גבר שקיבל 217 מנות חיסון לנגיף הקורונה לא סבל מתופעות לוואי כלשהן, למרות כמות הזריקות האדירה שקיבל. כך דיווחו החוקרים שבחנו את סיפורו של "האדם המחוסן ביותר בהיסטוריה".
לפי החוקרים, המערכת החיסונית של הגבר בן ה-62, מהעיר מגדבורג במרכז גרמניה, עדיין מתפקדת בצורה אופטימלית. הם ציינו כי הוא קיבל מרצונו כמות גדולה כל כך של מנות חיסון, בניגוד לחוות הדעת הרפואית, והזהירו כי אין סיבה להיחפז למסקנות ממקרה בודד.
1 צפייה בגלריה
קורונה אילוסטרציה אילוס חיסון זריקה כתף
קורונה אילוסטרציה אילוס חיסון זריקה כתף
(צילום: shutterstock)
סיפורו של הגבר, ששמו לא פורסם, נחשף לראשונה ב-2022, אז פורסם שהוא קיבל 90 זריקות. לפי הפרסומים באותה תקופה, החשד היה שהוא מעוניין במספר גבוה כל כך של זריקות כדי לקבל כמה שיותר תעודות מתחסן, שאותן יוכל לזייף ולמכור לאנשים שלא רוצים לקבל את החיסון. הרשויות במגדבורג פתחו נגדו בחקירה בחשד להונאה, אך לבסוף לא הוגש כתב אישום.
לפי הראיות שאסף התובע הציבורי במגדבורג, "המתחסן הסדרתי" הצליח להתחסן 130 פעמים בתוך תשעה חודשים, אך לדברי הגבר הוא קיבל 217 זריקות נגד קורונה - של שמונה חיסונים שונים לנגיף - בתוך 29 חודשים בלבד (שנתיים וחמישה חודשים).
החוקרים יצרו קשר עם הגבר, כדי לבחון מה ההשפעה על גופו אחרי כמות חיסונים גדולה כל כך. המקרה העניק להם הזדמנות נדירה לחקור תופעה שמכונה "חיסון יתר". חלקם העלו אפשרות שאחרי כמות גדולה כל כך של זריקות, היעילות של התאים החיסוניים בגופו תיפגע, משום שהם כבר "התרגלו" לאנטיגנים. אך לפי החוקרים תרחיש זה לא התממש, ולמעשה לגבר היו "ריכוזים גבוהים במידה ניכרת" של תאים חיסוניים ונוגדנים לנגיף הקורונה, בהשוואה למי שקיבלו את הכמות המומלצת של החיסון - שלוש מנות.
לפי החוקרים הגבר לא הראה סימני תשישות, ולא דיווח על תופעות לוואי כלשהן מ-217 החיסונים שקיבל. הם ציינו כי הוא מעולם לא אובחן חיובי לנגיף, והדגישו שאינם תומכים בחיסון יתר.