באסל אבו אלעסל (27) מרהט ושלושה בני משפחה מעראבה - האב דיאא עאסלה (41) ושתי בנותיו, נערה בת 15 וילדה בת 10 - נהרגו אמש (יום רביעי) בהתנגשות בין שני כלי רכב בכביש 90, מצפון לעין חצבה שבערבה. אם המשפחה נפצעה באורח קשה, בנם בן ה-14 במצב בינוני.
מהחקירה הראשונית של התאונה עולה כי ככל הנראה אבו אלעסל, שנסע לבדו לכיוון אילת, סטה בקטע כביש ישר שמאלה אל הנתיב הנגדי, תוך שהוא חוצה קו הפרדה לבן ומתנגש חזיתית ברכב המשפחה שהגיע ממול. המשפחה הייתה בחזרה מחופשת חג הקורבן בסיני.
זירת התאונה בכביש 90

3 צפייה בגלריה
 דיאא עאסלה ובנותיו, ההרוגים בתאונה בכביש 90
 דיאא עאסלה ובנותיו, ההרוגים בתאונה בכביש 90
דיאא עאסלה ובנותיו שנהרגו בתאונה
3 צפייה בגלריה
באסל אבו אלעסל
באסל אבו אלעסל
באסל אבו אלעסל, ההרוג מרהט
הדיווח על התאונה התקבל בשעה 22:57 במוקד 101 של מד"א במרחב נגב. חובשים ופרמדיקים של הארגון דיווחו על ארבעה מחוסרי הכרה ללא סימני חיים - וקבעו את מותם. חובשים ופרמדיקים של מד"א בשיתוף כוח רפואה של צה"ל פינו את האם והבן במסוקים לבית חולים.
חובש רפואת חירום במד"א יונתן נריסנה וחובש בכיר במד"א אלי שריקי סיפרו: "הגענו מהר מאוד למקום וראינו במרכז הכביש שני כלי רכב מעוכים והמולה מסביב. ביצענו סריקה מהירה וראינו שישה נפגעים בתאונה הקשה הזאת - באחד מכלי הרכב היו חמישה נוסעים ובשני רק נהג שנהרג במקום. ברכב בו נסעו החמישה, שלושה מהם היו ללא סימני חיים ונאלצנו לקבוע את מותם במקום. נער כבן 17 ואשה כבת 40 היו בהכרה וסבלו מפציעות, הענקנו להם טיפול מציל חיים. מסוק מד"א ומסוק צבאי שנחתו בסמוך פינו אותם לבית החולים כשמצבה של האישה קשה והנער קל עד בינוני".
3 צפייה בגלריה
זירת התאונה
זירת התאונה
זירת התאונה
המשטרה מסרה כי כוחות משטרה של תחנת דימונה במרחב הנגב, בהם בוחני תאונות ומתנ"א הוזעקו למקום להכוונת התנועה ולפתיחה בחקירת נסיבות התאונה.
בדוח על טיפול המדינה בתאונות הדרכים שפרסם מבקר המדינה מתניהו אנגלמן בחודש שעבר הוא ציין מפורשות את כביש 90, והזכיר כי כבר ב-2021 פרסם דוח חריף על המצב הקשה של הכביש ומסוכנותו לנהגים. לפי המבקר, מאפייני הכביש יוצרים לנהגים סכנות שאינן מאפשרות להם מרווח טעות וכל סטייה קלה מהנתיב שבכביש עלולה להוביל לתאונה חזיתית שתוצאותיה קטלניות. לפי המבקר, כבר בשנות ה-90 הכירו הגורמים הממשלתיים בסכנות הטמונות בכביש.
לאחר פרסום אותו דוח ב-2021, סוכם בין משרדי האוצר והתחבורה על תקציב של 110 מיליון שקלים עבור שדרוג כביש 90, בנוסף לתקציב של 300 מיליון שקלים שהוקצו להרחבת המקטע שבין קטורה לנחל שיטה. למרות התקציב שניתן, דוח המבקר העלה כי כביש 90 עדיין לא טופל לכל אורכו.
על רקע מספר ההרוגים הגבוה בישראל מ-19 ביוני 2023 ועד להיום, המועצה האירופית לבטיחות בדרכים (ETSC) פרסמה אתמול את הדוח השנתי שלה, שבוחן את מגמות ההרוגים בתאונות דרכים באירופה ובישראל ב-10 השנים האחרונות (2023-2013). לפי הדוח, ישראל נמצאת במקום השלישי מהסוף בשינוי מספר ההרוגים השנתי באותה תקופה, רק לפני סלובקיה והולנד, שבהן נרשמה עלייה חדה יותר במספר ההרוגים הממוצע בשנה.
יתרה מכך, מדינות אירופה הצליחו להוריד את מספר ההרוגים בשיעור ממוצע של 10% באותן שנים, לעומת ישראל שבה נרשמה עלייה ממוצעת של 17.5%.
בכתבה זו שולבו סרטונים ותמונות מהרשתות החברתיות בשימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. אם ידוע לכם מי צילם אותם - שלחו לנו במייל אדום
פורסם לראשונה: 23:39, 19.06.24