יו"ר לשכת עורכי הדין, עו"ד אבי חימי, פיטר היום (שני) את אחד משמונת המשנים שלו, עו"ד יצחק נטוביץ, בטענה כי פעילותו "פוליטית". במכתב ששלח חימי, שהגיע בין היתר לאחר חילוקי דעות בין השניים על סוגיית פסקת ההתגברות, כתב לו: "בשבועיים האחרונים חלה תפנית חדה בהתנהלותך, וניכר כי הבסיס לפעולותיך הינו פוליטי בעיקרו, העולה כדי פגיעה קשה במאבקו של הח"מ לשמירה על מעמדה של לשכת עורכי הדין, תוך חתירה תחת הלגיטימיות של מי שנתן בך את אמונו ומינה אותך לתפקידך".
לדברי ראש לשכת עורכי הדין, נטוביץ פועל נגדו בזירה התקשורתית, "תוך השמעת מילים אישיות ופוליטיות משתלחות, הכוללות טענות חסרות שחר על 'מניעים פוליטיים'". הוא טען: "אכן, נשאלת השאלה מי הוא הפוליטי מבין שנינו, והתשובה לכך ברורה. אתה הוא זה שמנסה להכניס פוליטיקה נלוזה ללשכה, באופן שמעמיד אותה במבוכה. אתה זה שנוהג כפוליטיקאי המבקש להעלות את מניותיו הפוליטיות, ולכך לא אתן יד. רק אזכיר כי ההגנה על שלטון החוק, על יסודותיה של הדמוקרטיה הישראלית ועל זכויות היסוד של כלל אזרחי ישראל, היא חובה אשר על-פי חוק מוטלת על לשכת עורכי הדין כולה עוד מימי אבותינו, לרבות עליך".
1 צפייה בגלריה
ועידת המשפט ה-11
ועידת המשפט ה-11
ראש הלשכה חימי והמשנה נטוביץ, שפוטר
(צילום: מוטי קמחי)
חימי ציין כי הוא עצמו התבטא בנושאים שעל סדר היום בשבועות האחרונים, בין היתר על התנגדותו הנחרצת לפסקת ההתגברות, אך הדגיש: "אזכיר לך כי בכל התבטאות שלי בנושאים אלה, הקפדתי להדגיש כי אין מדובר בנושאים של ימין או שמאל. בימים שבהם אנו נמצאים בעיצומה של 'מלחמה על הבית', ראוי כי תמשיך להביע את עמדותיך, שהן כשלעצמן ראויות להישמע, אולם לא כמשנה לראש הלשכה".
עו"ד נטוביץ, מסר בתגובה כי "אסור לראש הלשכה לקרוא לצאת לרחובות, ואסור לו לכנות חברי כנסת שנבחרו באופן דמוקרטי כאדם ש'זונח את כל הערכים האוניברסליים ומרדד את סל הערכים שלנו'. ראש לשכה אינו רשאי לכנות את חברי הכנסת של הציונות הדתית כ'אנטי דמוקרטיים, גזענים וחשוכים', וכל זאת בשם הדמוקרטיה והשמירה על שלטון החוק".
נטוביץ תקף את חימי בחזרה וטען כי "אין ספק, וכך חושבים רבים מחברי הלשכה, שההתנהלות של ראש הלשכה היא פוליטית. הוא תופס צד פוליטי במסווה של הגנה על שלטון החוק, ומנסה לסתום את פיותיהם של אלו שמעזים לחלוק עליו".
חימי, כאמור, מתנגד לפסקת ההתגברות ומתריע בחריפות נגד השינויים המסתמנים שרוצה הקואליציה המיועדת לשנות במערכת המשפט. בשיחה עם "ידיעות אחרונות" ו-ynet אמר לאחרונה: "מדובר בפסקת התרסקות, לא בפסקת התגברות. בית המשפט צריך להיות זה שאומר את המילה האחרונה. סל הערכים עליו שומר בית המשפט הוא סל הערכים שלי. לעולם ידה של מערכת המשפט צריכה להיות עליונה - גם הימין וגם השמאל לא יאהבו את המדינה שהם מכוונים אליה".
המשנה שפוטר חלק עליו פומבית לאחרונה ואמר כי "שינוי חקיקה בנושא פסילת חוקים על-ידי בג"ץ, כאשר היא שקולה וראויה, הינה צורך השעה". לדבריו, "אין בכך כל פגיעה בערכי המדינה היהודית והדמוקרטית. האיזון בין בין שלוש הרשויות חייב להישמר, אבל כשמדברים על איזון, צריך לבדוק כל הזמן אם הוא לא משתנה מכורח הנסיבות".