עדות מצולמת ראשונה של עדן ירושלמי - לאחר שנרצחה בשבי: בסרטון טרור פסיכולוגי מזעזע שפרסם חמאס, נראתה החטופה - שנרצחה בסוף השבוע על-ידי שוביה מחמאס ביחד עם עוד חמישה חטופים נוספים - כשהיא פונה למשפחתה.
קטע מהסרטון של חמאס, שמשפחתה של עדן אישרה לפרסם
(באדיבות מטה משפחות החטופים)

"אני רוצה לפנות למשפחה היקרה שלי, שאני כל כך אוהבת ומתגעגעת אליכם - אמא, אבא, שני ומאי. אני אוהבת אתכם כל כך ואני מתגעגעת אליכם", אמרה בסרטון.
משפחתה, שאישרה לפרסם קטע מאותו סרטון טרור פסיכולוגי, כתבה: "עדן שלנו, גם אנחנו אוהבים אותך ומתגעגעים אלייך כל כך. לנצח תישארי בלבנו".
אגם גולדשטיין אלמוג, שנחטפה מכפר עזה ושוחררה בעסקת החטופים, שיתפה בחשבון האינסטגרם שלה את סרטון הטרור הפסיכולוגי שפרסם חמאס, שבו נראתה החטופה עדן ירושלמי שנרצחה בסוף השבוע האחרון על-ידי שוביה, וכתבה: "הגוף כואב. מה מבדיל ביני לבינך עדן? ישבתי שם ואמרתי את אותן המילים, כמה געגוע ואיזה ייאוש".
היא הוסיפה: "אני רואה את מאחורי הקלעים של הסרטון שלך. אני נזכרת בכוננות שלהם אחרי מבצעי חילוץ או שחשבו שצה"ל מתקרב, איך הם באו חמושים ונעמדו מולנו בנשקים דרוכים - וככה רצחו אותך. כשאת מיואשת כל כך. נלחמת כל יום וכל הכוחות שלך נלקחו בירייה. עדן סליחה שהלכת ככה. ככה עייפה, ככה מתגעגעת, ככה מיואשת. ישבתי שם בדיוק ככה, אני פה - ואת נרצחת. זה מה שמבדיל בינינו עדן. חיכינו לך כל כך אני מצטערת".
הלווייתה של עדן ירושלמי

עדן, בת 24 מתל אביב, עבדה במסיבת הטבע ברעים כברמנית. בשעה הראשונה שלאחר מתקפת הטרור התחבאה ברכב לצד גופות חברותיה, ובהמשך עברה להסתתר בשיח - שם הייתה כשעתיים וחצי.
כל אותו הזמן שוחחו איתה אחיותיה שני ומאי. הן סיפרו כי רגע לפני שהשיחה התנתקה, עדן הספיקה לומר - "תפסו אותי", ואז נשמע דיבור בערבית. "היא לא נחטפה פצועה, לא הייתה עליה שריטה", אמרו.
אמה של עדן ספדה לה בהלווייתה ביום ראשון: "אני מצטערת. התפללנו, רצינו להאמין שזה לא נכון. לא ככה דמיינתי את הסוף שלך. רציתי לקבל אותך חיה, הרבה אנשים רצו להכיר אותך - אבל לא ככה. סליחה שלא הצלחנו להציל אותך".
פורסם לראשונה: 23:23, 02.09.24