1 צפייה בגלריה
כלא גלבוע
כלא גלבוע
תלונה חמישית. כלא גלבוע
(צילום: דוברות שב"ס)
שתי נשים ששירתו כסוהרות בכלא גלבוע לפני יותר מעשר שנים הגישו הבוקר (ראשון) תלונה על תקיפה מינית שעברו בכלא על ידי אחד האסירים באגף הביטחוני. עד כה הוגשו שש תלונות ליחידה הארצית לחקירות סוהרים במשרדי להב 433, כשהאחרונה בהן הוגשה בחודש שעבר.
החוקרים הגיעו אל השתיים במסגרת החקירה, וגבו מהן עדות על הטרדה מינית שעברו מצד אסיר ביטחוני - שהוא אינו מוחמד עטאללה נגדו כבר הוגשה תלונה בעבר בפרשה.
עורכת הדין קרן ברק שמייצגת את המתלוננות, הגישה תביעה אזרחית נגד שב"ס על הפגיעה שחוו הנשים במהלך שירותן באגף הביטחוני בכלא. הבוקר עדכנה ברק כי בשבוע שעבר קיבלה מכתב התראה מעורך דינו של ראני באשה, מי שהיה קצין המודיעין בכלא בעת הפרשה, שלטענתה נשלח על מנת להרתיע אותה. יש לציין כי הנשים שהעידו הבוקר על שעברו בבית הכלא, שירתו שם עוד טרום כהונתו של באשה.
"בשנתיים האחרונות שבהן אני מלווה את הסוהרות מכלא גלבוע, נחשפתי לפרטים מחרידים על ההתנהלות בכלא", אמרה ברק. "היום חשפה צעירה נוספת את מסכת ההתעללות הרגשית והמינית שעברה. המסע הנורא הזה שעברו הסוהרות יסתיים רק כשיקבלו את יומן בבית המשפט ויזכו להכרה ולפיצוי שמגיע להן".
בכיר בשב"ס לשעבר על פרשת הסוהרות: זה לא פחות מרעידת אדמה
(צילום: משי בן עמי)

כאמור, בחודש שעבר הוגשה תלונה נוספת - רביעית במספר, אודות פרשת הסרסור בסוהרות שנפתחה מחדש לאחר שכבר נסגרה. אז, הייתה זו אישה ששירתה כסוהרת בכלא בשנת 2014, שהעידה כי האסיר הביטחוני מוחמד עטאללה הטריד אותה.
במסגרת פרשת "הסרסור בסוהרות", עלה חשד כי סוהרות בשב"ס הוטרדו והותקפו מינית על-ידי אסיר ביטחוני בכלא, אחרי שנכפה עליהן שיבוץ באגף לבקשת אסיר המרצה מאסר עולם. בשב"ס הכחישו את הדברים וכינו אותם "הבלים". החקירה נפתחה מחדש בעקבות עדויות שהוצגו בפני חברי ועדה - שבכלל בחנו את מחדל בריחת האסירים מהכלא לפני מספר חודשים - ובהתאם להחלטתו של פרקליט המדינה עמית איסמן.