ירי מסיבי בזירה - ואז חבירה לשני החטופים שהיו בשבי חמאס 129 ימים: תיעוד חדש שמתפרסם הערב (חמישי) מזירת החילוץ של לואיס הר (70) ופרננדו מרמן (60) מהשבי ברפיח בעזה, מציג את הרגעים הדרמטיים שבהם הצליחו כוחות היחידה המשטרתית המיוחדת ללוחמה בטרור (הימ"מ) להגיע אל השניים. בין היתר ניתן לראות את הר שותה מהשלוקר של אחד מהלוחמים.
תיעוד מחילוץ החטופים

בנוסף התפרסמו קולות הקשר של הכוחות בשטח. "תפעילו על הדלת", נשמע מפקד הכוח אומר ללוחמים רגע לפני פיצוץ הדלת לדירה שבה שהו שני החטופים. אחרי פיצוץ הדלת נשמע המפקד אומר: "חוליה 4, תמשיכו לטפטף ירי לכיוון המטבח, ואחד הלוחמים אומר: "יהלומים אצלנו, יהלומים אצלנו". במקום התפתחו חילופי אש שבמהלכם חוסלו המחבלים שהחזיקו בחטופים. "אנחנו בתהליכי נסיגה", אומר אחד הלוחמים, והמפקד מברך: "עבודה יפה, מדהימה".
הכותרת
היחידה שמאחורי המבצע הנועז לחילוץ החטופים
21:57
3 צפייה בגלריה
 תנ"צ ח'
 תנ"צ ח'
מפקד הימ"מ, תנ"צ ח'
(צילום: משטרת ישראל)
מפקד הימ"מ, תת-ניצב ח', איבד ב- באוקטובר את בנו, עידו ז"ל, שנרצח במסיבה בנובה. את בשורת האיוב קיבל תוך כדי לחימה. ל"ידיעות אחרונות" ול-ynet הוא אמר השבוע שמדובר באחד המבצעים "המטורפים וההרואיים" של הימ"מ מאז הקמתה.
ח' מתאר את ההליכה האיטית אל היעד ואת רגעי המתח שחווה מאחור, בחפ"ק שממנו נוהל המבצע. "זה היה קשה עבורי", מודה מפקד הימ"מ. "אישית אני מעדיף להיות בשטח, כל חיי אני לוחם. בסוף שמעתי הכל בקשר. ההגעה ליעד הייתה חשאית, כשהמבנה שבו מוחזקים החטופים חשוך וכולם מסביב ישנים. אתה חייב להרגיש את השטח, להקשיב לדופק שלו, להרגיש את האנרגיה. כך שמרגע שהגענו ליעד התחלנו לחוש את השטח ולהחליט מתי הזמן הכי טוב להתגנב אל הבית. השעות בחפ"ק בזמן ניהול המבצע, הדקות שעברו, זה לגמרי מורט עצבים. היה לי ביטחון שנצליח, אבל תמיד קיים חשש שמשהו ישתבש ויהיה צורך בפתרונות יצירתיים בשטח. לאורך כל המבצע הייתה דאגה אחת בליבי: אוי ואבוי אם אחד מהחטופים ייפצע או חלילה ייהרג. הלוחמים שלנו בימ"מ היו מוכנים להיפצע ואפילו לאבד את חייהם כדי לחלץ את החטופים ולהחזיר אותם בריאים לבני משפחתם שחיכו להם בבית".
המפקד ח' אומר שהיחידה תפעל בכל מקום שתוכל לפעול בו. "אחרי המבצע הזה, אין דבר שהוא בלתי אפשרי. נפעל בכל מקום שבו נידרש. אם ניקרא לדגל כדי לחלץ חטופים משבי חמאס, נעשה זאת שוב. תחשבו על פרננדו ולואיס שישבו בתוך מבנה ברפיח כל כך הרבה ימים, במקום שהם לא מכירים וכל הזמן הזה מחבלים איימו עליהם ברצח. להגיע אליהם ולחלץ אותם זה אחד מרגעי השמחה הכי מספקים שיש".
3 צפייה בגלריה
תיעוד מורחב ממצלמות הקסדה בסופו ניתן לראות שלוחם ימ"מ נותן לחטוף לשתות מהשלוקר שלו ואפשר לראות גם את החטוף השני עם הלוחמים
תיעוד מורחב ממצלמות הקסדה בסופו ניתן לראות שלוחם ימ"מ נותן לחטוף לשתות מהשלוקר שלו ואפשר לראות גם את החטוף השני עם הלוחמים
לוחמי הימ"מ בחבירה עם לואיס הר
(צילום: דובר צה"ל)
3 צפייה בגלריה
yk13801877
yk13801877
לוחמי הימ"מ שהשתתפו במבצע החילוץ
בשיחה עם ארבעה לוחמים שהשתתפו במבצע החילוץ, מתבררים פרטים חדשים על ההכנות האינטנסיביות לקראת הפעולה, שנמשכו כמה שבועות, על הפקודות שכבר ירדו והביטולים ברגע האחרון, עד לשעת השין שהגיעה בליל ראשון, אז ניתן האישור הסופי לביצוע.
מפכ"ל המשטרה רב-ניצב יעקב שבתאי הודה לכוחות צה"ל ושב"כ שסייעו למבצע, ואמר ללוחמי הימ"מ: "זאת היחידה הטובה בעולם, אני אומר את זה בתור אחד שמכיר את היחידות האחרות. פשוט גאווה לאומית שיש לנו לוחמים כאלה. אני קראתי לזה 'מבצע אנטבה' רק בלי המטוסים, זה פשוט מבצע שהביא להצלחה והחזרת החטופים הביתה".
מפקד משמר הגבול ניצב בריק יצחק אמר: "ב-7 באוקטובר היחידה הזו בלמה את המתקפה שהייתה על מדינת ישראל. הם היו הראשונים להגיב, כיחידה, והיו להם קרבות הרואיים. איבדנו אז תשעה מבנינו הטובים ביותר ביחידה. האירוע הזה גרם להם רק להיות יותר טובים. אין דברים כאלה אני חושב בעולם. גם לביידן אין יחידה כזאת".
הכתבה המלאה עם כמה מלוחמי הימ"מ שהשתתפו במבצע ההרואי תתפרסם מחר ב-+ynet וב"מוסף לשבת" של "ידיעות אחרונות"