3 צפייה בגלריה
נוסעים יוצאים מהארץ בזמן התפשטות וריאנט הקורונה החדש
נוסעים יוצאים מהארץ בזמן התפשטות וריאנט הקורונה החדש
תורים גדולים גורמים לנוסעים לקלל ולאיים. אילוסטרציה
(צילום: יריב כץ)
חיסונים, אישורים והתנהגות טובה: זן האומיקרון החדש וגל ההדבקות מעבר לים לא מונע מישראלים רבים לטוס כל עוד שדה התעופה נותר פתוח, אלא שבימים האחרונים הנושא המדובר בין עובדי נמל התעופה נתב"ג אינו סובב סביב חזרתם של הישראלים לשדה, אלא דווקא במתקפות אלימות מול עובדי המקום.
עובדים בנמל התעופה מספרים כי במיוחד בחודש האחרון חלה עלייה במקרי האלימות המילולית של נוסעים כלפיהם. לדבריהם, במקרים שונים עובדים ספגו קללות, כינויים קשים ואף איומים. בשל כך הודיע הבוקר (רביעי) יו"ר הוועד פנחס עידן, כי חברי הוועד ינקטו סנקציות נגד מי שיתנהג בגסות מולם ולא יאפשרו לו לעלות לטיסה.
בשיחות עם עובדים בשדה עולה שורה של אירועים חריגים במיוחד בשבועיים האחרונים, שבגינם בין היתר מספר עובדים אף עזבו את עבודתם. בין היתר הם מספרים על מקרה חריג בו נוסע התעצבן מזמן ההמתנה הארוך שהיה בבידוק הביטחוני והחל להעיר על כך לעובדת במקום. בשלב מסוים העובדת ביקשה ממנו להניח לה והוא שיחרר לעברה את המילה נאצית. "זה לא היה נעים", אמרה עובדת ביטחון ששמעה על הסיפור. היא התחילה לבכות מול כל הנוסעים, איך אפשר לומר דבר כזה לבן אדם? להבנתי הוא אפילו איים עליה שהוא ידאג שהיא תסיים בכיסא גלגלים".
3 צפייה בגלריה
עומסים בנתב"ג היום
עומסים בנתב"ג היום
"הקהל טרם התרגל לתורים הגדולים שמאמץ בדיקות הקורונה מייצר"
חן אוחנה, אחת מראשי צוותי הביטחון בנמל, סיפרה ל-ynet כי "למרות שכבר מספר חודשים אנשי הביטחון בשדה שותפים למאמץ בדיקות מסמכי הקורונה, הקהל טרם התרגל לכך ולתורים הגדולים שהמצב מייצר".
"היה לי נוסע שלא רצה לעמוד בתור, הוא התפרץ ואמרתי לו לחזור למקום והוא קרא לי 'בת ז**ה'", סיפרה. "זה לא היה נעים. אתה נמצא מול קהל כמנהלת וזו לא תחושה נעימה ושנכנסים לך למרחב האישי. אין שעה שלא קורה משהו בשבועיים האחרונים, אני כל משמרת מסיימת בבכי".
3 צפייה בגלריה
פנחס עידן
פנחס עידן
יו"ר הוועד פנחס עידן
"אנחנו משכנו ומשכנו, הגענו למצב שעובדים לא מוכנים לעבוד בביטחון כי זה בעיקר קורה שם", אמר פנחס עידן. "עובדי הביטחון חשים מאוימים ומושמצים ואינם רוצים להגיע לעבודה בשל כך. נוסעים צריכים שתהיה להם סבלנות. נוסע שיקלל וישמיץ לא יעלה לטיסה גם אם היא לא תצא. אנחנו עובדים לפי הכללים של משרד הבריאות". לדבריו, הם יפעלו באופן אקטיבי נגד המטרידים. "אנחנו הודענו כי נוסע שיקלל, ישמיץ או יאיים על עובד ביטחון לא יעלה לטיסה".