משרד ראש הממשלה הוציא כמעט 300 אלף שקלים על עבודות בביתה הפרטי של משפחת נתניהו ברחוב עזה בירושלים, שם צפויים בני הזוג נתניהו להתגורר לכל הפחות בשנתיים הקרובות, עד להשלמת העבודות במעון ראש הממשלה ברחוב בלפור. במסגרת העבודות תוקנו החלונות בבית, בוצעו עבודות איטום והותקנו וילונות ומחיצות.
2 צפייה בגלריה
בית משפחת נתניהו ברחוב דרך עזה בירושלים
בית משפחת נתניהו ברחוב דרך עזה בירושלים
בית משפחת נתניהו ברחוב דרך עזה בירושלים
(צילום: עמית שאבי)
ההחלטה על העבודות התקבלה אחרי סיור של נציגי שב"כ בבית. אלה המליצו להחליף את החלונות - אולם משפחת נתניהו התנגדה, ועל כן תוקנו החלונות הקיימים. את ההוצאה הכספית הגדולה אישר מי שהיה המנכ"ל הקודם של משרד ראש הממשלה בתקופת נפתלי בנט, יאיר פינס. במסמך פומבי שפורסם באתר החשב הכללי נכתב כי "משרד אדריכלים קיבל מהמשרד סכום של 7,000 שקלים לטובת החלפת חלונות בבית רה"מ לשעבר נתניהו".
אתמול פורסם ב-ynet כי ממסמך פנימי מעודכן של משרד ראש הממשלה עולה כי השיפוצים במעון הרשמי בבלפור צפויים להסתיים בעוד כשנתיים - חצי שנה יותר מההערכה הקודמת. עוד לפני הבחירות ביקשה מנכ"לית משרד ראש הממשלה נעמה שולץ להאיץ את העבודות כדי שהבית יהיה מוכן מוקדם יותר, אולם הקבלנים הבהירו כי הבית מפורק לגמרי ואינו ראוי למגורים, וציינו כי ולא ניתן לקצר את לוחות הזמנים.
2 צפייה בגלריה
בנימין ושרה נתניהו מארחים בסלון המעון בבלפור את הנסיך ויליאם
בנימין ושרה נתניהו מארחים בסלון המעון בבלפור את הנסיך ויליאם
בנימין ושרה נתניהו והמעון בבלפור
(צילום: חיים צח, לע"מ)
אם וכאשר נתניהו ישלים את הרכבת הממשלה, משפחת נתניהו לא מתכוונת להיכנס לדירת המאבטחים שבה התגוררו לעיתים ראש הממשלה היוצא יאיר לפיד ורעייתו ליהיא והם יתגוררו בינתיים בביתם הפרטי ברחוב עזה. עלות השיפוצים במעון בבלפור נאמדת ב-50 מיליון שקלים והם מתבצעים על ידי משרד הביטחון.
משפחת נתניהו עזבה את המעון הרשמי ברחוב בלפור ביולי אשתקד. עם עזיבתם, החלו השיפוצים בבית. התוכנית לשיפוץ הוכנה לפני שנים ותוקצבה במיליוני שקלים, אך אז נתקעה מאחר שמשפחת נתניהו התנתה את יציאתה מבלפור בכך שהמדינה תשפץ עבורה את הבית בקיסריה.
משירות הביטחון הכללי נמסר בתגובה: "לא מתייחסים לסידורי אבטחה".
מנכ"ל משרד רה"מ לשעבר יאיר פינס מסר בתגובה: "מעבר לכך שזכור לי שהמשרד עסק בענייני החלונות בעזה (רחוב - א"א), לא זכור לי משהו כזה ספציפי. מניח שבמשרד יש את הידע והנתונים. הנחיתי לעבוד מאז מאוד מסודר בנושאים הללו, ולכן הכול היה בהכוונה של ייעוץ משפטי ואנשי החשב הכללי".
ממשרד רה"מ נמסר בתגובה: "ראשית, יש לציין כי העבודות בוצעו בהתאם להנחיות שב"כ. העלויות של העבודות שבוצעו, מתוקף ההצעה הזולה ביותר מבין מספר הצעות שהתקבלו, משקפות את מורכבות העבודה. מדובר בהליך פירוק והרכבה של רצף חלונות ממוגנים במשקלים כבדים (לצורך תיקון ליקויי איטום) וחלונות מרפסת רחבת היקף, שגם הגג שלה עשוי מזגוגיות ממוגנות שדרשו טיפול. בנוסף, נעשו עבודות נרחבות על גג המבנה, מחוץ לבית ובתוכו כדי לטפל בנזקי הנזילות שנבעו מאותם ליקויים, והכול על ידי קבלנים שנדרשים לסיווגים ומגבלות אבטחתיות רבות. האלטרנטיבה של החלפת החלונות הייתה יקרה משמעותית ובסופו של דבר גם נשללה על ידי המשפחה".