יו"ר ישראל ביתנו, חבר הכנסת אביגדור ליברמן שוחח הבוקר עם אולפן ynet והסביר מדוע הוא חושב שיש צורך דווקא בימים אלו בהליכה לבחירות. "אני לא רק קורא להקדמת בחירות, אני קורא לשינוי כיוון וכרגע אי אפשר להסדיר את זה בתוך קבינט המלחמה", אמר ליברמן.
"מצד אחד אנחנו אומרים ביחד ננצח, מצד שני רואים מלחמה בקבינט מלחמה, יום רביעי שר הביטחון יואב גלנט מכנס מסיבת עיתונאים עם מסר אחד. למחרת תשובה של רה"מ שמכנס מסיבת עיתונאים עם מסר הפוך לגמרי. וביום ראשון אנחנו שומעים שבני גנץ יוצא לארה"ב בניגוד לעמדתו של רה"מ. וברקע יש את המסמך של איזנקוט שאומר ש-3 חודשים לא מתקבלות החלטות, מטרות המלחמה לא הושגו או הושגו חלקית, כל זה בתוך שבוע אחד וסביב זה מעל הכל זה חוק הגיוס, שממשלה ממש מנסה למרוח את זה".
"להיפטר מנתניהו זה פרס לישראל" - ראיון אולפן עם ח"כ אביגדור ליברמן, יו"ר ישראל ביתנו
(צילום: ירון ברנר)
"אנחנו פותחים את השבוע עם ירי בצפון, בסופ"ש צמד המילים המצמרר הותר לפרסום 3 חיילים של כפיר נהרגו עוד כמה פצועים ופה רק מלחמות היהודים ".
"כרגע צריך להגיע לשינוי, הממשלה הזו הגיעה למיצוי, אם נתניהו מסוגל להעביר שרביט למישהו אחר בתוך הליכוד אין שום בעיה. אני חוזר ואומר עובדה. איזה מסר מקבל עם ישראל ששלושה חברים בקבינט לא מסוגלים יחד לצאת לעם ישראל להתייצב מול האומה".
אומר רה"מ נתניהו אתה נותן פרס לסינוואר שאתה מתחיל את הבוקה ומבולקה סביב בחירות. "להיפטר מנתניהו זה פרס ישראל, זה הפרס הכי גדול כי האיש מוביל אותנו פשוט לחורבן הבית תסתכלי תוך שנה".
2 צפייה בגלריה
דיון שירות חרדים בצה"ל בוועדה לביקורת המדינה
דיון שירות חרדים בצה"ל בוועדה לביקורת המדינה
"הממשלה הזו הגיעה למיצוי"
(צילום: נעם מושקוביץ, דוברות הכנסת)

המלחמות בקבינט המלחמה

"הדבר הזה הגיע לשיא כשראינו במסיבת עיתונאים של גלנט יום רביעי, במסע"ת נתניהו יום חמישי והודעה מסוף השבוע הבוקר שגנץ יוצא לארה"ב בניגוד לעמדתו של רה"מ. זה לא היה".
בוא נתייחס ליציאה של גנץ לארה"ב. "זה מצטרף פשוט לפארסה של התפקוד של הממשלה הזו. כמו שרה"מ מנחה את ראש המוסד וראש השב"כ לא להיפגש עם שהב"ט בזמן המלחמה כרגע הוא מנחה את שגריר ישראל בארה"ב לא להצטרף לפגישה של גנץ אני חושב שזה א' דבר חסר תקדים ודבר שהוא אכן נכון, לא בני גנץ, יש שר החוץ מי שהיה אמור לצאת במקרה כזה זה שר החוץ, לא מישהו אחר. אם אני שר החוץ לא הייתי מאפשר דבר כזה".
גדי איזנקוט - אם אתה כותב מסמך כל כך נוקב שהוא למעשה כתב אישום על תפקוד הקבינט, על תפקוד רה"מ מה אתה ממשיך לשבת שם?
"הממשלה הזו שמדברת לנצח ביחד היא לא מסוגלת היא לא מתפקדת ביחד, כל מה שהיא עוסקת זה מלחמות היהודים".
"כל קבינט המלחמה. המסמך של גדי איזנקוט - אם אתה כותב מסמך כל כך נוקב שהוא למעשה כתב אישום על תפקוד הקבינט, על תפקוד רה"מ מה אתה ממשיך לשבת שם? אם אתה כותב ששלושה חודשים החלטות לא מתקבלות המטרות של המלחמה לא הושגו או הושגו חלקית אז מה אתה יושב שם?".
2 צפייה בגלריה
גדי איזנקוט
גדי איזנקוט
"למה הוא יושב שם?". איזנקוט
(צילום: עידו ארז)
אומר רה"מ הסכמות יש רק בצפון קוריאה, מותר מחלוקות גם בתוך קבינט המלחמה, היו מחלוקות גם בממשלה הקודמת. "מותר מחלוקות אבל מה שלא מותר זה מלחמות היהודים בזמן המלחמה מול אויב. אין פה מחלוקות - יש פה מלחמת יהודים".

"נאה דורש נאה מקיים"

אולי חולק עם גלנט תפיסת עולם שצריך לפעול לגייס חרדים אז אולי הוא טעה כשהוא יצא החוצה וקיים מסיבת עיתונאים? "אני לא מדבר על לגייס חרדים, אני מדבר על כך שכל צעיר מגיל 18 חייב להתייצב בבקו"ם, כל הניסיון הזה עוד פעם לעשות קומבינות כל מיני פוליטיקות קטנות להגיע כביכול להסכמה עם כל מיני עסקנים חרדים לגבי יעדים מכסות פטורים זה לא רלוונטי. אחרי 7.10 כולם צריכים להבין, חסרים חיילים לצה"ל, צריך פשוט כל צעיר יהודי, מוסלמי, נוצרי, דרוזי, צ'רקסי בגיל 18 מתייצב בבקו"ם. צה"ל יחליט מי הולך לצבא, מי הולך לשירות אזרחי. גם שירות אזרחי חייב לעבור למשרד הביטחון להוציא את זה מידיים של כל מיני מאעכרים קטנים שבעיקר חיים ונהנים מכל העמותות".
אחרי 7.10 כולם צריכים להבין, חסרים חיילים לצה"ל, צריך פשוט כל צעיר יהודי, מוסלמי, נוצרי, דרוזי, צ'רקסי בגיל 18 מתייצב בבקו"ם. צה"ל יחליט מי הולך לצבא, מי הולך לשירות אזרחי
פורסם בסופ"ש בכל מיני מקומות שהיו שיחות על תאריך מוסכם לבחירות. זה דבר שלדעתך אפשר לקיים אותו? "צריך לשנות את הרכב הממשלה וקודם כל רה"מ, לו הייתה בה טיפת הגינות ואחריות היה מעביר את זה בתוך הליכוד ואז היה אפשר למנוע את הבחירות. לאו דווקא בחירות אבל צריך לשנות הרכב. הבעיה המרכזית שנתניהו מונע אך ורק משיקולים פוליטיים, ושתיים הוא לא לוקח אחריות. אותו נתניהו שהופיע בוועדת וינוגרד והסביר שכל האחריות כמעט כל האחריות גם בעיקר בזמן המלחמה אבל גם לפני המלחמה היא על רה"מ, אח"כ הוא מופיע בכנסת מעל בימת הכנסת מאשים את אולמרט שהוא לא יודע לקחת אחריות קורא לו להתפטר, נאה דורש נאה מקיים, אז מה אתה כרגע עושה אחרי 5 חודשים".
אבל אתה רצית לשבת אצלו בקבינט המצומצם. "אמרתי שאם היו מזמינים אותי לקבינט המלחמה, אין בכלל שיקול דעת, אני מצטרף לקבינט המלחמה לא לממשלת נתניהו לא לקואליציית נתניהו. כמו שהם מתפקדים הם פשוט פוגעים במערכת הביטחון, פוגעים במדינת ישראל, פוגעים בחוסן הלאומי".
"בהחלט אני חושב שמה שהוא עושה אני ראיתי את המתווה הישראלי, הוא פשוט נותן לגיטימציה להשתמטות זה עוד מתווה השתמטות בעטיפה אחרת אני חושב שזה דבר חמור שדווקא שני רמטכ"לים מביאים מתווה השתמטות ואין פה שום מילה אחרת".
"מי שמתעמק וקורא את המתווה שמנסים מה שלפחות ראיתי בתקשורת לא ראיתי מסמך אבל כל מה שראיתי בתקשורת מדובר במתווה השתמטות לכל דבר ועניין, שברור שהוא ישונה ברגע הנכון כרגע כל העסקנים מבינים שבגלל לחץ ציבורי אווירה ציבורית צריך לתת משהו צריך לעשות איזשהו ויתור במרכאות ובהזדמנות הראשונה הם יחזירו את הגלגל אחורה - הרי זה ברור לכולם, ולכן אני חושב שגם מה שהיום אגב בוועדת השרים מונה חוק שלי לנושא הגיוס, יום רביעי אני אביא אותו להצבעה בכנסת הוא חוק פשוט וברור, כל צעיר בגיל 18 הולך לבקו"ם נקודה".