בעוד המשא ומתן להחזרתם של 115 החטופים שנמצאים בשבי חמאס בעזה כבר 307 ימים עדיין תקוע, מגביר מטה המשפחות את הלחץ על גורמים בישראל שלטענתו לא עושים את כל שביכולתם על-מנת לקדם עסקה מיידית. במקביל, אילן סיגל, בתו של החטוף קית' סיגל (64), פרסמה הבוקר (חמישי) הקלטה של אחד מילדיה שבה הוא פונה ישירות לסבו שנמצא בעזה. "אני אוהב אותך, אני מחכה כבר שאתה תחזור", נשמע הנכד הדר (6) בהקלטה.
ההקלטה של הדר בן ה-6 לסבו החטוף קית' סיגל
(מתוך אינסטגרם)

באופן מפתיע, דובר המועצה לביטחון לאומי של הבית הלבן ג'ון קירבי אמר אמש כי "אנחנו קרובים יותר מאי-פעם לעסקה שתכלול הפסקת אש בין ישראל לחמאס". בפנייתו לארגון הטרור 10 חודשים בדיוק לאחר טבח 7 באוקטובר, אמר קירבי: "קבלו את העסקה שעל השולחן".
בישראל מיהרו לצנן את האופטימיות של האמריקנים. בלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו אמרו: "ישראל כבר נתנה הצעה ברורה, ושלחה לקהיר את משלחת המו"מ כבר ביום שבת האחרון. עד לרגע זה לא התקבלה תגובה כלשהי מחמאס". בנוסף, גורמים שמעורים בתמונת המשא ומתן ציינו אמש כי הם לא מבינים על מה מתבססת האופטימיות האמריקנית, והדגישו גם הם כי טרם התקבלה תשובה ברורה מחמאס.
הריאיון עם ג'ון פולין
(צילום: ירון ברנר)

ג'ון, אביו של החטוף הירש גולדברג פולין (23), אמר הבוקר בהתייחסו להתפתחויות האחרונות: "אני מקווה שמה שג'ון קירבי אמר נכון, אבל אנחנו לא מאמינים ולא מורידים רגל מהגז. ביום ה-307, איך זה שעם נותן ל-115 אזרחים להיות מוחזקים עדיין בשבי ואנחנו לא מחזירים אותם הביתה? זה מאוד קשה לי להבין". על חברי כנסת מהקואליציה אמר פולין: "כל מי שבעד זה לא מספיק להגיד 'אני בעד עסקה'. הם צריכים להרים את הקול".
מירי בן עמי, אימו של החטוף יוסף חיים אוחנה (24), אמרה: "הגעגועים מתעצמים, מקווים בעזרת השם לראות אותם כאן היום בריאים ושלמים בגוף ובנפש. יוסף חיים הוא גבר עם אנרגיות חיוביות, הוא אוהב לעזור, לב זהב. אני לא קיבלתי שום מידע עליו מהחטופים שחזרו. צריך לחשוב חיובי, למקרה שהבן שלי שומע אותי - אני רוצה למסור לך יוסף חיים שאמא מתגעגעת אליך ולעולם לא אוותר עליך".
הריאיון עם מירי בן עמי
(צילום: ירון ברנר)

כאמור, באינסטגרם פורסמה הקלטה מרגשת שבה נשמע הדר בפנייה ישירה לסבו החטוף קית' סיגל. "שלום, אני הדר, אני הנכד של קית' סיגל שנמצא בשבי חמאס. סבא, אני אוהב אותך. אני מחכה כבר שאתה תחזור, וכל המשפחה מחכה לך. סבא שלנו 10 חודשים בשבי חמאס, תחזירו אותו הביתה".
"יש פרויקט בגלי צה"ל שבכל יום משודרת הקלטה של בן משפחה. שיר עשתה ואני עשיתי, ואז פנו בקשר לאחד הנכדים. שאלתי את הדר והוא היה בעניין", סיפרה הבת אילן סיגל. "זה בא לו בטבעיות כי אנחנו כל ערב לפני השינה שולחים לסבא וסבתא כוחות, אומרים בקול רם 'סבא וסבתא אנחנו אוהבים אתכם', וכל אחד בתורו אומר מה שהוא רוצה. הדר לא מאוד שואל על סבא, עכשיו הדר בעיקר מספר שהוא מתגעגע אליו. לפעמים כשמדברים על אבא שלי הוא מתחיל לבכות".
אילן אמרה עוד: "ב-7 באוקטובר היינו בכלל בצימר ליד אילת, הילדים התעוררו לזה שהתחילה מתקפת טילים על האזור שבו סבא וסבתא גרים וידעו שהם בממ"ד וזה הרגיע אותנו. לאורך היום אמרנו להם שיש מחבלים בדרום, היינו צריכים להסביר להם מה זה מחבלים. יום למחרת, כשהבנו שהם נחטפו, ישבנו עם הילדים ואמרנו להם שזה קרה לעוד הרבה אנשים באותו היום. אחר כך אמרנו להם שחמאס זה הצבא של עזה, והם עשו את זה כי הם רוצים להחזיר את האנשים שלהם מהכלא".
הבת הנוספת שיר סיגל כתבה לאביה בפוסט שאליו צורפה ההקלטה של הדר: "10 חודשים בעזה, אנחנו מתגעגעים ומחכים לך כל כך. מבטיחים לך שאנחנו עושים הכול כדי שתחזור הביתה כמה שיותר מהר. החיבוק שלנו קרוב".

"אני שואל למה דווקא אתה?"

גם יגיל יעקב (13), שנחטף לעזה עם אחיו אור (15) ושוחרר יחד עימו אחרי 52 ימים בשבי חמאס, פרסם סטורי שבו התייחס לאביהם יאיר יעקב (59) שנרצח ב-7 באוקטובר וגופתו מוחזקת בעזה. "אבא, 10 חודשים שלא נפגשנו, שמרגישים לי כאילו אתמול הייתה ארוחת שישי האחרונה, ואתה יודע, לפעמים אני שואל את עצמי למה דווקא אתה? בן אדם עם לב זהב שרק אהב לחיות את החיים שלו בקיבוץ קטן בעוטף", כתב יגיל.
הבן הוסיף: "אני זוכר שאמרנו לך שאנחנו שומעים ערבית ואמרת לי 'מה פתאום, אתה מדבר שטויות'. עד שיצאת החוצה, הרחת את הריח השרוף של ניר עוז, והבנת מה קורה בקיבוץ. אבא, אני מתגעגע כל כך וחושב עליך 24/7. אני בטוח שאתה במקום הכי טוב שאפשר להגיע אליו, אני אוהב אותך. כמה אהבה הייתה בינך ובין מאיו (הכוונה למירב טל, בת זוגו של יאיר שנחטפה גם היא לעזה ושוחררה בעסקה הראשונה. י"צ). אבא, אני רוצה להגיד לך שאנחנו שומרים על מאיו והיא האמא השנייה שלנו".
2 צפייה בגלריה
קית' סיגל עם נכדיו
קית' סיגל עם נכדיו
קית' סיגל עם הנכד הדר
(מתוך אינסטגרם)
2 צפייה בגלריה
יגיל יעקב בסטורי על אביו, יאיר יעקב ז"ל
יגיל יעקב בסטורי על אביו, יאיר יעקב ז"ל
הסטורי של יגיל יעקב עבור אביו יאיר
במטה משפחות החטופים פתחו כאמור בקמפיין שבמסגרתו פורסמו ברחבי הארץ שלטי חוצות עם פנייה ישירה לאלו שלא חותרים לטעמו לחתימה על עסקת מיידית. המטה אימץ את הביטוי שבו השתמש נשיא ארה"ב ג'ו ביידן כלפי ראש הממשלה נתניהו, "Stop bullshitting me", והפנו את החיצים לעברם של שר האוצר בצלאל סמוטריץ', מתאם השבויים והנעדרים גל הירש וראש המטה לביטחון לאומי (המל"ל) צחי הנגבי.
"המטה שומר לעצמו את הזכות לפנות גם לאישים נוספים שלא פועלים מספיק להשבת החטופים", אמרו קרובי החטופים. "הקמפיין קיבל אמש משנה תוקף עם הפרסומים של הבית הלבן כי 'אנו קרובים מתמיד להפסקת אש בעזה', שמשמעה חתימה על עסקה להחזרת החטופים והפסקת האש. במטה המשפחות קוראים לראש הממשלה נתניהו להצטרף להכרזה האמריקנית ואף להודיע קבל עם ועולם כי העסקה קרובה מתמיד".