אלפי בני אדם ובהם בני משפחות חטופים הפגינו הערב (ראשון) מחוץ לאולם הנחיתות בטרמינל 3 נתב"ג, במחאה על יציאתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לארה"ב מבלי לאשר את עסקת החטופים שעל הפרק. נתניהו צפוי להמריא מחר לוושינגטון, יומיים לפני נאומו בקונגרס האמריקני.
"המפקיר הלאומי שוב מטרפד עסקה ויוצא לארה"ב כשחטופינו נמקים בשבי וחיילים נהרגים לשווא", נמסר ממארגני המחאה, שדרשו שנתניהו יחתום על עסקה לפני הטיסה. ראש הממשלה, נציין, קיים הערב דיון עם צוות המו"מ וראשי מערכת הביטחון - שבסיומו ניתן "אור ירוק" ליציאת משלחת ישראלית לקטאר ביום חמישי, כדי לנסות ולהתקדם במו"מ "בהתאם לקווים המנחים".
מפגינים וקרובי חטופים מוחים בנתב"ג
(צילום: עידו ארז)

4 צפייה בגלריה
 מחאה של משפחות החטופים בנתב"ג
 מחאה של משפחות החטופים בנתב"ג
המחאה בנתב"ג
(צילום: קובי קואנקס)
4 צפייה בגלריה
 מחאה של משפחות החטופים בנתב"ג
 מחאה של משפחות החטופים בנתב"ג
(צילום: קובי קואנקס)
קרובי משפחתם של החטופים עופר קלדרון וגדי מוזס הגיעו גם הם להפגנה, וכניסתם לאולם הנחיתות נאסרה בתחילה בטענה שהם נדרשים להחזיק בכרטיס טיסה. לאחר מכן הותרה כניסתם בהתערבות המשטרה. עינב מוזס, כלתו של גדי מוזס, אמרה כי "במקום לדאוג ולחתום על עסקה, נתניהו נוסע לארה"ב - ולא במטרה להחזיר את החטופים. הנסיעה מוכיחה לנו שוב ששחרור החטופים לא בסדר העדיפויות העליון שלו, אלא ענייניו הפוליטיים עליונים".
לינור דן, קרובת משפחתו של החטוף עופר קלדרון, מסרה: "באתי לפה היום להגיד לנתניהו שהוא פחדן. לטוס לקונגרס ולעשות הצגה, להחזיק את האשליה שלו - לא יעזור. הוא כבר נחשף, הוא מר הפקרה ומטרפד את העסקאות. נציגי משפחות חטופים יחכו לו שם, הוא לא יברח מזה. זה עליו, זו אחריותו. המלך הוא עירום".
במקביל, בכביש 40 סמוך לכניסה לנתב"ג נכנסו מוחים לכלובים, והניפו שלטים עם הכיתוב "מפקיר ביטחון ישראל" ו"די לחורבן". מפגינים שנאספו במקום קראו "אתה הראש - אתה אשם" ו"עסקה עכשיו". אחת המפגינות אמרה: "אחים ואחיות שלנו חטופים בעזה והממשלה הזו לא משחררת אותם. באנו היום להזכיר לראש הממשלה לפני הנסיעה שזו החובה שלו, זה התפקיד שלו. חייבים לשחרר אותם, אסור לעכב את זה יותר".
קרובי החטופים עופר קלדרון וגדי מוזס בכניסה לאולם הנחיתות בנתב"ג
( צילום: עודד אנגל)

4 צפייה בגלריה
יעל אנגל, שי ועינב מוזס הפגנת משפחות חטופים בנתב"ג
יעל אנגל, שי ועינב מוזס הפגנת משפחות חטופים בנתב"ג
מימין: יעל אנגל, שי ועינב מוזס, קרובי חטופים
4 צפייה בגלריה
 מחאה של משפחות החטופים בנתב"ג
 מחאה של משפחות החטופים בנתב"ג
מפגינים בכלובים בכניסה לנתב"ג
(צילום: אלון בנקי)
במטה משפחות החטופים הגיבו ליציאת משלחת ישראלית לקטאר ביום חמישי, ואמרו כי "ההנחיה להוציא את המשלחת רק ביום חמישי היא גרירת רגליים בלתי מוסברת. לחטופים שנמקים במנהרות כבר 289 ימים אין זמן, כל יום הוא סבל וסכנת מוות מידית. ראש הממשלה נוסע לוושינגטון בלי עסקה - וכעת מתברר שישוב בלי עסקה".
נתניהו ימריא מחר בליווי חטופים שחזרו מהשבי, בהם נועה ארגמני שתטוס בליווי אביה יעקב, וכן נציגים של חטופים שטרם הוחזרו או חולצו. בשבוע שעבר קרובות של חטופות קראו לנועה ארגמני לא לטוס, וד"ר מעיין שרמן, שבנה רון ז"ל נחטף לעזה וגופתו הוחזרה, פנתה אליה וטענה: "הוא מנצל אותך. אחרים ישלמו על זה בחייהם".