שיחה עם עובדת "זארה" בנצרת

נמשכת המחאה בחברה הערבית נגד רשת "זארה", בעקבות הפרסום שלפיו זכיין החנויות בישראל ג'ואי שוובל ארגן כנס בחירות ליו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן-גביר. עובדים בחנות של הרשת בנצרת סיפרו אתמול (ראשון) ל-ynet כי מורגשת ירידה ניכרת במספר הלקוחות הערבים שביקרו במקום מאז הפרסום ביום שישי.
"להערכתי יש ירידה של 60% במכירות, אולי אפילו יותר", אמרה אחת העובדות בסניף. בדרך כלל מלא פה באנשים אבל היום ריק וגם אתמול לא היו הרבה אנשים. יכול להיות שאנשים מחרימים". עובד אחר הוסיף: "הירידה במכירות מורגשת ולדעתי הכול בגלל התמיכה בבן-גביר. אני תמיד משרת פה המון ערבים אבל ביומיים האחרונים אין הרבה".
עובדת אחרת הוסיפה כי ייתכן שאלו ימיה האחרונים בחנות. "אני לא רוצה להמשיך לעבוד אצל מישהו שתומך בבן-גביר", אמרה. "גם אם לא אמצא עבודה, זה לא משנה לי. אני לא יכולה לעבוד אצל מי שתומך בגזענים".
לקוחות נכנסו לזארה וניקו את נעליהם בבגדים

(צילום: שמוליק דודפור, אסף חן)

בין הלקוחות הערבים המעטים שבכל זאת היו כאלה שכלל לא שמעו על הסערה. אישה שיצאה מהחנות עם שקית אמרה: "שמעתי על החרם רק עכשיו. אם הייתי יודעת קודם – לא הייתי קונה פה. אבל זאת הקנייה האחרונה. צריך להוציא את החנות מכאן. אי אפשר להשאיר כאן מישהו שתומך בגזען שמאיים על ערבים".
עם זאת, לקוחות ערבים אחרים אמרו ל-ynet: "אנחנו לא באמת מבינים במה מדובר ולא מתעסקים בנושא. מבחינתנו אנחנו נמשיך לקנות בזארה בלי שום קשר לעמדה פוליטית".
פורסם לראשונה: 22:09, 23.10.22