2 צפייה בגלריה
תאונה ליד נווה אמין
תאונה ליד נווה אמין
זירת התאונה ליד כפר סבא, ב-2018
(צילום: דוברות איחוד הצלה)
בית משפט המחוזי מרכז הרשיע היום (ב') את מוחי אל-דין עסאפה (62) מבת ים בעבירות של המתה בקלות דעת, נהיגה בשכרות וחבלה חמורה. זאת, בעקבות תאונת דרכים שהתרחשה ב-2018 ונגרמה אחרי שחצה צומת באור אדום והתנגש ברכב פרטי שבו נסעה חבורת צעירים. השופטת שללה את טענותיו לתקלה במערכת הרמזורים, וקבעה כי הוא נכנס לצומת 29 שניות אחרי שהאור התחלף לאדום.
בתאונה נהרגה נופר רווח, בת 23, ונפצעו באורח קשה ובינוני ארבעה מנוסעי הרכב. על-פי כתב האישום, עסאפה נהג ברכב מסחרי בכביש 55 ליד כפר סבא, כשהוא שיכור ובגופו שאריות סם. באותה העת, עמד בצומת רכב פרטי ובו חמישה צעירים בדרכם הביתה מבילוי.
ברגע שהתחלף האור ברמזור לירוק, פנה הרכב הפרטי ונכנס אל הצומת. במקביל, חצה עסאפה את הצומת באור אדום - והתנגש בעוצמה ברכבם של הצעירים. כתוצאה מעוצמת ההתנגשות, רווח, שישבה בספסל האחורי ברכב הצעירים, נחבלה קשות בראשה - וכעבור זמן קצר נקבע מותה בבית החולים. חבריה נפצעו.
במהלך הדיונים הציגה התביעה עדויות של נהגים נוספים שנכחו בצומת בעת התאונה וכן חוות דעת של מנהל מחלקת השירות בחברת הרמזורים המתחזקת את הרמזורים - "סולל בונה מנורה מערכות", בוחן תנועה, והממונה על אחזקת רמזורים בנתיבי ישראל. כולם שללו אפשרות לתקלה במערכת הרמזורים ותמכו פה אחד בטענה שהרכב הפרטי נכנס לצומת כשהרמזור התחלף לירוק, בעוד עסאפה חצה אותו כשהאור ברמזור מכיוונו היה אדום.
2 צפייה בגלריה
תאונה ליד נווה אמין
תאונה ליד נווה אמין
(צילום: דוברות איחוד הצלה)
מנגד, ההגנה הציגה חוות דעת מומחה שגיבש מהנדס. השופטת דנה מרשק-מרום קבעה היום בבית המשפט כי לטובת עסאפה גובשה חוות דעת מאולצת, כלשונה, כדי שתתאים לגרסתו, שאותה הגדירה "לא אמינה". "בסופו של יום", הוסיפה השופטת, "אני מעדיפה את עדותו המקיפה והיסודית של הבוחן אשר היה ער לכל פעולות החקירה, ניתח את העדויות באופן אובייקטיבי, הקדיש עשרות שעות עבודה לסרטון האבטחה – ואף יצא לזירה ותיעד אותה בשעות הרלוונטיות".
עוד ציינה כי "התביעה עמדה בנטל להוכיח כי הרמזורים והגלאים היו תקינים בעת התאונה, וכל טענות ההגנה בדבר אפשרות לתקלה במערכת הרמזורים או הגלאים היא בבחינת ספקולציה חסרת בסיס, שאינה מתקרבת לרף של ספק סביר".
עסאפה כפר במיוחס לו במשפט. בית המשפט קבע כי "במהלך עדותו, הנאשם הותיר רושם שלילי ביותר של אדם שאינו מוסר עדות אמת. התרשמות זו עלתה בבירור מהאופן המוגזם שבו תיאר את התאונה – ובעיקר מתשובותיו המתפתלות והלא עקביות בכל הקשור לשתיית אלכוהול והשימוש בסמים".
בסיכום הדברים כתבה השופטת: "מתקבלת תמונה ברורה של נאשם, אשר נהג בשכרות – לאחר שנמצא בדמו סמים ואלכוהול, ועבר באור אדום 29 שניות לאחר שהרמזור הפך לאדום. הנאשם גרם לתאונה טראגית, שבמהלכה נהרגה נופר רווח ז"ל, וארבעת חבריה סבלו מפציעות קשות".