2 צפייה בגלריה
מיקום הנחת המכשול על מסילת הרכבת ליד כביש 85
מיקום הנחת המכשול על מסילת הרכבת ליד כביש 85
"חופש תנועה תחבורתי ברכבות חדשות ומתקדמות". מסילות הרכבת
(צילום: גיל נחושתן)
ברכבת השלימו את משימת חשמול מסילת החוף עד בנימינה - ושירות הרכבות בין חיפה לתל אביב יחזור לפעילות חלקית בימי שישי ובערבים, לראשונה זה שלוש שנים. החל מ-12 בפברואר, השירות יפעל עד השעה 13:00 בימי שישי, ובימים ראשון עד חמישי יפעל עד חצות.
"אני מברכת על השלמת תשתיות החשמול עד בנימינה", כתבה שרת התחבורה מירי רגב בהודעתה. "נקודת הציון החשובה הזו תגרום לחזרת חלקו הגדול של השירות הרכבתי בציר החוף בין תל אביב וחיפה בשעות הערב וימי שישי, וכן ישודרג משמעותית שירות הלילה לת"א, נתב"ג, ירושלים ויורחב לתחנות נוספות. מהלך זה יממש את החזון לחבר את הארץ ולספק חופש תנועה תחבורתי ברכבות חדשות ומתקדמות".
עם השלמת תשתיות החשמול עד בנימינה, השלימה רכבת ישראל כ-60% מפרויקט החשמול, אשר ימשיך להתקדם במסילה הצפונית מבנימינה וכן באזור הדרום. משמעות נוספת של סיום העבודות הוא שדרוג משמעותי לקו הפרברי בין תחנות רחובות - ת"א - בנימינה, כאשר שעות פעילות הקו יוארכו עד חצות ובשישי יפעלו בו רכבות עד 13:00.
2 צפייה בגלריה
תחנת רכבת נתניה
תחנת רכבת נתניה
(צילום: עידו ארז)
השינוי יאריך גם את שירות רכבות הלילה המופעל כיום בין תחנת יצחק נבון ירושלים, נתב"ג ותל אביב, כך שהן תעצורנה גם בתחנות הרצליה, נתניה, חדרה מערב ובנימינה. נוסעי תחנות אלו יוכלו להשתמש בקו לכל אורך הלילה בתדירות של רכבת אחת לשעה. בלילות שבין הימים שלישי לרביעי תופעל הרכבת רק עד נתב"ג ולא תגיע לירושלים. זאת, בשל הצורך להפסקת התנועה ללילה אחד מדי שבוע לביצוע עבודות תחזוקה חיוניות במנהרות הקו לירושלים, אותן לא ניצן לבצע בזמן תנועת הרכבות.
בתוך כך, בשל ביקוש נמוך של נסיעות לרכבת שנייה מידי שעה המופעלת בשעות השיא בימי השבוע בין תחנות מודיעין וירושלים יצחק נבון, תרד תדירות הרכבות בקו זה לרכבת אחת לשעה לאורך כל היום.
על אף השמחה על חזרת חלק מפעילות הקו בין חיפה לתל אביב בראשית החודש הבא, צריך לזכור כי במשך שנים תושבי הצפון סבלו מעבודות החשמול על הקו. גם כעת, עם ההודעה של השרה והרכבת, מדובר בעיכוב של יותר מחודש לעומת הערכתה של מנכ"לית משרד התחבורה היוצאת, מיכל פרנק, אותה סיפקה בראיון ל-ynet וידיעות אחרונות בחודש ספטמבר האחרון, שם קיוותה כי העבודות יסתיימו מהר יותר ותחילת החזרת הנסיעות תהיה בראשית ינואר.
"הוספנו תקציבים בכדי לזרז את לוחות הזמנים וכדי להגדיל את מספר הצוותים שעובדים", אמרה אז פרנק, "בדצמבר נסיים את החשמול עד בנימינה ומינואר נחזיר את הקו לחיפה לפעולה. תושבי חיפה משוועים לרכבת שלהם ומחובתנו להחזיר להם אותה".
חשמול הרכבת הוא אחד הפרויקטים המרכזיים המקודמים בימים אלה, במטרה לשפר את השירות לנוסעי התחבורה הציבורית ולאפשר נסיעה מהירה, בטוחה ושקטה יותר. הרכבות החשמליות חוסכות זמן וכסף, ופגיעתן בסביבה זניחה ביותר. כך מתאפשר לציבור הנוסעים שירות אמין וטוב יותר.