1 צפייה בגלריה
מיכאל הרצוג, קאזאר איברהים ושייח' עבדאללה בן ראשיד אל חליפה
מיכאל הרצוג, קאזאר איברהים ושייח' עבדאללה בן ראשיד אל חליפה
מייק הרצוג. יפנה את מקומו באוקטובר 2024
(צילום: שמוליק עלמני, שגרירות ישראל בוושינגטון)
בסביבת ראש הממשלה בנימין נתניהו הוחלט שלא להאריך את כהונתו של מייק הרצוג כשגריר ישראל בוושינגטון מעבר לשנה שלישית, כך שיסיים את תפקידו באוקטובר 2024. כך טוענים בכירים בממשלה שמעורים בנושא.
שגריר מתמנה לתקופה של שלוש שנים ויכול לבקש שתי הארכות של שנה. בסביבתו של נתניהו הבהירו כאמור שהוא לא יאריך את כהונתו של הרצוג. מדובר כנראה במסר להרצוג שעדיף שלא יבקש הארכה, כדי שלא ייענה בסירוב.
משמעות ההחלטה היא שבסוף השנה הבאה יתפנה לנתניהו תפקיד בכיר מאוד – אולי התפקיד הדיפלומטי הבכיר ביותר – והוא יוכל להציע אותו לאחד השרים או לאחד ממקורביו.
לאחרונה פורסם בערוץ 13 כי נתניהו נזף בהרצוג בשיחה סגורה על כך שלא דאג לו להזמנה לבית הלבן. מעבר לכך, גורמים בסביבת נתניהו נשמעו מותחים ביקורת חריפה על נשיא המדינה יצחק הרצוג, אחיו של השגריר, לאחר שהטיל עליו את האחריות לכישלון שיחות הפשרה סביב עילת הסבירות.
הרצוג החל בתפקידו באוקטובר 2021 לאחר שמונה על ידי ראש הממשלה דאז נפתלי בנט ושר החוץ יאיר לפיד. עם חזרתו ללשכת ראש הממשלה הבהיר נתניהו שהרצוג יישאר בתפקידו. אחת הסברות הייתה שהוא מעוניין לשמור על מערכת יחסים טובה עם אחיו הנשיא.