המתקפה האיראנית הרחבה הערב (שלישי) שכללה ירי של יותר מ-200 טילים אל שטח ישראל, הביאה לתגובות קשות ואף לאיומים ישירים מצד בכירים בממשלה ובמערכת הפוליטית.
שר התרבות והספורט מיקי זוהר כתב: "המנהיג האיראני הטיפש שקיבל את ההחלטה הכי שגויה בתולדותיה, ישלם מחיר כבד מאוד. זו תחילת הסוף של המשטר האיראני הארור".
יירוטין ברחבי הארץ
(צילום: ארנון בוסאני, אביב לשם)
שר האוצר בצלאל סמוטריץ': "כמו עזה, חיזבאללה ומדינת לבנון, איראן תצטער על הרגע".
שר התפוצות עמיחי שיקלי צייץ בפרסית: "טעות גדולה".
שר המורשת עמיחי אליהו: "לאייתוללות בטהרן יש זיכרון קצר. אנחנו הצאצאים של דוד המלך, של המכבים, של לוחמי תש"ח. ניצחנו את המן הקדום. וננצח גם את המן הנוכחי".
שר החינוך יואב קיש העדיף לעודד את הציבור הישראלי מלאיים על האיראנים וצייץ: "עם ישראל חי! ביחד ננצח!".
ח"כ טלי גוטליב (הליכוד): "זהו! להסיר את הכפפות. לתקוף באיראן את מתקני הגרעין ומקורות נפט. ישראל מסוגלת וישראל תבצע. תם עידן האיומים על ישראל וההכלה בלבד. ישראל אפשרה לאיראן להתעשת. איראן, ראש ציר הרשע, עשתה צעד אחד יותר מדי. אדוני ראש הממשלה קבל את חיזוק עם ישראל לתקוף באיראן למען יראו וייראו".
2 צפייה בגלריה
מיקי זוהר
מיקי זוהר
מיקי זוהר. "ההחלטה הכי שגויה בתולדות איראן"
(צילום: אלכס קולומויסקי)
יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח״כ אביגדור ליברמן, דרש בטוויטר להגיב מיידית ובהתקפיות: "מדינת ישראל חייבת לתקוף מיד את איראן, להפציץ את כל מתקני הנפט, הגז והגרעין, ולהשמיד את בתי הזיקוק ואת הסכרים. זה או אנחנו או הם."
יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ: "איראן שוב חצתה את הגבול. למדינת ישראל יכולות שפותחו לאורך שנים כדי להלום באיראן ולממשלה יש גיבוי מלא לפעול בעוצמה ונחישות. זה או אנחנו או הם, והמשימה ברורה: מי שתוקף - יותקף, וייפגע".
2 צפייה בגלריה
אביגדור ליברמן
אביגדור ליברמן
אביגדור ליברמן. "לתקוף מיד"
(צילום: יריב כץ)
יו"ר מפלגת הדמוקרטים יאיר גולן: "ירי הטילים הנרחב משמעו הכרזת מלחמה. עם זאת, אין מקום לחיפזון. יש לוודא שפעולה כנגד איראן תיעשה באופן מתואם עם האמריקנים וכוחות אזוריים כדי שהמענה יהיה נחרץ מדויק ואפקטיבי".
יו"ר יש עתיד יאיר לפיד הסתפק בציוץ קצר: "ישראל חזקה, ישראל תנצח".