2 צפייה בגלריה
שלטים שהודבקו ברחוב עזה
שלטים שהודבקו ברחוב עזה
המדבקות על השלטים ברחוב עזה בירושלים, היום
(צילום: שמואל מוניץ, לירן תמרי)
בצל מלחמת "חרבות ברזל" והטבח של מחבלי חמאס בתושבי עוטף עזה, עצומה של תושבי ירושלים קוראת לשנות את שמו של רחוב "דרך עזה" - אחד הרחובות המרכזיים בעיר, בו מתגורר ראש הממשלה בנימין נתניהו. הבוקר (חמישי) תושבי השכונה הדביקו על שלטי הרחוב מדבקות עם שמות חלופיים - נחל עוז על שם הקיבוץ בעוטף, ונובה, לזכרם של הנרצחים במסיבת הטבע "נובה" בקיבוץ רעים.
אחד מיוזמי המהלך הוא איש העסקים דובי גולדברג, שהגיע בעצמו הבוקר לרחוב והדביק על השלטים את המדבקות. "אני נולדתי ברחוב הזה, לא ייתכן שבירושלים יהיה רחוב ששמו 'עזה' - הקונוטציה נוראית", אמר גולדברג. "בזמן שהדבקנו את השלטים, תושבים עברו במקום וציינו שהם תומכים בשינוי שמו של הרחוב. אני מקווה שראש העיר ייעתר לבקשתנו".
2 צפייה בגלריה
מסיבת טבע קיבוץ רעים
מסיבת טבע קיבוץ רעים
הבריחה ממסיבת הטבע - ורגעי האושר שלפני. אחד השמות החלופיים לרחוב: על שם הנרצחים
(צילום: עידו דרבי)
זו לא הפעם הראשונה שבה עולה יוזמה לשנות את שמו של הרחוב. בשנת 2014 עלתה יוזמה מצד בכירים בעירייה לשנות את שמו של הרחוב ל"צוק איתן", על שם המבצע שהתרחש באותה שנה.
בשנת 2003 עלתה הצעה נוספת לשנות את שמו של הרחוב ל"ד"ר יוסף בורג", מראשי המפד"ל ושר לשעבר שהתגורר ברחוב. המשנה ליועץ המשפטי של עיריית ירושלים דאז, יעקב קמינצקי, הסביר כי רחוב עזה אינו נושא משמעות מדינית או ממלכתית, ולכן שינוי שמו לא דורש החלטת ממשלה - אלא שמיעת דעתם של תושבי הרחוב והצבעה של שני שלישים מחברי מועצת העיר.