2 צפייה בגלריה
משטרה
משטרה
מעשים מגונים בזמן העבודה
(צילום: shutterstock)
המחלקה לחקירות שוטרים הגישה היום (שני) לבית משפט השלום בחיפה כתב אישום נגד מתן פנחס שמואל, לשעבר שוטר סיור באחת מתחנות המשטרה במחוז חוף, בגין ביצוע עבירות מין בשתי מתלוננות אשר שירתו עמו. שמואל פוטר מהמשטרה לפני כשנה, זמן לא רב לאחר חשיפת האירועים והגשת התלונות, והתיק בעניינו נסגר.
בעקבות ערר שהוגש על ידי אחת המתלוננות, בשל ההחלטה לסגור את התיק, החליטו במח"ש להעמידו לדין. כתב האישום מייחס לו ביצוע עבירות של מעשים מגונים.
2 צפייה בגלריה
משטרה
משטרה
שאל שאלות בעלות אופי מיני את שותפתו לניידת, ונגע בישבנה
(צילום: shutterstock)
על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד סיון דוק, באחד המקרים, בזמן ששהו בתחנת המשטרה, פתח הנאשם את הכפתורים בחולצתה של אחת המתלוננות, חיבק אותה וניסה לנשק אותה, וזאת בניגוד לרצונה. בשלב מסוים קפץ עליה, לפת את רגליו סביבה וחיבק אותה תוך שהוא מצמיד את איבר מינו אל גופה. היא ניסתה להוריד את הנאשם מעליה, אך הוא אחז בה בחוזקה עד שנפלו ארצה. אז הצמיד הנאשם את רגליו לרגליה, ובמקביל לחץ על שדה הימני.
במקרה אחר, באחת הנסיעות המשותפות של הנאשם ומתלוננת אחרת בניידת המשטרה, הוא שאל אותה שאלות בעלות אופי מיני. בעת שסיימו לטפל באירוע אליו הוזעקו, ובעת שהחלה המתלוננת ללכת לכיוון המדרגות, קפץ שמואל על גבה. בהמשך הרים אותה גם כן על גבו ונגע בישבנה. בשלב מסוים ביקש ממנה לעסות את רגלו, תפס את ידה והניח אותה על איבר מינו מספר פעמים וזאת בניגוד לרצונה.
ממשטרת ישראל נמסר: "מדובר בהתנהלות חריגה שאינה מקובלת ועומדת בניגוד מוחלט לנורמות ההתנהגות המצופות מכל שוטר. בחודש מאי 2019 נחקר השוטר במח"ש בחשד לעבירות הטרדה מינית ומעשים מגונים בשתי שוטרות. לאחר שמיעת טענותיו במסגרת השימוע - לרבות העובדה שהשוטר הודה בחלק מהמיוחס לו - הוחלט לפטרו מן החיל, והחל מחודש נובמבר 2019 השוטר כבר אינו נמנה בשורות המשטרה".