3 צפייה בגלריה
איראנים שאחראים על מתקפות סייבר נגד ישראל
איראנים שאחראים על מתקפות סייבר נגד ישראל
בכירי מערך הסייבר האיראני שנחשפו
(צילום: shutterstock)
אחרי סדרה ארוכה של מתקפות סייבר על חברות, אתרי אינטרנט וגופים ציבוריים בישראל, האתר "איראן אינטרנשיונל" - שממומן על-ידי סעודיה ופרסם בעבר שורת כתבות שהביכו את המשטר בטהרן - חשף אמש (ראשון) את זהותם של בכירי אגף הסייבר של משמרות המהפכה שלדבריו אחראים על כמה מהפריצות המתוקשרות ביותר שאירעו בשנה האחרונה.
לפי הפרסום, חמשת הבכירים - מוחמד באגר שרינקאר, מוחמד חוסיין שירינקאר, מהדי האשמי טגרג'ורדי, חמידרזאה לשגריאן ופאטמה זהרה פרוך - היו אחראים על מתקפות סייבר שביצעו ארבע קבוצות האקרים שפעלו בשליחות המשטר.
3 צפייה בגלריה
פרטים שהודלפו בפריצה לשירביט
פרטים שהודלפו בפריצה לשירביט
תעודות וכרטיסים שהודלפו משירביט
(צילום: צילום מסך)
אחת מהקבוצות היא "Black Shadow", שהדליפה אינספור קבצים ופרטים אישיים של ישראלים מחברת הביטוח שירביט, אתר ההיכרויות "אטרף", מכון מור, וניהלה משא ומתן גם עם עובד משק הבית של שר הביטחון בני גנץ, שהורשע לאחרונה בניסיון מסירת מידע לאויב. חמשת הבכירים, נטען באתר המזוהה עם האופוזיציה לאיראן, היו אחראים גם על מתקפת הסייבר על משרדי הממשלה של אלבניה, שבעקבות כך החליטה לנתק את קשריה הדיפלומטיים עם טהרן.
בפרסום נטען כי לפי דוח של מיקרוסופט, מתקפות הסייבר האיראניות בוצעו בתגובה למתקפות דומות על גופים של הרפובליקה האיסלאמית, בהן פריצה למערכות של עיריית טהרן ולחברה לייצור פלדה.
3 צפייה בגלריה
אפליקציית אטרף לאחר הפריצה
אפליקציית אטרף לאחר הפריצה
מתוך הדלפת הפרטים של גולשי אטרף
"ב-3 באוגוסט הודיע משרד התקשורת האיראני על הידוק שיתוף הפעולה המודיעיני עם משמרות המהפכה - ונראה שמתקפות הסייבר האחרונות קשורות לכך", נכתב בדיווח. "במסגרת פרויקט בשם 'סייד', נפרצו מערכות המחשוב של נמל התעופה בטיראנה, והאחראי לכך הוא מוחמד באגר שירינקאר, שעמד בראש חברה בשם איליאנט גוסטאר".
האתר חשף כי שירינקאר נולד תחת שם אחר, ובעבר הכריז משרד האוצר האמריקני על סנקציות נגדו בשל קשריו עם משמרות המהפכה. בדיווח נכתב כי אחיו, מוחמד חוסיין, אחראי על הגנת הסייבר במשמרות המהפכה. קרוב משפחה נוסף של שני האחים, מהדי האשמי טגרג'ורדי, שנמצא גם הוא ברשימת הסנקציות האמריקניות, נמצא גם הוא במועצת המנהלים של איליאנט גוסטאר.
(צילום: אבי חי)

על חמידרזאה לשגריאן, שתמונתו - לפי הדיווח - נחשפת בפעם הראשונה, פורסמו גם פרטים אישיים יותר, כמו כתובתו בטהרן ועבודתו כעוזר פרופסור באוניברסיטה. באתר נכתב כי לשגריאן אחראי על צוות מודיעין שהשתתף במתקפות סייבר נגד ספינות מערביות ומשאבות דלק ברחבי העולם.
כחלק מחשיפת זהותו הוזכרה בדיווח קיילי מור-גילברט, חוקרת יהודייה שנכלאה באיראן במשך 804 ימים, שלפי הדיווח הזכירה אותו בספר הזכרונות שלה וכתבה כי חיזר אחריה למרות שהיה נשוי, אך בתגובה לפניית האתר על הנושא אמרה שהיא לא יכולה לאשר שאכן מדובר בו. "כל קבוצות הסייבר של משמרות המהפכה פועלות בפיקוחו של לשגריאן", נכתב בדיווח.
פורסם לראשונה: 23:24, 11.09.22