3 צפייה בגלריה
שר החינוך יואב קיש ומנכ"ל המשרד אסף צלאל
שר החינוך יואב קיש ומנכ"ל המשרד אסף צלאל
"לחשב מסלול מחדש". יואב קיש עם אסף צלאל
(צילום: דוברות משרד החינוך)
מנכ״ל משרד החינוך אסף צלאל הודיע הבוקר (יום שישי) לשר החינוך על החלטתו לסיים את תפקידו במשרד, במחאה על החקיקה החד-צדדית של המהפכה המשפטית.
"מעולם לא השתייכתי לצד זה או אחר ואיני בוחר צד גם היום", אמר בהודעתו. "מערכת החינוך היא ממלכתית ויש לשמור עליה כזו. יש לקחת אותה כעת, לחשב מסלול מחדש וגם באמצעותה לפעול לאיחוי הקרעים. אני פונה לכל אנשי החינוך היקרים - אני גאה בכם ומעריץ את עשייתכם. המשיכו בתפקידכם המקצועי וממשו את אחריותכם הגדולה".
3 צפייה בגלריה
בטייסת הפעילו לחצים. אסף צלאל, תת-אלוף במילואים
בטייסת הפעילו לחצים. אסף צלאל, תת-אלוף במילואים
בטייסת הפעילו לחצים. אסף צלאל, תת-אלוף במילואים
(צילום: אלעד גרשגורן)
לדברי צלאל, "כנציג ציבור אני מבקש לקחת אחריות ולסיים את תפקידי. הקרע אליו הגענו אינו מאפשר לי להמשיך ולממש את אחריותי כהלכה, וכפועל יוצא הודעתי הבוקר לשר החינוך על החלטתי לסיים את תפקידי במשרד". צלאל הודה לקיש על "ההזדמנות, החברות והשותפות האמיתית והכנה". הוא הדגיש כי "אני מאמין מאוד בתוכנית העבודה שאותה יישמנו יחד לשנים הקרובות ומשוכנע שהשר ידע להוביל את המערכת החיונית, אותה הוא כל כך אוהב ופועל למענה, למקומות טובים עוד יותר במעלה הדרך".
בסיום כתב צלאל, תת-אלוף במילואים: "כטייס אמשיך לטוס ולשרת בצה"ל בראש מורם, כי זו משמעות המשפט 'אין לי ארץ אחרת גם אם אדמתי בוערת'".
במכתב לעובדים שבו הודיע על התפטרותו כתב צלאל דברים דומים, אך הוסיף כי "אני כותב לכם על גבול דמעות. כנציג ציבור ביקשתי לקחת אחריות על המצב שנוצר. לא אוכל להמשיך לשרת את המערכת שאני כל כך אוהב ורציתי להביאה לחוף מבטחים שאליו היא זקוקה".
3 צפייה בגלריה
רן ארז
רן ארז
"הוא היה היחיד שעשה". רן ארז
(צילום: נדב אבס)
ל-ynet נודע כי על צלאל ומשפחתו הופעלו בתקופה האחרונה לחצים מצד חבריו בטייסת ובקיבוץ, בצל המחאה הנרחבת נגד המהפכה המשפטית. לצד זאת, הודעתו של צלאל התקבלה בהלם בקרב עובדי משרד החינוך, שהעריכו את פועלו והופתעו מכך שבחר לפרוש לפני פתיחת שנת הלימודים.
מקיש נמסר בתגובה: "קיבלתי הבוקר את בקשתו של אסף צלאל לסיים את תפקידו כמנכ"ל משרד החינוך. אסף שימש כמנכ״ל משרד החינוך בחצי שנה האחרונה, ובינינו הכרות ארוכת שנים המושתתת על שותפות וחברות. אני מודה לאסף על ביצוע תפקידו באופן מקצועי ומסור, תוך שימת דגש על טובתם של תלמידי ישראל והערכות לפתיחת שנת הלימודים. אני מאחל לו הצלחה רבה בכל אשר יפנה.
"שר החינוך בחר במנהל מחוז ירושלים מר מאיר שמעוני, שהינו איש חינוך מוערך ומקצועי בעל ניסיון של עשרות שנים במשרד החינוך, לתפקיד מ"מ מנכ"ל. שמעוני ייכנס לתפקיד באופן מיידי, תוך כדי חפיפה מסודרת עם המנכ"ל היוצא אסף צלאל. המשרד ממשיך בפעילותו הנרחבת להערכות לפתיחת שנת הלימודים, בשיתוף כלל הגורמים המעורבים בנושא".
יו"ר ארגון המורים רן ארז, שהכריז על סכסוך עבודה ומאיים בשביתה בשנת הלימודים הקרובה, הגיב גם הוא: "צר לי מאוד על התפטרותו של מנכ"ל משרד החינוך, אסף צלאל, האיש היחיד בהנהלת משרד החינוך שעשה. כעת אין כל תקווה שמשהו יסתדר כי אנו לא מאמינים ששר החינוך קיש יזיז משהו. אסף צלאל היה אחד האנשים הטובים ביותר והראויים ביותר שעמדו בראש משרד החינוך. מאחל לו מכל הלב הצלחה בכל אשר יפנה ואני משוכנע שיצליח. באשר לנו, נמשיך במאבק למען קידום מערכת החינוך, תלמידינו, וחברינו".