים באורח קל עד בינוני. המחבל שפגע בשלושה חוסל בזירה סמוכה על ידי מפקד חטיבת אפרים, אלוף-משנה נתנאל שמכה.
לפי דיווח פלסטיני, המחבל טארק דאוד (18) שוחרר מהכלא הישראלי במסגרת העסקה בנובמבר שבמסגרתה שוחררו 80 חטופים משבי חמאס בעזה. זו הפעם הראשונה מאז העסקה שאחד מהמחבלים המשוחררים מהכלא מעורב בפיגוע שבו ישראלי נפצע קשה.
2 צפייה בגלריה
טארק זיאד עבד אל-רחים דאוד
טארק זיאד עבד אל-רחים דאוד
שוחרר מהכלא בעסקה בנובמבר: המחבל טארק דאוד שביצע את פיגוע הירי
חקירה ראשונית העלתה כי הגבר שנפצע קשה נכנס לעיר הפלסטינית כדי לבצע תיקון ברכבו. היורה שהבחין בו פתח לעברו באש ופגע גם בשני הפלסטינים. המחבל נמלט מהזירה, אך אותר בתום מרדף על ידי כוח צה"ל שחיסל אותו.
מבית החולים מאיר נמסר אמש בהתייחס למצבו של הפצוע קשה: "הוא הובהל למחלקה לרפואה דחופה, ובהמשך הועבר לחדר ההלם. מצבו מוגדר קשה אך יציב".
הרשות הכללית לעניינים אזרחיים ברמאללה הודיעה למשרד הבריאות הפלסטיני על חיסולו של המחבל דאוד ליד העיירה עזון, מזרחית לקלקיליה. לפי הפלסטינים, המחבל השתייך לזרוע הצבאית של חמאס בקלקיליה והיה מבוקש על ידי כוחות הביטחון הישראליים.
עוד נטען על-ידי הפלסטינים כי צה"ל עצר את דאוד בביתו יותר מ-10 פעמים מאז שחרורו בנובמבר. בישראל, מנגד, מציינים כי היו ניסיונות ללכוד את המחבל אחרי שחרורו בגין מעורבותו בטרור, אך ללא הצלחה.
אמו של המחבל סיפרה בשבוע שעבר שהיא ובעלה נעצרו יותר מ-30 פעם כדי ללחוץ על בנה להסגיר את עצמו. לפני שחרורו מהכלא הישראלי בנובמבר צוין כי דאוד תכנן פיגוע דקירה, השתתף באימוני חמאס והשליך פעמים רבות אבנים - שאחת מהן פגעה בפניו של חייל צה"ל.