עוד טרגדיה בצפון על-רקע המלחמה: ניסן מירם (42), עובד זר מתאילנד, נהרג הבוקר (שישי) במהלך עבודתו כנהג טרקטור בשטח חקלאי סמוך לקיבוץ יראון בגליל העליון מפיצוץ נפל תחמושת של חיזבאללה, שככל הנראה לא פונה מהשטח. צוות של מד"א שהוזעק למקום קבע את מותו של העובד הזר. חברו, גם הוא אזרח תאילנד, נפצע קשה. בתחילה סברו בצה"ל כי השניים נפגעו מירי נ"ט. גורם ביטחוני מסר כי הפרטים ממשיכים להיבדק.
דובר צה״ל מסר: "מהתחקיר הראשוני שבוצע עולה כי האזרחים שנפגעו מוקדם יותר הבוקר במרחב יראון, נפגעו כתוצאה מפיצוץ נפל תחמושת שהיה במרחב, ולא כתוצאה מפגיעת טיל נ"ט שחצה משטח לבנון, כפי שדווח מוקדם יותר היום". לפי הגורם הביטחוני, ככל הנראה מדובר כאמור בנפל של תחמושת אויב.
שר הפנים משה ארבל אמר על התקרית ביראון ומותו של העובד הזר: "חל איסור על פי החוק להעסיק עובדים זרים ביישובים מפונים. שוחחתי הבוקר עם מנכ"ל רשות האוכלוסין וההגירה בעקבות רצח הפועל מתאילנד מטיל שירה חיזבאללה וסיכמתי על החמרת האכיפה כנגד המעסיקים של עובדים זרים ביישובים המפונים. החובה לשמור על חיי כל אדם גוברת על פתיחת טפטפות בשטח חקלאי מפונה".
1 צפייה בגלריה
יירוט בגליל
יירוט בגליל
יירוט בגליל בשבוע שעבר
(צילום: Jalaa MAREY / AFP)
הבוקר נדרשו תושבים ביישובים עלמה, ריחניה, כרם בן זמרה, דלתון וקדיתא שבמועצה האזורית מרום הגליל להסתגר בבתים בשל חשש לחדירת מחבלים. צה"ל פתח בסריקות, אך לפי שעה לא אותרו ממצאים חריגים. בנוסף הבוקר נשמעו אזעקות בקריית שמונה ובמרגליות.
בלבנון דיווחו אמש כי צה"ל ביצע שתי תקיפות אוויריות במרכז ביירות, ובפעם השלישית מתחילת המלחמה מדובר בתקיפות מחוץ לרובע הדאחייה - שנחשב למעוז חיזבאללה. לפי חלק מהדיווחים, היעד בתקיפות הוא וופיק ספא, איש אמונו של מנהיג ארגון הטרור לשעבר חסן נסראללה.
משרד הבריאות הלבנוני הודיע כי 22 בני אדם נהרגו ו-117 נוספים, אך ספא - לפי דיווחים שונים - שרד את התקיפה. בחלק מהדיווחים נאמר כי הוא נפצע, ובאחרים לא נמסר מה מצבו.
אתמול ביקרו הרמטכ"ל וראש השב"כ בדרום לבנון. רא"ל הרצי הלוי וראש השב"כ רונן בר קיימו אתמול, לראשונה מפרוץ המלחמה, הערכת מצב משותפת עם הכוחות הלוחמים בדרום לבנון ועם מפקד פיקוד הצפון, אלוף אורי גורדין, ומפקד אוגדה 91.