הריאיון עם ח"כ שלמה קרעי מהליכוד
(צילום: גיל יוחנן, אבי חי)

חבר הכנסת שלמה קרעי מעניק גיבוי מלא לחברו לסיעת הליכוד דודי אמסלם, שהתבטאויתיו הבוטות נגד הממשלה הנוכחית ומערכת המשפט חוללו סערה בסוף השבוע. "אני מסכים עם כל מילה שלו, והרבה אנשים בעם ישראל מסכימים עם כל מילה שהוא אמר", אמר קרעי בריאיון לאולפן ynet הבוקר (ראשון).
ביום חמישי אמסלם שב והשתלח ביריביו הפוליטיים, ביועצים המשפטיים של משרדי הממשלה ובבתי המשפט בשידור "ספייס" בטוויטר. אמסלם אמר בין היתר כי "כנופיה מטורפת, בולשביקית ואנטי-ציונית השתלטה על המדינה", והוסיף כי "ראש הממשלה נתניהו הוא שליחו של הקדוש ברוך הוא". הוא תקף את יו"ר הכנסת מיקי לוי ואת הקואליציה הנוכחית, שלדבריו דורסת את האופוזיציה, ואמר: "אם אהיה יו"ר הכנסת, אני לא נותן להם להיכנס לשטח הכנסת". בהתייחסו ליועצים המשפטיים של משרדי הממשלה אמר כי "מדובר בזאבים שטורפים כל מה שזז - ואם לא נדע לרסן אותם ולהכניס אותם למכלאה, בסוף הם יאכלו אותנו שוב פעם ואז המדינה תלך לפי תהום".
2 צפייה בגלריה
שלמה קרעי בריאיון באולפן
שלמה קרעי בריאיון באולפן
שלמה קרעי באולפן ynet
(צילום: משה מזרחי)
2 צפייה בגלריה
דודי אמסלם
דודי אמסלם
דודי אמסלם. "הרבה אנשים בעם מסכימים איתו"
(צילום: גיל יוחנן)
קרעי הצדיק את דברי אמסלם ואמר: "כשדודי אמסלם אומר זאבים שצריך לשים במכלאות, הכוונה צריך לשרטט להם גבולות, הם חרגו מגבולות הכוח שלהם. זהבה גלאון ואחרים בשמאל לא קראו לנתניהו זאב בעור של כבש? מה זה אומר, שצריך לצוד אותו ולהכניס אותו לגן החיות? לא. זה משל".
זה הסגנון שראוי לפרלמנט הישראלי? "אני חושב שבפרלמנט כאופוזיציה יש לנו החובה לבוא ולהטיל ביקורת נוקבת על ממשלה שקמה במרמה, על קואליציה שמתנהלת בדורסנות שלא הייתה כמותה, ואם מדברים על אלימות בשיח אפשר להזכיר את המריצות שרוצים לשלוח את ביבי והחרדים למזבלה ואת חברת כנסת לשעבר שקראה במליאה לחבר כנסת אחר 'תמות' ועוד התבטאויות קשות. כשאמסלם משרטט ואומר שיש כאן אנשים פקידים שחרגו מגבולות הכוח שלהם וצריך להכניס אותם למכלאות, הכוונה למכלאות במסגרת החוק".
הסערה הקודמת: הריאיון הבוטה של אמסלם ל-ynet
(צילום: משה מזרחי, נויל האריס)

מה הן מכלאות במסגרת החוק? כלא? "מכלאות במסגרת החוק זה שרטוט גבולות חוקיים שיועצים משפטיים, שופטים ובג"ץ לא יוכלו לקום מהגבולות האלה. לנשיאת בית המשפט העליון אין גבולות, אין בקרה ואיזון".
יש הבדל עצום בין ביטוי ספרותי לבין קללות וגידופים של ביוב. "אתה צודק, יש הבדל עצום בין להתבטא באופן חריף לבין להתבטא בממלכתיות כביכול. אבל לעשות מעשים של דורסנות, לדרוס חצי מהעם, להחרים חצי מהעם, לא לתת ייצוג בוועדות, לנסות לסתום פיות לימין, להוציא ח"כים מהמליאה בלי לקרוא להם שלוש קריאות, לא לתת ייצוג בוועדות מרכזיות - יש אמירות ויש מעשים, והקואליציה הזו במעשים היא אלימה, ברוטלית ודורסנית יותר מכל קואליציה שהייתה כאן אי פעם".