הדס קליין מגיעה לבית המשפט, הבוקר
(צילום: אלכס גמבורג)

העוזרת האישית של ארנון מילצ'ן וג'יימס פאקר, הדס קליין, המשיכה את עדותה היום (שני) במשפטו של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו. סנגורו של יו"ר האופוזיציה, עורך הדין עמית חדד, סיים לאחר כחודשיים שכללו את פגרת בתי המשפט את חקירתו הנגדית במסגרת תיק 1000. בתיק זה, "תיק המתנות", נאשם נתניהו בסעיף מרמה והפרת אמונים. זה היה היום ה-13 לעדותה של קליין.
בדיון היום עו"ד חדד המשיך לנסות להפריך את הטענות שרכישת השמפניות, הסיגרים והמתנות למשפחת נתניהו חצתה את הרף הפלילי - ולטעון שהמספרים שהוצגו בכתב האישום, שלפיהם טובות ההנאה לנתניהו הגיעו להיקף של כ-690 אלף שקלים, אינם נכונים. קליין, נזכיר, העריכה בעדותה שכ-65% מסך הקניות של מילצ'ן הלכו למשפחת נתניהו, והשאר שימשו את מילצ'ן עצמו לטובת אירוח אנשים שונים. חדד, מנגד, ניסה להראות שהכמויות אינן נכונות ושבפועל היקפן קטן הרבה יותר, ושלא כל הסיגרים שרכשו פאקר ומילצ'ן היו עבור נתניהו.
6 צפייה בגלריה
הדס קליין בבית המשפט
הדס קליין בבית המשפט
"נוני מוזס התקשר אליי וסיפר לי שעושים תחקיר על יאיר נתניהו והדירה של פאקר". הדס קליין
(צילום: אלכס גמבורג)
6 צפייה בגלריה
יאיר נתניהו בבית המשפט
יאיר נתניהו בבית המשפט
יאיר נתניהו
(צילום: יריב כץ)
עו"ד חדד אמר לקליין כי בחקירותיה במשטרה, כמו גם על דוכן עדים, היא אמרה שלמיטב זיכרונה הרכישות עבור שרה נתניהו הלכו והתגברו ככל שהשנים חלפו, והגיעו לשיא בשנים 2015 ו-2016. קליין אישרה, ואמרה כי "הכמויות התעצמו בכל הרכישות". חדד הביע תמיהה על כך, שכן לדבריו בשנת 2015 הרכישות של מילצ'ן הסתכמו בכ-30 אלף שקל, לעומת 19 אלף ב-2016. לדברי קליין, "יש גם את ג'יימס פאקר, חילקנו את הנטל. ארנון אמר לנו לחלק בין השניים". חדד השיב כי תשובתה של קליין "מתפתלת", כלשונו.
עו"ד חדד עבר לדבר על קשריו של מילצ'ן עם נוני מוזס, מו"ל ידיעות אחרונות שנאשם בהצעת שוחד והבטחת שוחד בתיק 2000 (שיחות נתניהו-מוזס). "סיפרת בחקירה על שיחה שקיימת עם מר מוזס, אמרת שנוני הרים לך טלפון ויאיר נתניהו 'היה על הכוונת'. אמרת שעשו עליו תחקיר עיתונאי בעניין הדירה של פאקר, ושזה היה לפני החקירה, הרבה לפני", אמר חדד. קליין השיבה: "זה היה בשלב שלקחנו את הדירה של פאקר, ויאיר התחיל להיות בה יותר ויותר. נוני אמר לי שהוא מחבב את פאקר באופן אישי וחבל לו. אני הזהרתי גם את יאיר שנעצור את זה, וגם את איאן מוריס, העוזר של פאקר".
6 צפייה בגלריה
"הנטל התחלק ביניהם". מילצ'ן ופאקר
"הנטל התחלק ביניהם". מילצ'ן ופאקר
"הנטל התחלק ביניהם". מילצ'ן ופאקר
(צילום: EPA)
קליין טענה כי שיחת הטלפון של מוזס בעניין הגיעה כמה חודשים לפני שנפתחה החקירה בעניינו של נתניהו. "מוזס התקשר אליי כשהבין שיש תחקיר עתידי על הדירה, במטרה שנעצור את זה", אמרה קליין. חדד אמר: "ארנון ידע על חוסר האהבה בין מוזס לנתניהו?", ועל כך השיבה קליין: "לא יודעת מה זה חוסר אהבה, ידעתי שככה זה משפחת נתניהו. שמעתי מארנון וגם משרה שיש שנאה ותיעוב ביניהם. ארנון אמר לי שמר נתניהו הזהיר אותו שנוני מקליט, ואחר כך ארנון אמר לי 'תראי מה נהיה פה, הוא הזהיר אותי ובסוף מקליטים שם'".
חדד חזר לדבר על הרכישות עבור בני הזוג נתניהו, והתמקד בעניין השקיות השחורות שאליהן הוכנסו השמפניות. הוא שאל אם נתניהו ביקש לשים את השמפניות בשקיות, או שקליין ביקשה. "הסיבה שרצית להיות דיסקרטית היא בגלל שרצית להגן על השמות של מילצ'ן ופאקר מפרסום בתקשורת", הוא טען. קליין השיבה: "כי מדובר באישיות ציבורית. אם היו נותנים לידיד שלא נשא במשרה ציבורית זה משהו אחר, אבל כשמעבירים סיגרים ושמפניות לראש ממשלה - זה נראה רע מאוד. לקנות לא הייתה הבעיה, להעביר הייתה הבעיה. לא הלכנו בראש חוצות להגיד שאנחנו שולחים שמפניות לראש ממשלה, כי זה נראה לי נורא ואיום".
6 צפייה בגלריה
"נראה לי מטורף להעביר לבית ראש הממשלה ארגזי שמפניות וששכנים יראו". קליין ונתניהו
"נראה לי מטורף להעביר לבית ראש הממשלה ארגזי שמפניות וששכנים יראו". קליין ונתניהו
"נראה לי מטורף להעביר לבית ראש הממשלה ארגזי שמפניות וששכנים יראו". קליין ונתניהו
(צילום: AP, גלעד מורג )
חדד טען כי קליין אמרה בחקירתה במשטרה שאף אחד לא הנחה אותה לשמור על דיסקרטיות, אך היא טענה שבמקרה אחד שרה ביקשה ממנה בהודעת טקסט להשתמש בשקיות שחורות, ושהיא הציגה את ההודעה למשטרה.
חדד שאל: "יונתן הנהג סיפר שהשימוש בשקיות זה דבר חדש, רק מאז שהיה את הבית של פאקר בקיסריה. הגיוני שלפני אפריל 2016 לא היה שימוש בשקיות?". קליין השיבה: "אתה יודע מה זה לשים ארגז בתוך שקית? כשיונתן מכניס הכול לבגאז' ונכנס עם הרכב לתוך מתחם סגור בבלפור, אין סיבה לדחוף לשקיות. אבל כשהלכנו ברחוב בקיסריה מהבית של פאקר לבית של נתניהו היו שקיות - זה נראה לי מטורף להעביר לבית ראש הממשלה ארגזי שמפניות וששכנים יראו, זה לא הגיוני".
עו"ד חדד שאל את קליין מדוע היא טסה ללוס אנג'לס כדי לפגוש את מילצ'ן לאחר שהחלו חקירותיה במשטרה, למרות שעד אז היא מעולם לא הייתה בביתו בארה"ב. קליין טענה כי היא טסה לשם ביחד עם עורך דינה דאז, בעז בן צור, שבעבר ייצג אותה וכיום מייצג את נתניהו בתיק 4000 (בזק-וואלה). "ארנון לא מגיע לארץ, אז הייתי צריכה לטוס אליו ביחד עם עורך הדין שלי. לא טסתי רק בגלל החקירות, גם רואה החשבון שלנו הצטרף. אלה היו ענייני עבודה", היא טענה.
6 צפייה בגלריה
עו"ד בעז בן צור
עו"ד בעז בן צור
"הוא רצה שאתראיין לאילנה דיין". עו"ד בעז בן צור
(צילום: רפי קוץ)
חדד שאל אותה גם על נסיעה שעשתה ביחד עם עו"ד בן צור ואיש יחסי הציבור רונן צור ללונדון כדי לפגוש את מילצ'ן, ורמז שהם דיברו שם על החקירה. קליין טענה שהם לא דיברו על העדויות עצמן, ואמרה שאם עו"ד בן צור היה חושש שעשו משהו לא תקין - היה עליו להגיד. חדד שאל אותה על מה הם דיברו בלונדון, וטען שהיא ובן צור הסכימו על הסרת חיסיון עו"ד-לקוח ביניהם. קליין השיבה כי הם דיברו על "היערכות תקשורתית" - בן צור רצה שהיא תתראיין לתוכנית "עובדה" של אילנה דיין, אך היא סירבה. לדבריה, בן צור אמר למילצ'ן שהיא לא מוכנה "לשכב על הגדר" בשבילו.
"בעז בן צור קרא אליי למשרד, הפגיש אותי עם אילנה דיין ורצה שאני אתראיין לעובדה", סיפרה קליין. "אני לא הסכמתי להתראיין ולא דיברתי איתה מילה. אני לא הסכמתי, אמרתי לה שאני לא מעוניינת וזהו". קליין הייתה נסערת בשלב זה של הדיון, ובשלב מסוים קרא עו"ד חדד להוציאה מהאולם. לאחר הפסקה קצרה, קליין נרגעה ושבה לדוכן העדים.
עו"ד חדד שאל את קליין מדוע בחקירותיו, נהגו של מילצ'ן יונתן חסון לא סיפר על תכשיט בשווי של יותר מ-40,000 דולר שעוזרו של פאקר, איאן מוריס, קנה עבור שרה בארה"ב, קנייה שאליה הוא התלווה. חדד טען כי קליין הנחתה אותו לא לספר על כך, אך לטענתה מדובר בהנחיה של עו"ד בן צור. "בן צור אמר - 'מה שלא זוכרים, לא אומרים. אם אתה שוכח ולא אמרת - אתה לא צריך להיזכר ולא צריך להתנדב'", אמרה קליין. "זה היה הייעוץ של בעז, אחרי ששאלתי אותו מה יקרה אם אחרים ישאלו. ואני אמרתי את זה ליונתן, כי הוא לא פגש את בן צור למרות שסוכם שהוא יטפל בכל הצוות של מילצ'ן. לא רציתי להפקיר אותו לגורלו".
6 צפייה בגלריה
עו"ד עמית חדד
עו"ד עמית חדד
"התשובה שלך מתפתלת". עו"ד עמית חדד
(צילום: אלכס קולומויסקי)
על קניית התכשיט סיפרה קליין: "שרה התקשרה ואמרה שהיא רוצה מתנה ליום הנישואין. איאן מוריס קנה לה תכשיט והוא נמסר לה בוושינגטון בזמן שנתניהו נאם באו"ם. אני לא הייתי בארה"ב אז, מילצ'ן ופאקר כן היו. שרה התקשרה אליי כדי לבקש את המתנה הזאת. לא שוחחתי עם ביבי על התכשיט הזה, אבל שרה אמרה לי מה הוא חושב עליו. אני לא יודעת אם הוא באמת אמר את זה או שהיא המציאה - אבל זה מה שהיא אמרה לי. היא לא ביקשה תכשיט אלא 'משהו יפה'. מילצ'ן אמר לפאקר שצריך לקנות תכשיט, כשהיא לא הייתה צד בשיחה".
"בשיחה פאקר אמר שצריך לקנות משהו בסדר גודל של 10,000 דולר, אני אמרתי שלא יגזים ושיקנה משהו ב-5,000. השיחה הסתיימה, והוא הנחה את איאן", המשיכה קליין בעדותה. עו"ד חדד אמר: "לבקשת מילצ'ן ביקשת מאיאן שימסור לך את החשבונית", וקליין השיבה: "הם נחתו בארץ, פאקר והצוות הגיעו. היינו בדרך לירושלים וארנון ביקש מאיאן שיביא לי את החשבונית". חדד תהה איך יכול להיות שהחשבונית נשארה בתיק של קליין עד חקירתה, ואיך היא זכרה שהיא קיימת, והיא השיבה: "היא הייתה במעטפה ונשארה בתיק שלי, היא טיילה איתי ברחבי העולם. זכרתי שהיא בכיס הפנימי של התיק". לדבריה, לא היו לה עוד עותקים של החשבונית, והיא העבירה אותה לחוקרים.
עו"ד חדד שאל את קליין אם היא זו שמסרה את החשבונית על התכשיט לעיתונאים, בהם אילנה דיין שפרסמה את דבר רכישת התכשיט בתוכנית "עובדה". קליין טענה שהשאלות הללו לא אמורות להיות מופנות אליה, והשופטים הסכימו איתה.