ראש הממשלה, שר הביטחון והרמטכ"ל מסרו הערב (שני) הצהרת משותפת, על רקע הפרסום ב"ידיעות אחרונות" וב-ynet על משבר אמון בין הדרג הצבאי למדיני. בהודעה לא אמרו השלושה דבר על שחרור שתי החטופות.
ההצהרה של נתניהו, גלנט והרמטכ"ל
(צליום: איתי בית-און / לע"מ)

"אנחנו פועלים יחד כאגרוף מחץ למטרה אחת – לחסל את חמאס", אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו, כשמצדדיו שר הביטחון יואב גלנט והרמטכ"ל הרצי הלוי. "אנחנו נותנים גיבוי זה לזה ואנחנו נותנים גיבוי לצבא הגנה לישראל. ללוחמים שלנו, למפקדים שלנו".
נתניהו ביקש להדגיש כי "אנחנו מקבלים את ההחלטות כאן ובקבינט לניהול המלחמה פה אחד. אנחנו עושים את זה באחריות רבה, אנחנו עושים את זה גם בחרדת קודש. אנחנו נלחמים יחד, ואנחנו ננצח יחד. רק יחד".
הכותרת
כלי הסברה או שירות לטרור: הדילמה הישראלית עם אל ג'זירה
26:01
שר הביטחון גלנט, שביקר מוקדם יותר בבסיס אשדוד ואיים על חמאס מול חופי עזה, אמר כי "בימים האחרונים אני עורך ביקורים וסיורים ברחבי הארץ ופוגש את חיילי צה"ל, בצפון, בדרום, ביבשה, באוויר, בים. אני פוגש אנשי מילואים ואנשי סדיר. כל הלוחמים האלה נחושים מאוד לבצע את המשימות".
"הם עושים תהליך הכנה יסודי וממושך", אמר גלנט - על רקע הביקורת על עיכוב הכניסה הקרקעית. "הם ערוכים למשימות שלהם, ואני מציין במיוחד את המפקדים, מהקצינים הצעירים ועד הרמטכ"ל, שמבצעים עבודה מצוינת במהלך המלחמה וערוכים על מנת להמשיך אותה. אני מברך על הקמתו של קבינט המלחמה, אני חושב שזו ברכה למדינת ישראל, לעם בישראל. זה מסר של אחדות גם לכולנו גם בארץ וגם אל מול האויבים שלנו לקראת שלבים קשים שעוד צפויים לנו במהלך המלחמה".
הרמטכ"ל, שדיבר אחריהם, אמר כי "אנחנו מנהלים מלחמה. ראיתי את הכוחות בשטח ערוכים ומוכנים. אנחנו דנים כאן כל ערב בסוגיות מורכבות, הדרג המדיני וצה"ל מנהלים דיונים ענייניים ואיכותיים ומול עינינו רק דבר אחד – ביטחון מדינת ישראל".
אתמול שוחח נתניהו עם מי שנחשב ליריבו הגדול של שר הביטחון גלנט - שר החוץ והרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי. נתניהו ביקש להתייעץ איתו והזמין אותו לפגישה בקריה, והשניים נועדו בארבע עיניים.
1 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו וגבי אשכנזי
בנימין נתניהו וגבי אשכנזי
נתניהו ואשכנזי. פגישה בארבע עיניים
(צילום: יואב דודקביץ, רויטרס)
גורמים פוליטיים אמרו כי מדובר בהתייעצויות דומות לכאלו שעורך נתניהו עם גורמים נוספים, על רקע המתיחויות בגזרות השונות: סוגיית החטופים והתמרון הקרקעי, ההתנגשות בין הזירה הצפונית והדרומית והתזמון של פעילות צה"ל.
לפי אותם גורמים, בפגישה לא עלו נושאים פוליטיים, וגם לא משקעי העבר, אלא הייתה זו שיחה עניינית בנושאי צבא וביטחון. לדבריהם, אשכנזי הגיע מוכן ונתן את תמונת המצב כפי שהוא רואה אותה.
מטעמו של נתניהו נמסר כי הוא "קיים פגישה אחת עם גבי אשכנזי, כפי שהוא נפגש עם בכירים רבים לשעבר במערכת הביטחון. אשכנזי לא ישמש בשום תפקיד".