הררי זבל ונזקים: זה מה שנותר בשדה התעופה בבקאו רומניה אחרי שהופעלה במקום רכבת אווירית של נוסעים שחזרו מאומן לישראל. במהלך ראש השנה פקדו כ-35 אלף חסידים את אומן שבאוקראינה ורובם חזרו לארץ דרך שדה התעופה בעיר בקאו שברומניה וזאת לאחר שהרשויות במולדובה סירבו לאפשר לצ'רטרים לנחות בשדה התעופה בקישינב, כמו בשנים קודמות.
הישראלים הלכו, הזבל נשאר

עקב ריבוי הנוסעים, שדה התעופה בבקאו קרס ולא הצליח לטפל ברבבות החסידים שביקשו לחזור לארץ. במקום היו מראות של כאוס עם תורים ארוכים שנמשכו שעות ארוכות.
בינתיים מתפרסמים ברשתות החברתיות ברומניה וגם במספר כלי תקשורת תיעודים של הנזקים שגרמו החסידים בטרמינל בבקאו, בתוכו ומחוצה לו, ותמונות של הררי לכלוך וזוהמה.
2 צפייה בגלריה
רבבות חסידים השאירו את שדה התעופה ברומניה עם הררים של לכלוך ונזקים
רבבות חסידים השאירו את שדה התעופה ברומניה עם הררים של לכלוך ונזקים
הזבל שנותר באזור שדה התעופה

אחד הגולשים שהעלה סרטון מהשדה בבקאו כתב: "מעולם לא ראיתי אף קבוצה של אנשים משאירה כל כך הרבה זבל מאחוריהם בשדות תעופה או במקומות ציבוריים, אפילו לא הצוענים".
יוסי דשת, איש תקשורת חרדי שהיה תקוע בבקאו, הגיב לתיעודים: "שמו אותם בתנאים לא תנאים בחוץ, בקור ובגשם. לאנשים לא היה כסף למלון. היו זרוקים שם 3 ימים. ראיתי הכל. מה ציפו מהם? שיאספו את הזבל, ישימו בשקיות ויזרקו לפח? מדובר באלפי אנשים. הרומנים התאכזרו אליהם. יום אחד הכינרת מלאה באנשים ותראה את ערימות הזבל. עושים להם עוול עכשיו שמציגים אותם כך".
על מה שהתרחש בשדה בימי החזרה ארצה סיפר ל-ynet אחד הנוסעים: "השוטרים הרומנים יצרו צוואר בקבוק שאליו מתנקזים שני טורים של מאות אנשים, ושוטר אחד מווסת את המעבר ברווח הצר. יש להודות שהשוטרים הביאו היום בערך בשעה 15:00 מים ותפוחים לאנשים שעמדו בחוץ, וניסו לשלוף מהתור זקנים וילדים קטנים".
שאול הוסיף כי מי שנכנס לשדה התעופה עדיין עמד בתור ממושך. "אחרי שנכנסים לשדה אין מספיק מקום לשבת למאות האנשים, אפילו אין מקום על הרצפה, הצ'ק אין זוחל. כל פעם בטענה שאין מטוסים. וכשיש שוב, השוטרים הרומנים יצרו צוואר בקבוק וכאשר הם חשים דחיפות הם סוגרים אותו כעונש לזמן ממושך. חברות הנסיעות ניסו בהתחלה לעבוד באופן מסודר, אבל ההתנהלות של השוטרים הרומנים – לא מאפשרת זאת. חברות הנסיעות, בניסיון לפתור את המצב, מעמיסות מטוסים כמו בשאטלים ולא לפי זמן הטיסה, אלא שמי שמגיע ראשון יעלה. אבל לוקח שעות ארוכות להגיע לדלפקים והכול נסחב ומתעכב. עד שאנשים מגיעים לדלפק המטוס כבר יוצא".