שר המורשת עמיחי אליהו, מעוצמה יהודית, עלה הערב (שני) לנאום באירוע במקווה ישראל שהתקיים בחסות משרדו, אך לא הצליח להשלים את דבריו - שנקטעו בקריאות "בושה" וצעקות. במקום אמורים להופיע הזמר והיוצר עילי בוטנר והקומיקאי והשחקן רועי בר נתן, אך נוכחים במקום מספרים שהאירוע "יצא מכלל שליטה". צפו בתיעוד מהמהומות:
מהומה בנאומו של השר עמיחי אליהו

1 צפייה בגלריה
מהומה בנאומו של השר עמיחי אליהו באירוע של משרד המורשת
מהומה בנאומו של השר עמיחי אליהו באירוע של משרד המורשת
עמיחי אליהו במקווה ישראל, הערב
המוחים נגד השר קראו לו "תן כבוד לצה"ל", והוא השיב בצעקות מהבמה: "אני מתבייש בכם על ההתנהגות הזאת". הוא טען כי צריך "להתאחד סביב המורשת" - וקרא: "תלמדו מחנה סנש, משרה אהרונסון, תתחברו אליהן, תתחברו לאברהם אבינו, תתחברו להיסטוריה של העם היהודי. כמה עוצמה יש בה, במורשת".
אנשים בקהל, כך לפי נוכחים, התחילו לצעוק האחד על השני - וילדים פרצו בבכי. חלק מהמשפחות שהגיעו לאירוע, שכלל פעילויות לילדים, עזבו את המקום. "זה היה מזעזע שאליהו התעקש לנאום ולהכניס פוליטיקה באירוע למשפחות", אמרו כמה מהן, "היה עליו כעס אדיר - והוא עמד על הבמה וצרח".
פרופ' חגי לוין, יו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור, נכח במקום, העלה תיעוד מהאירוע לרשת החברתית X וכתב: "השר העבריין עמיחי אליהו לא רק פורץ לבסיסים צבאיים, אלא גם למקווה ישראל. הוא ניסה לדבר פוליטיקה בהופעה של עילי בוטנר. הקהל צעק 'בושה' ו'את כולם עכשיו'".
השר עמיחי אליהו מסר בתגובה: "‏לצערי נראה שחלק מהקהל באירוע המורשת הערב במקווה ישראל לא הבין את נושא הערב - ערב של חיבורים, מחברים עבר ועתיד. אולי הייתי צריך להתחיל בשיעור היסטוריה קצר על מקווה ישראל, בית הספר החקלאי הראשון בארץ, שם למדו יחד דתיים וחילונים. מצער שבערב בו קצין דתי מיחידת מגלן משתף חוויות מהלחימה בעזה והאחדות במילואים, קומץ קיצוני בוחר להפגין פירוד. המורשת שלנו היא לא רק מה שמאחד אותנו, אלא גם התזכורת ההיסטורית ליכולת שלנו להתווכח ועדיין להישאר עם אחד. אז תודה לקומץ המפגינים - הוכחתם שיש לנו עוד עבודה לעשות, ואני מתכוון להמשיך בה".