מאות בני אדם ליוו היום (רביעי) למנוחות את רס"ר (במיל') סער אליעד נורסקי בבית העלמין הצבאי בחיפה. נורסקי, לוחם מילואים בגדוד 508 שבעוצבת ׳אדירים׳ (7338), נהרג אתמול מפגיעה ישירה של רקטה ששיגר חיזבאללה לאזור נאות מרדכי שבעמק החולה. בן 27 היה במותו.
הלוויתו של רס"ר סער אליעד נורסקי בחיפה

נורסקי התגורר בקרוואן והיה "ילד של טבע", כפי שסיפרה אמו ספיר. מפקד היחידה שבה שירת, סגן-אלוף בוחניק אחיהוד, ספד לו: "סער, אני עומד כאן ולא מאמין. הכרתי אותך עוד בשירות הסדיר בסוללה שעליה פיקדתי. כמו שאר חבריך לצוות, ראית תמיד את חובתך להיות שותף בהגנה על ביטחון מדינת ישראל".
אחיו אופק קרא קדיש, ונפרד: "סער אחי האהוב היה נשמה אדירה. ילד עם תלתלי זהב, אדם צנוע וחבר אמת. סער תמיד היה מוכן לתת מעצמו במלוא כוונת הלב גם כשלא היה לו. כל כך אהבת את החופש. את ההרפתקה. לא משנה אם זה בקרוואן, באופניים או בסקייטבורד. אני מקווה שעכשיו אתה הכי חופשי שיש. אני לא רוצה להיות זה שמספר על דוד סער שמת במלחמה. סער אחי, נתגעגע כל יום ונדע שאתה תמיד איתנו בכל צעד. בכל זיכרון ובכל נשימה".
3 צפייה בגלריה
הלוויתו של רס"ר סער אליעד נורסקי בחיפה
הלוויתו של רס"ר סער אליעד נורסקי בחיפה
הלוויתו של רס"ר סער אליעד נורסקי בחיפה
(צילום: פאול אורלייב )
3 צפייה בגלריה
נורסקי וחריב ז"ל. נהרגו בפעילות צה"ל בצפון
נורסקי וחריב ז"ל. נהרגו בפעילות צה"ל בצפון
נורסקי וחריב ז"ל. נהרגו בפעילות צה"ל בצפון
(צילום: דובר צה"ל)
האחות מאיה, ספדה: "הייתי מעריצה שלך, סיפרתי עליך לעולם. לא יודעת איך להכיל את האובדן. תמיד היית גיבור ותמיד ציפיתי שתישאר רק שלי. אני אוהבת אותך. אני מתגעגעת ותמיד אתגעגע אליך". דוד, דודו של רס"ר נורסקי, אמר כי בסער לא היה קמצוץ של רוע. "תמיד ראית את החיים במשקפיים ורודים. חיית את חייך בשאנטי שלך. התגוררת בקרוואן המיוחד שלך. אנחנו נפרדים היום פיזית אבל תמיד נזכור את החיוך שלך ותהיה בליבנו".
בת זוגו סול, נפרדה מאהובה: "אני לא מעכלת שאני מספידה את בן הזוג שלי. סער, היית אדם ללא טיפת רוע. הטיולים איתך, הזיכרונות. הכול נשאר איתי. אני אוהבת אותך סער". זרי פרחים הונחו על חלקת הקבר ושלושה מטחי כבוד נורו באוויר.

"התפללתי שהיום היה לא יגיע"

מאות חברים ובני משפחה ליוו היום את רס"ן (במיל'), הרב אבירם חריב, מהיישוב דולב שבבנימין בדרכו האחרונה. חריב, סגן מפקד גדוד 9308 בחטיבת אלון (228), נהרג אתמול בהיתקלות בדרום לבנון. בן 42 היה במותו.
אחותו טלי ספדה לו: "אחי שובה לבבות, בכל מקום שאליו הגעת הייתה לך נוכחות של שמחה, צחוק ואור. חיפשת בכל דרך איך לעזור ותמיד דאגת לסובבים אותך, אבירם שלנו אתה צדיק. אתה כל העת כולך קדושה וכל העת היית במילואים. בכל הזדמנות כל האחיינים שואלים אותך 'מה אתה כל כך אוהב את הצבא?', ואתה היית עונה ש'זו המשימה הלאומית שלנו'. הם קראו לך צהוב ואתה היית גאה להיות צהוב. הייתי מתקשר אליך לאוזן קשבת והיינו משוחחים ושופכים את הלב. אח שלי היקר. נוח על משכבך לשלום".
בתו אחינועם נפרדה: "אבוש שלי, אבא הכי טוב בעולם, האדם שאני הכי אוהבת בעולם. אני לא יודעת איך אעכל את כל מה שקורה. התפללתי בתוך תוכי שהרגע הזה לא יגיע. יצאת אחרי חודשיים בצפון ליום כיפור והתפללתי שלא יקפיצו אותך, גם כי רציתי להיות איתך. בסוכות הפתעת אותנו והגעת ממש לשעות בודדות ומהרגע שהגעת פשוט הייתי איתך ולא הפסקתי ללכת איתך לכל מקום ולחבק אותך כמה שאפשר".
הלוויתו של רס״ן אבירם חריב בהר הרצל

אחינועם סיפרה על הפעם האחרונה שבה ראתה את אביה. "בדרך כלל אתה לא נפרד ממני בבוקר כי אני לא ערה, אך הפעם היה לי חשוב ונתת לי נשיקה אחרונה בראשה לפני שתלך. אני אדם שלא נוטה להראות אהבה כל כך ואין שמחה ממני שיצא לי להגיד לך כמה שאני אוהבת אותך. כשלא הייתי בתפילה זה הורגש כי לא היה מי שימחה כפיים וכשלא הייתי במפגש משפחתי זה הורגש לא היה מי שירים אותי בכמה רמות וכשלא היית בבית זה הורגש כי לא היה מי שתמיד נמצא בשבילנו. כולם העריצו אותך יש לי חלום ואני מסרבת להאמין שהוא לא יקרה וזה שאתה תחתן אותי תמיד ידעתי שאתה שתהיה הרב בחתונה שלי. אתה הגיבור הכי גדול שלי לנצח, תודה על כל יום שזכיתי בך".
בתו שרה ספדה לו: "אבא אני מקווה שאתה מסתכל מלמעלה ושומר עלינו.אני זוכרת איך הכנסת בי את האהבה למילים ולקריאה. תדע שלימדת אותנו איך להיות אנשים הגונים שהכי חשוב זה להיות טובים ולהוקיר טובה על כל מה שיש לנו לא משנה מה קורה. תמיד לימדת אותנו לראות את הטוב בכל דבר ועכשיו אני מבקשת שתמשיך להראות לנו את הדרך גם משם".
3 צפייה בגלריה
הלוויתו של רס"ן אבירם חריב בהר הרצל
הלוויתו של רס"ן אבירם חריב בהר הרצל
הלוויתו של רס"ן אבירם חריב בהר הרצל
(צילום: רפי קוץ)
בתו שחר סיפרה כי לא מזמן חגגה עם אביה את בת המצווה שלה. "היו רגעים שבהם רצית לנשק אותי ואני ברחתי, עכשיו אני מבינה כמה אני צריכה את הנשיקות האלה. בשנה האחרונה היית כל כך הרבה במילואים והבית הרגיש כל כך ריק בלעדייך. למעלה שנה עברה וקיבלת צו 8 משמחת תורה ולא חזרת הרבה זמן, עכשיו אני יודעת שכבר לא תחזור".
"אני מרגישה בחלום בלהות", אמרה אלמנתו איילת. "אני רוצה שיגיע הבוקר ולהבין שהכול שטויות ושאני חייבת לדבר איתך על זה. פתאום קלטתי המון אנשים שהגיעו אלינו מהיישוב, שהתחילו לתקן ולסדר דברים שמחכים לך מתחילת המלחמה הארורה. אהוב שלי איך נפרדים ממך? איך אפשר לוותר על כל התוכניות והמחשבות שלנו יחד לעת זקנה. ילדות שלנו, אבא כל כך העריץ אתכן וידע שאתן תמצאו את הדרך הנכונה. אנחנו נהיה חזקים יחד. אבירם שלי תודה על כל השנים יחד, על אהבה אינסופית שלך, על חיים בצניעות ובענווה ובאמת על מי שאתה בשבילי".