3 צפייה בגלריה
נפתלי בנט בביקור ראשון במעון רה''מ בבלפור
נפתלי בנט בביקור ראשון במעון רה''מ בבלפור
נפתלי בנט בביקור הראשון במעון רה''מ בבלפור, בדצמבר
כבר 25 שנה מתנהל בעצלתיים מיזם הקמתו של מעון חדש וראוי לראש ממשלת ישראל, אלא שמאז הקמת הממשלה הנוכחית הוא תקוע לחלוטין, כך שסיומו לא נראה באופק. אף שנפתלי בנט נכנס לתפקיד לפני עשרה חודשים, המיזם לא הונח על שולחנו וגם לא הובא לדיון בקבינט המדיני-ביטחוני. בינתיים שיפוץ המעון הנוכחי ברחוב בלפור קפוא, ובנט ממשיך להתגורר בביתו הפרטי ברעננה. לאלה מצטרפת הסחבת סביב הפעלתו של מטוס ראש הממשלה "כנף ציון", שלא ממריא - ובינתיים ראש הממשלה חוכר מטוסים במיליוני שקלים.
בחודש אוגוסט הקרוב ימלאו שנתיים לדו"ח מבקר המדינה שחשף את המחדל הגדול סביב ההחלטה להקפיא את פרויקט "אלמוג" להקמת מבנה חדש למשרד ראש הממשלה ומעון ראש הממשלה באזור קריית הממשלה החדשה בירושלים, מול משרד החוץ וסמוך לבית המשפט העליון. אחרי שהמיזם תוקצב ביותר מ-1.3 מיליארד שקלים והושקעו בו שנות עבודה ארוכות, ב-2018 הוחלט לגנוז אותו מכיוון שהשב"כ קבע כי קו הרכבת הקלה והמגדלים רבי-הקומות שנבנים באזור מהווים סיכון ביטחוני.
בנט: "אחרי השיפוץ - אעבור לבלפור"
(צילום: לע"מ )

3 צפייה בגלריה
המצור הוסר מבלפור
המצור הוסר מבלפור
בית ראש הממשלה ברחוב בלפור בירושלים. השיפוץ כלל לא החל
מאז נשקלת הקמת המעון במיקום חלופי, מה שדורש תכנון אדריכלי חדש. את פרויקט "אלמוג" החליף פרויקט "שירה" (ששמו מעולם לא פורסם ונחשף כאן לראשונה). אשר מטופל במשרד רה"מ ובמינהל הדיור הממשלתי. טרם הוחלט מיקומו החדש של המעון והנחת העבודה היא שבניין משרד ומעון רה"מ החדשים יוקמו סמוך לבניין משרד רה"מ הנוכחי, על מגרש החניה שבין משרד רה"מ לבין משרד הפנים.
אלא שבגלל הסחבת במשרד רה"מ, המיקום החדש כלל לא אושר על ידי בנט והקבינט. בהיעדר אישור של בנט והחלטה של הקבינט, אי אפשר להמשיך בהליכי התכנון המסובכים. מדובר במיזם בעלות של מאות מיליוני שקלים, שיש לו היבטים ביטחוניים מורכבים מאוד. תכנונו נמסר לידי משרד האדריכלים "קימל אשכולות" שהכין בדיקת היתכנות ועובד על תב"ע.
ועד שייבנה המעון החדש ביום מן הימים אמורים להיערך שיפוצים במעון הקיים והמוכר ברחוב בלפור. בית זה עומד נטוש מאז חודש יולי, אז פינה אותו ראש הממשלה הקודם בנימין נתניהו. מאז חלפו תשעה חודשים, אך השיפוצים במקום שכבר אושרו בעלות של כ-35 מליון בכלל לא החלו. התירוץ הרשמי הוא שהליכי התכנון ועבודת השיפוצים תקועים בכלל העיצומים במשרד הביטחון.
3 צפייה בגלריה
אבטחה סביב ביתו של נפתלי בנט יומיים לפני השבעתו לראשות הממשלה
אבטחה סביב ביתו של נפתלי בנט יומיים לפני השבעתו לראשות הממשלה
ביתו הפרטי של בנט ברעננה. שיפוצים בעשרות מיליונים
(צילום: שאול גולן)
במקביל פרסמה העיתונאית איילה חסון בערוץ 13 שמשרד ראש הממשלה הוציא עשרות מיליוני שקלים על "שיפוץ ביתו הפרטי של נפתלי בנט ברעננה" - שמוגדר באופן זמני בתור המעון הרשמי. בפועל, מדובר בעבודות אבטחה שבוצעו מחוץ לביתו של בנט ובהסבת חדר במרתף ביתו לטובת משרד המשמש לצרכי עבודה. בנט הבטיח בעבר כי יעבור להתגורר חלקית בבלפור אחרי שיושלמו בו השיפוצים.
גורמים שמעורים בנושא טוענים שמיזם שירה לא מקודם גם מטעמי תקציב וגם מטעמי ביטחון. אלא שעורך הדין אמנון לורך שנאבק על השבת משרדי הממשלה לירושלים עשרות שנים טוען שהסיבה האמיתית לסחבת היא שבנט לא רוצה לעבור לגור בירושלים. "לא ייתכן שראש ממשלת ישראל לא יגור בבירת ישראל", הוא מתרעם, "איך נראית המדינה שהיא נאבקת להעביר את השגרירויות לירושלים, כאשר ראש הממשלה גר ברעננה? זה שלא משפצים את בלפור זה התירוץ ולא העובדה. אם משפחת נתניהו על ילדיה יכלו לגור בבלפור והתלונות היו על המטבח והעובש, במשך עשרה חודשים אין צל של ספק שניתן היה לסדר את הדברים האלה. אם אכן כמו שהם טוענים שלא הסתיים התכנון הביטחוני אז מישהו בשב"כ צריך לעוף לאלתר".
תגובת משרד ראש הממשלה: "מדובר בפרויקט בשלבי גיבוש ראשוניים, אשר מובל על ידי מינהל הדיור הממשלתי במשרד האוצר כחלק מתכנון ופיתוח קריית הממשלה בירושלים. הנושא טרם הובא בפני מקבלי ההחלטות ולכשיובא הדבר, ידון בהתאם".