אלון גת, אחיה של החטופה כרמל גת המוחזקת בידי חמאס, ובן זוגה של ירדן רומן גת ששוחררה בעסקה בנובמבר, סירב להזמנה לנסוע מחר (ראשון) עם ראש הממשלה בנימין נתניהו לנאום בקונגרס בוושינגטון. בריאיון ל-ynet הוא הסביר: "אני לא יכול לטוס עם מי שאני יודע שמעכב את השחרור של אחותי ומסכן את חייה. אני לא יכול להיות תפאורה שלו בקונגרס כשהוא מערים עוד קשיים על סיום המלחמה".
כרמל גת, מרפאת בעיסוק, נחטפה ב-7 באוקטובר מבית הוריה בקיבוץ בארי אחרי שאמה כנרת נרצחה. במקביל ניסו מחבלים לחטוף את אחיה אלון עם אשתו ירדן ובתם גפן. אלון הצליח להימלט כשבתו בידיו, אולם ירדן נחטפה ושוחררה לאחר 54 ימים בשבי.
3 צפייה בגלריה
כרמל גת
כרמל גת
ירדן גת ששוחררה (מימין) וכרמל גת שעדיין בשבי. אלון: "לא הייתי יכול לחיות עם עצמי"
3 צפייה בגלריה
משפחת גת, מימין לשמאל: אמא כנרת נרצחה, ירדן, גפן, אלון, כרמל
משפחת גת, מימין לשמאל: אמא כנרת נרצחה, ירדן, גפן, אלון, כרמל
משפחת גת, מימין לשמאל: כנרת ז"ל, ירדן, גפן, אלון וכרמל
3 צפייה בגלריה
אלון גת מקבל את ירדן גת כשחזרה מהשבי
אלון גת מקבל את ירדן גת כשחזרה מהשבי
אלון וגפן גת מקבלים את ירדן כשחזרה מהשבי בעסקת החטופים בנובמבר
"נתניהו הזמין אותי לטיסה ובהתחלה חשבתי שזה יכול לעזור, שנוכל להשפיע", אמר גת. "האמנתי שבטיסה הוא יצהיר שהוא חותם על העסקה. אבל ככל שהתקרב המועד הבנו שזה לא מה שיקרה, אלא להפך - שהוא מעכב את ההתקדמות ולא מקבל החלטות.
"היום הודעתי שלא אסע, ולדעתי יש משפחות נוספות שבדרך לשם. קיוויתי מאוד שהנסיעה הזאת תהיה אחרת, שלא יהיו אינטרסים פוליטיים. לא הייתי יכול לחיות עם עצמי בידיעה שאני טס איתו ובזמן הזה חס וחלילה היה קורה משהו לכרמל. אני יודע שנתניהו משך את הזמן בינתיים. אני לא יודע איך הוא חי עם זה. הוא יודע שאנשים ממשיכים להיהרג בזמן הזה. אז במקום להציל את הקואליציה שלו - שיציל אותם".
אתה משוכנע שהוא לא מתכוון להודיע על עסקה? "הבנתי שלא. הלוואי שאני טועה. אנחנו יודעים שאפשר לחתום על העסקה והוא מעכב את זה כי הוא רוצה לשמור על הקואליציה שלו. את כל הסעיפים שהוא מקשה אפשר לפתור אם הוא יחתום, ואז חיבוק כמו זה שנתתי לירדן אחרי 54 ימים, אני אוכל כבר לקבל עם אחותי בשבוע הבא. החתימה תביא לא רק לעסקת חטופים אלא לסיום הסיוט שאנחנו עוברים כבר חודשים. היא תמנע מלחמה בצפון ותחזיר את העקורים".
יש לך ביקורת על בני משפחות שכן יטוסו עם נתניהו לוושינגטון? "לא. כל אחד עושה מה שהוא חושב לנכון. הן טסות כדי לשכנע אותו לקבל עסקה. אני אישית לא הסכמתי להיות חלק מהמהלך הפוליטי שלו. ביבי טס ועוזב מדינה במצב הכי גרוע שהיא הייתה בו אי-פעם. הוא מרשה לעצמו לעזוב כדי לדבר בקונגרס, משהו שעוזר לעצמו ולא למדינה. זה לא ייתן לגיטימציה למדינה, רק לעצמו. אנחנו מדברים על הפצצות בתימן, על מלחמה בלבנון, והוא מוצא זמן לטוס לארה"ב. הוא צריך לטפל במה שקורה פה, הוא צריך להחזיר את אחותי הביתה".