ריאיון עם עבד אלחלים ותד שבנו נרצח בג'ת

בבית משפחת ותד בכפר ג'ת שבמשולש, מתקשים להמשיך היום (ראשון) בשגרה אחרי הרצח של בן המשפחה מוחמד (43), שאלמוני ירה בו למוות סמוך לביתו ביום שישי, כשבנו עד לרצח. אדם בשנות ה-40 לחייו, שהיה בסמוך, נורה מכדור תועה ונפצע באורח קל-בינוני. היורה נמלט, ורכב נטוש ושרוף נמצא במטע זיתים ביישוב סמוך. אביו מאשים את המשטרה באוזלת יד: "הם לא הציבו מחסומים, לא ערכו חיפושים".
ותד הגיע ביום שישי ברכבו לביתו יחד בנו, הוריד אותו מהרכב וחזר לרכבו שוב. היורה ניגש אליו וירה בו מטווח אפס. מוחמד ניסה להימלט אך נפל על המדרכה, והיורה המשיך לירות בו עד שמת. הוא נמלט מהזירה, וזמן קצר לאחר מכן נמצא רכב שרוף במטע זיתים ביישוב זמר, שהמשטרה חושדת שהיורה עשה בו שימוש. הירי בוצע מול מצלמות האבטחה בביתו של ותד, והיורה לא היה רעול פנים - אלא רק חבש כובע.
תיעוד מזירת הרצח בג'ת

ותד שהה במעצר במשך שישה ימים בחשד לחטיפת איש עסקים ועבירות סחיטה ואיומים, אך לפני כשמונה ימים הוא שוחרר, לאחר שהתברר שאין ראיות נגדו. חשודים שנעצרו בקשר לאותו מקרה נותרו במעצר. קרוביו אמרו ל-ynet כי "רצחו אותו אחרי השחרור כי חשבו שהוא הלשין על אחרים, אבל הוא שוחרר כי לא היה קשור למעשה".
עבד אלחלים ותד, אביו של הקורבן, אמר: "חבל שהגענו למעשי רצח ואלימות שמתרחשים על בסיס יומיומי, ובני היה בין הקורבנות. לא ציפינו שירצחו אותו, כי הוא אדם אהוב ולא פגע באיש. אנחנו לא יודעים מדוע הוא נרצח ומי עמד מאחורי הפשע הנתעב הזה".
הוא הוסיף: "ביום הרצח, דיברתי עם מוחמד והוא אמר לי שהוא בבאקה אל-גרבייה והכל בסדר איתו. כמה שעות אחרי, שמעתי שהוא נורה ולא יכולתי לצאת לראות אותו כי אני מרותק לכיסא גלגלים. הוא הותיר אחריו אישה ושלושה ילדים".
1 צפייה בגלריה
מוחמד ותד הירוי בג'ת
מוחמד ותד הירוי בג'ת
"אדם אהוב, לא פגע באיש". מוחמד ותד וזירת הרצח
האב מתח ביקורת על תפקוד המשטרה, וגם כלפי החברה הערבית: "היא לא עושה את תפקידה. לא הציבו מחסומים כשבני נרצח, כמו שעושים כשיש אירוע ביטחוני בירושלים. זה מעיד על רשלנות. אני בעד שיהיו מחסומים וחיפושים עד שיתפסו כל מי שפוגע באנשים. אני גם מאשים הרבה אזרחים ערבים, שנכשלים בחינוך בניהם ולא מתנגדים למעשים שלהם. אני מקווה ומתפלל שהבן שלי יהיה הנרצח האחרון".
מתחילת השנה נרצחו 14 בני אדם בחברה הערבית, ועשרות אנשים נורו ונפצעו.
ממשטרת ישראל נמסר: "האלימות בחברה הערבית היא נגע חברתי פסול ואנו פועלים למגרה ולהיאבק בה בכל האמצעים הקיימים ברשותנו למען שלום הציבור וביטחונו. חקירות מקרי רצח מנוהלות במשטרה באופן יסודי ומקצועי, תוך חתירה בלתי מתפשרת להגיע לחקר האמת ולהבאת הרוצחים לדין, וכך גם במסגרת חקירת הרצח שאירע בג'ת במהלך סוף השבוע. אל זירת האירוע הגיבו כוחות משטרה רבים ומקצועיים שפתחו בסריקות נרחבות, איסוף ראיות ועוד. נמשיך בחקירת המקרה על מנת להגיע אל החשודים ולהביאם לדין".